Zo even een update, na de flash die goed heeft gewerkt is de kaart toch gesneuveld. Tijdens het spelen van GTA SA is de kaart waarschijnlijk heen gegaan. Namelijk tijdens het spelen van het spel ben ik iets anders gaan doen en kwam er de volgende ochtend achter dat de game nog aanstond op hetzelfde frame, gepauseerd. Heb de game afgesloten en daarna de pc. Dit ging ook allemaal niet zo lekker!, en er waren al enige artefacts te zien, puntjes en dergelijke. Op dat moment heb ik daar verder niet op gelet maar toen ik die avond de pc opnieuw opstarte, zag ik vreemde witte punten achter de screenlines in het bootscherm en dat was het moment dat ik me zorgen begon te maken. En niet onterecht want er bleef een blauw scherm komen, alleen veilige modus werkte dus de ISA modus (16kleuren) was niet kapot. Kaart eruit, ATI kaart erin alle software van Nvidia gedeïnstalleerd, ATI kaart eruit Nvidia erin booten en jawel hoor doet het weer. Nvidia software installeren en zowaar alles goed. GTA SA erop en spelen... Maaar verdorie toch niet voor lang, al snel verschenen er rode puntjes in beeld snel werden het er meer het leek wel een virus. GTA SA crachte maar windows wonderbaarlijk niet. Gauw nog even gekeken naar temp en memory kaart, memory en klok ok aangegeven. Maar de temp die was toch wel laag die kwam niet boven de 32 graden en die hoort ± 50°C in geflashde toestand en ± 70°C in standaard uitvoering, Tv uitgang werkte ook niet in geflashte toestand. Oplossing Mpeg2 kaart (in mijn geval). Als je dus van plan bent je dure graphcard te onderwerpen aan tests kun je in mijn ogen beter coolbits gebruiken ±920Mhz. voor geheugen ±485Mhz. voor de processor (tenminste als je je kaart echt heel wilt houden!) en je draait super! (beter dan 9800 pro in alle opzichten!) Dit wilde ik de tweakers niet onthouden, hoop dat je er iets aan hebt.
grtzz machje
heb het forum eerst doorgeworsteld om een antwoord te vinden ik kwam er alleen niet uit.
Heb een asus v9950 ultra/td/256mb, dit is een fx5900.
Zou hiervan een asus v9980 (fx5950) willen maken middels een bios flash.
heb verschillende bios gedownload en de programmas om dit mogelijk te maken, zoals wfflash en nvflash. Heb nvidia bios, leadtek bios maar geen van beiden doen het krijg ook melding dat er een conflict zou zijn. Heb een dos opstartdiskette gemaakt samen met deze programmas.
Een backup maken van de originele bios was geen enkel probleem.
Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet gaan krijgen, zie ik iets over het hoofd
alle ideen zijn welkom.
grtzz machje
grtzz machje
heb het forum eerst doorgeworsteld om een antwoord te vinden ik kwam er alleen niet uit.
Heb een asus v9950 ultra/td/256mb, dit is een fx5900.
Zou hiervan een asus v9980 (fx5950) willen maken middels een bios flash.
heb verschillende bios gedownload en de programmas om dit mogelijk te maken, zoals wfflash en nvflash. Heb nvidia bios, leadtek bios maar geen van beiden doen het krijg ook melding dat er een conflict zou zijn. Heb een dos opstartdiskette gemaakt samen met deze programmas.
Een backup maken van de originele bios was geen enkel probleem.
Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet gaan krijgen, zie ik iets over het hoofd
grtzz machje
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 17:01 ]