Toon posts:

[Exchange 2003] "Send from" 2e domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem en ik vind maar geen oplossing. Hopelijk heeft hier iemand er meer ervaring mee. Ik draai een Exchange 2003 server in een Windows 2003 omgeving met 1 domein.
Nu heeft onze directie onlangs een nieuw bedrijf opgericht (laten we het acme.nl noemen).
Enkele mensen van mijn bedrijfje zouden moeten mail ontvangen en versturen vanop de nieuwe domeinnaam en dit als aanvulling op hun huidige werkende adres.

Voor het nieuwe bedrijfje wordt er geen nieuw domein aangemaakt voorlopig.

Wat heb ik gedaan ?

-MX record voor acme.nl laten verwijzen naar het externe IP-adres van onze mailserver (werkt fantastisch - alle mails komen binnen)
- Recipient Policy aangepast : al onze users hebben een extra SMTP-adres erbij : naam@acme.nl
- Getest of je naar deze namen kan sturen ... Dit werkt perfect ...
- Er is 1 persoon die alleen maar met acme.nl in z'n mailadres kan sturen en ontvangen (hij is user in het originele domein maar ik heb zijn mailadressen verwijderd)... Ook dit werkt perfect ..

MAAR : als ik bij het aanmaken van een nieuwe mail in Outlook 2003 in het from field : mijnnaam@acme.nl invul dan verstuurt hij nog steeds vanop mijn primair domein.

Ik weet niet waar ik het kan instellen dat hij dan vanop het 2e domein stuurt. Ook google leert me weinig. Is het een Outlookprobleem , een Exchangeprobleem of een DNS-probleem ??

I'm puzzled

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 21:39
Exchange kan van huis uit, maar vanaf 1 domein mail verzenden. Ik weet dat er met outlook een workaround is. Maar handig is het iig niet.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Heeft hij "Send As" rechten voor die alias? Moet deze persoon altijd het andere domein als afzender meekrijgen, als dat zo is dan kun je gewoon het default smtp adres goed zetten in "Users & Computers".
timcooijmans schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:14:
Exchange kan van huis uit, maar vanaf 1 domein mail verzenden. Ik weet dat er met outlook een workaround is. Maar handig is het iig niet.
Dat is nieuw voor me ;)..

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 28-06-2005 12:53 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

timcooijmans schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:14:
[...]

Waarom kun je van huis uit dan meerdere domains configureren onder Exchange2000 en 2003?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]leon1e schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:46:
Heeft hij "Send As" rechten voor die alias? Moet deze persoon altijd het andere domein als afzender meekrijgen, als dat zo is dan kun je gewoon het default smtp adres goed zetten in "Users & Computers".

Nee dat is het hem net ... Dat zijn personen die éénmalig eens moeten versturen met dat adres ...
We hebben 1 persoon die altijd met dat adres moet sturen en daar heb ik alles verwijderd behalve het goeie adres ... en dat werkt WEL.
Totaal onlogisch dat wie dat eenmalig wil doen het niet zou kunnen

Hij heeft Send As rechten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 13:35 ]

• leon1e
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:29:Nee dat is het hem net ... Dat zijn personen die éénmalig eens moeten versturen met dat adres ...
We hebben 1 persoon die altijd met dat adres moet sturen en daar heb ik alles verwijderd behalve het goeie adres ... en dat werkt WEL.
Totaal onlogisch dat wie dat eenmalig wil doen het niet zou kunnen

Hij heeft Send As rechten
Welke foutmeldingen krijg je op je exchange logging, evt. even de levels omhoog zetten. En dat "extra" adres van het domein, is dat een los contact of user in je ad of hangt deze onder de huidige gebruiker?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

leon1e schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:46:
Heeft hij "Send As" rechten voor die alias?...
8)7 "Send As" rechten kun je alleen geven op andere users; niet op een alias.

@TS: D'r zij 3rd parties die Outlook snap-ins maken waarmee je een keuze kunt maken uit de verschillende e-mail adressen die op je mailbox geplakt zitten. Googled en gij zult vinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ok ... heb nu mijzelf als proefpersoon gebruikt en probeer uit te sturen ...

Krijg volgende foutboodschap :

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: test
Sent: 28/06/2005 13:48

The following recipient(s) could not be reached:

xxxx@originaldomain.nl on 28/06/2005 13:48
You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator.
MSEXCH:MSExchangeIS:/DC=be/DC=originaldomain:MAILSERVER

Ik heb eens gegoogled en ik denk dat dit het programmatje is waar de heren over spreken :
http://www.ivasoft.biz/choosefrom.shtml

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gratiz tussen oplossing:

je kan een pop3/smtp account aanmaken in outlook(Express) en daar kan je gewoon een email adres handmatig inzetten, ja ik weet, niet netjes, maar het werkt en kost je niets

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad,

Dat werkt perfect. Ik ga het zo doen ...
Bedankt iedereen

• leon1e
Lekker handig zo'n oplossing, daarom schaf je ook een pakket zoals exchange aan :).

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
leon1e schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:28:
Lekker handig zo'n oplossing, daarom schaf je ook een pakket zoals exchange aan :).
vertel mij wat.....

maar weet jij een betere/makkelijke en snellere oplossing?!?

dit is iets waar microsoft gewoon niet aangedacht heeft, erg dom maar goed

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 13-02 23:00
leon1e schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:28:
Precies dit probleem begint hier langzamerhand een reden te worden om het af te schaffen. :(

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 19:42

Lagune

Its time for warp

misschien een andere workaround :
maak een nieuwe mailbox aan met het 2e email adres en geef de user volledige rechten op deze mailbox
dan kan je send as gebruiken (from)
en voor binnenkomende mail laat je die gewoon forwarden naar de main mailbox ?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

richardkraal schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:55:
[...]dit is iets waar microsoft gewoon niet aangedacht heeft, erg dom maar goed
't Is functionaliteit die door zo weinig organisaties gebruikt wordt, dat Microsoft er geen resources voor wilde inzetten. De functionaliteit is wel te maken, alleen iets ingewikkelder dan je in eerste instantie zou denken:
Lagune schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:21:
misschien een andere workaround :
maak een nieuwe mailbox aan met het 2e email adres en geef de user volledige rechten op deze mailbox
dan kan je send as gebruiken (from)
en voor binnenkomende mail laat je die gewoon forwarden naar de main mailbox ?
Je hoeft hiervoor geen volledige rechten te geven op die mailbox; "send as" is genoeg. En verders kun je op die mailbox een "alternate recipient zetten" zodat binnenkomende mail bij de juiste persoon terecht komt.

[ Voor 51% gewijzigd door Brahiewahiewa op 29-06-2005 00:16 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Misschien lees ik het nu helemaal verkeerd hoor, maar als je in de AD aangeeft bij de exchange properties dat het adres wat je wil hebben als primairy insteld, dan zou je er toch moeten zijn??

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:12:
Misschien lees ik het nu helemaal verkeerd hoor, maar als je in de AD aangeeft bij de exchange properties dat het adres wat je wil hebben als primairy insteld, dan zou je er toch moeten zijn??
Dan krijgt die user in kwestie het 2e domain als afzender adres, ja.
Maar hier gaat het om het geval dat die user het 1e domain als afzender adres moet houden, en zo af en toe eens een mailtje moet versturen als user@2edomain

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1