Ik heb nu in zo'n drie maanden tijd al drie HD's die zijn gaan tikken. De eerste (maxtor diamondplus 9 120 GB SATA) heb ik ongeveer 8 maanden geleden gekocht. Deze begon drie maanden geleden te tikken voordat hij het daadwerkelijk begaf. Vervolgens heb ik een oude HD (Seagate 10 GB PATA) erin gehad met verse install van windows XP en deze begon al vrij snel te tikken. Een week of twee daarna ben ik maar eens met de eerste HD naar de winkel gegaan, waarna ik een nieuwe (Maxtor diamondplus 10 160 BG SATA) mee terug kreeg. Ook deze tikt inmiddels.
Voor zover ik weet kan een HD gaan tikken omdat deze een beste klap heeft gehad of iets dergelijks. Bij geen van de HD's kan ik me ook maar iets herinneren in die trant.
Mijn vraag is daarom, waardoor kan een HD gaan tikken? (brakke mobo, brakke voeding, verkeerde driver?)
Voor zover ik weet kan een HD gaan tikken omdat deze een beste klap heeft gehad of iets dergelijks. Bij geen van de HD's kan ik me ook maar iets herinneren in die trant.
Mijn vraag is daarom, waardoor kan een HD gaan tikken? (brakke mobo, brakke voeding, verkeerde driver?)