Toon posts:

[access] toevoegen van een tekstveld aan een formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het aanpassen van een database. Ik gebruik dit om mijn inkopen op te slaan. Aangezien er meerdere mensen zijn die in mogen kopen wil ik een extra veld aan het formulier toevoegen met een keuzelijstje waar uit gekozen kan worden, zodat ik kan zien wie wat heeft ingekocht. Het extra veld heb ik toegevoegd, het keuzelijstje werkt ook maar ik kan niet kiezen, degene waar ik opdruk onthoudt hij niet. Ik heb een veld toegevoegd in mijn tabel, maar ik krijg deze niet te zien in mijn velden die ik kan gebruiken voor mijn formulier. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een lege kolom in mijn bestaande tabel welke ik gebruikt heb, dit lukt wel hij slaat ze goed op. Maar wanneer ik een kolom toevoeg aan mijn bestaande tabel krijg ik deze niet te zien in mijn formulier, iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Verwijderd

Wat in de tabel wordt toegevoegd, wordt niet automatisch op het formulier toegevoegd. Je zal dus naar de ontwerpmodus van het formulier moeten gaan. Daar is als het goed is een knop met het icoontje van een tabel. Als je dit aanklikt kan je velden uit de recordsource van je formulier gebruiken.

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat niet ALLE velden uit de onderliggende tabel worden binnengehaald. Dan zal je de recordsource van het formulier moeten aanpassen om de toegevoegde kolom op je formulier te zetten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha bedankt!,

Hoe krijg ik de recordsource van mijn formulier aangepast, ik denk namelijk dat dit het geval is. Niet al de kolommen staan namelijk genoemd in de lijst met velden

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:54

GVR

Bij de eigenschappen van je formulier

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eigenschappen van het formulier bekeken en "nieuwe rij of kolom" veranderd naar "voor en na" , is dit de bedoeling?. Ik krijg namelijk nog steeds niet al de velden van de tabel te zien. Mijn tabel heeft namelijk 15 kolommen en in het formulier, wanneer ik op "lijst met velden druk" krijg ik er 8 te zien. Een toegevoegde kolom krijg ik niet te zien.

???

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Access mag in OFF. Verder is het niet nodig om je eigen topic na een uur weer te schoppen; ik heb je post dan ook verwijderd. Wacht hier in het vervolg gewoon 24 uur mee :)

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je nou de recordsource aangepast? Dubbelklik in ontwerpmodus op het vierkant linksboven het formulier -> gegevens -> recordsbron. Als daar ipv "select * from etc.", "select kolom1, kolom2,...kolom8 from etc." staat lijkt me duidelijk wat je moet doen: zorgen dat de gewenste kolommen in de select staan. :)
en "nieuwe rij of kolom" veranderd naar "voor en na" , is dit de bedoeling?
Druk eens op F1 met de focus hierop en je ziet gauw genoeg wat deze instelling wel doet.

[ Voor 37% gewijzigd door Voutloos op 28-06-2005 22:16 ]

{signature}

Pagina: 1