[XP] "Add or Remove Programs"-lijst niet meer compleet

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Vanochtend deed mijn internet het ineens slecht en werd hij supertraag. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dat aan Zone Alarm lag, vsmon.exe verbruikte ineens 99% CPU.

Als oplossing hiervoor las ik dat je vsmon.exe eerst zelf moest verwijderen en vervolgens zone alarm opnieuw kon installeren. Dat heb heb ik geprobeerd. Maar als extra tussenstap ook nog even zonealarm via control panel verwijderd. Vervolgens heb ik geprobeerd Zone Alam opnieuw te installen, maar dat werd een fiasco. Er bleken allemaal dll's nog te staan die eerst verwijderd moesten worden. Dat heb ik gedaan, maar het lukt uiteindelijk niet. Inmiddels ben ik dus maar overgestapt op een andere firewall.

Maar ik kwam er net achter dat de lijst bij add/remove programs nu ineens heel erg klein is geworden en dat meer dan de helft van de programma's er niet meer tussenstaat. Hij geeft verder geen foutmeldingen. Hoe krijg ik die lijst weer compleet? Ik heb al gekeken of ik iets met TweakUI kan en ik heb ook hier gezocht, maar ik vind alleen mensen waarbij de add/remove programs weg is of foutmeldingen geeft, niet dat de lijst niet meer klopt.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Probeer MyUninstaller eens? Hiermee kan ik altijd alles bekijken zelfs in zo'n situatie als de jouwe die ik al eens eerder heb gehad.

Systeem Specs

• Oscar Mopperkont
Ik zal het morgen eens proberen. Maar het fixt de lijst van XP zelf dus niet?

Verwijderd

Heb je recent SP2 geïnstalleerd? Zoja, staat het vinkje "Updates weergeven" aan de top van het venster aan.

• Occy74
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:16:
Ik zal het morgen eens proberen. Maar het fixt de lijst van XP zelf dus niet?
Nee het fixed de lijst niet zelf..
Maar de kans is groot dat na het laatste programma die je in je gewone Add/Remove ziet nog wel meer staat dat je met MyUninstall wel ziet.
Meestal is de eerstvolgende die je niet ziet in je normale Add/Remove de boosdoener..
Deinstalleer die via MyUninstall en dan krijg je waarschijnlijk de rest weer te zien.

Dit heb ik iig wel eens gehad met pc's op mn werk.

Systeem Specs

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:54
Misschien heb je hier wat aan, het komt van het forum van Zonelabs: http://forum.zonelabs.org...t&message.id=33790#M33790 .

• Oscar Mopperkont
Hmm, ik wil net Firefox uninstallen en die stond dus niet meer in de lijst. Maar in de folder van firefox staat nog wel uninstall.exe als ik die start krijg ik deze fout:

---------------------------
Error
0 : Logbestandsmap voor de Uninstaller niet gevonden:

HKEY_LOCAL_MACHINE\[Product CurrentVersion]\Uninstall\Uninstall Log Folder

OK

Dat komt dus denk ik nog steeds doordat ZA mijn registry klaarblijkelijk vern**kt heeft. Echt geen andere ideeen om dat te herstellen?

• Occy74
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:10:
Hmm, ik wil net Firefox uninstallen en die stond dus niet meer in de lijst. Maar in de folder van firefox staat nog wel uninstall.exe als ik die start krijg ik deze fout:

Error
0 : Logbestandsmap voor de Uninstaller niet gevonden:

HKEY_LOCAL_MACHINE\[Product CurrentVersion]\Uninstall\Uninstall Log Folder

OK

Dat komt dus denk ik nog steeds doordat ZA mijn registry klaarblijkelijk vern**kt heeft. Echt geen andere ideeen om dat te herstellen?
Firefox downloaden, opnieuw installeren en dan de-installeren...

Systeem Specs

• Oscar Mopperkont
Occy74 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:18:
[...]
Firefox downloaden, opnieuw installeren en dan de-installeren...
Had ik inmiddels gedaan. Maar nadeel is dan wel dat Firefox dan nog steeds als default browser blijft staan en hij dus een foutmelding geeft als ik, buiten IE, op een link klik. En ik heb de optie in IE al aangezet dat hij moet controleren of ie de default browser is, maar dat doet IE kennlijk niet 8)7
Pagina: 1