[XP] crash bij kopieren bestanden ...data kwijt?

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
Ik zal eerst proberen een enigszins wazig verhaal uit te leggen.
Gisteren een nieuwe computer gekregen. Uiteraard wil ik de data van de oude pc meenmen.
De oude pc heeft 2 hd's waarvan er slechts 1 meegaat naar het nieuwe systeem. Door middel van knippen en plakken heb ik data proberen te kopeieren van de achterblijvende schijf naar de nieuwe schijf. Vervolgens crasht de hele handel en kan windows niet meer starten.

De meeverhuizende schijf toch maar als slave aan het nieuwe systeem gehangen. Bij het opstarten lijkt hij de zwevende bestanden te herstellen maar helaas krijg ik hier geen toegang toe. Zie de mappen wel en de bestanden hebben nog de zelfde grootte. Het betreft foto's van de laatste jaren en belangrijke word documenten.

Iemand een idee of er nog een kans bestaat hier iets aan te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou misschien terug kunnen halen met de tooltjes die je hier kan vinden:
OM FAQ / Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 28-06-2005 11:47 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
daar heb ik tussen gekeken maar betreft vooral tools bij terughalen na formateren van een schijf...dat is hier dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je hebt dus Knippen en Plakken gedaan, en voordat alles 'geplakt' was crashtte de handel?
Dan ben ik bang dat alles verloren is aangezien alles in het geheugen was opgeslagen...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

AMDman schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:46:
daar heb ik tussen gekeken maar betreft vooral tools bij terughalen na formateren van een schijf...dat is hier dus niet het geval.
Sja, corrupte databestanden is inderdaad niet verwijderde bestanden.
Weet je zeker dat _alle_ bestanden die in de faq staan over verwijderde bestanden gaat :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
maar waarom zijn mapstructuren dan nog wel goed en zoals foto's met naam en formaat allemaal nog goed weergegeven?

achteraf ook vreselijk stomme actie van me op deze manier te werk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De data van je oude schijf zou je gewoon nogmaals kunnen kopieren naar de nieuwe pc. met alles overschrijven. dus niet eerst alle gekopieerde data op de nieuwe verwijderen!!

Moet gewoon werken. XP verwijdert het bronbestand niet totdat het volledig is gekopieerd. het gekopieerde stuk wat na onderbreking op je pc staat is onvolledig al heeft het wel de zelfde grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
het gekke is dat de bestanden op de eerste schijf wel weg zijn....komt waarsch door het knippen-plakken. Had beter kunnen kopieren-plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze echt ALLEMAAL weg of zijn er nog wel rest bestanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
het lijkt erop of ze allemaal niet meer werken.

Zal vanavond nog wel even het e.e.a. proberen wat betreft die recovery tools.
iig alvast dank. Laat hier nog wel even weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan niet dat de oude schijf leeg is als je nog niet klaar bent met het verplaatsen van de data.
misschien is je oude schijf in z'n geheel gecrashed oid, wat mogelijk de oorspronkelijke vastloper ook heeft veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
zou het dan aan de schijf kunnen liggen waar naar toe gekopieerd is? Dat is namelijk ook de schijf waar win xp op staat...zij het een andere partititie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
AMDman schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:48:
zou het dan aan de schijf kunnen liggen waar naar toe gekopieerd is? Dat is namelijk ook de schijf waar win xp op staat...zij het een andere partititie.
Daarvoor zou je kunnen kijken in de logfiles, en even een Scandisk doen.
Je praat over allerlei belangrijke documenten en afbeeldingen.
Als het echt belangrijk zou zijn had je ze toch wel een backup gemaakt? :?
Harde leermeester deze crash.

Sinds een collega een keer brand thuis heeft gehad (hij maakte wel backups) echter liet de backups fysiek op dezelfde lokatie, maak ik niet alleen backups, maar ga ik ook wekelijks/2 wekelijks met een paar DVD-tjes naar de overbuurman voor Safekeeping.

Wat je ook doet, iig geen schrijfacties naar de oude schijf doen. Dus ook niet defragmenteren oid.
Er zijn diverse tools op het net te vinden voor data recovery.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Pagina: 1