[PS] Silhouet

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Van een afbeelding wil ik graag in Photoshop/Illustrator een silhouet maken. Dat is opzich niet zo moeilijk, maar ik wil het zo doen dat het net lijkt alsof er achter het figuur een lichtbron staat, de lichtstralen vallen er dan "omheen" richting kijker. Door het tegenlicht krijg je dan automatisch het effect dat de voorkant van de figuur erg donker wordt.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Want ik zou niet precies weten hoe ik dit echt mooi voor elkaar moet krijgen, ben dan ook geen graficus.

Beetje een crappy foto, maar dit is het idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.shakyground.nl/foto/lo_bass.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door jsiegmund op 28-06-2005 10:42 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

kun je een silhouet posten van wat je bedoeld, want in een normaal silhouet kun je natuurlijk geen lichtstralen aangeven zonder de vorm een beetje te compromiteren

Stoer; Marduq

• jsiegmund
Even snel van de website genomen... het gaat om dit logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.popel.nl/mappen/navigatie/popel.gif

en dan zonder de tekst uiteraard... voor de mensen die het niet meteen zien: het is een mannetje met een gitaar (dat moet het voorstellen tenminste) wat ik dus graag wat diepte mee wil geven door een lichtbron achter hem te plaatsen, de lijnen vallen dan om 'm heen.

Verwijderd

je kunt toch gewoon je lichtbron op de laag onder het silhouet plaatsen, of begrijp ik je nou niet goed?

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

misschien kun je iets met deze tutorial van Worth1000.

• jsiegmund
Daar heb ik wel wat aan ja, bedankt!

Ik heb inmiddels ook de Pucket optie in Illustrator gevonden die wel nuttige dingen doet voor mijn doel. Een lichtbron achter de layer zetten heeft overigens niet zoveel nut aangezien je daar je plaatje nauwelijks meer diepte geeft, die stralen was meer het idee dat ik erbij had.
Pagina: 1