Toon posts:

BIOS Updaten AMD Athlon Thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zal wel weer de miljoenste zijn die hierover hulp vraagt maar ja daar is deze forum ook weer voor bedoeld denk ik.

Ik heb de website van de fabrikant geraadpleegd (Asus) maar alles in het EN en ik begrijp er niks van. Ik heb geGoogled en ook in deze fora geprobeerd te te achterhalen hoe 't precies moet maar dat heeft ook niks geholpen.

Ik heb inmiddels al een nieuw BIOS (1008_02b) gedownload en 't programmaatje AFLASH.exe en ik heb ook een Floppydrive met 1 leeg floppy.

'T schijnt zo te zijn dat ik iets met DOS moet doen met mijn floppy en dan opstarten etc etc wat ik niet helemaal begrijp. Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen, stap voor stap, hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Grt

Verwijderd

zoek dan nog eens.. dit idd al 10000 keer langs gekomen en ik weet ook zeker dat het op de site van asus prima uitgelegd wordt ..:/

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 13:02

Rmg

je maakt een bootfloppy.
( http://bootdisk.com )
Je zet het programmatje aflash.exe erop
je zet de bios image op het schijfje
je houd je floppy in je pc en start op
je wacht tot ie klaar is met opstarten je krijgt een zwart scherm met een leuk klein blinkend cursortje
je tikt in aflash.exe
aflash.exe zal je vertellen hoe het programmatje werkt
dat zal iets zijn als
aflash.exe -o biosimage.bin
hij gaat je bios flashen
als ie klaar is haal je de flop er weer uit en reset je computer
fingers crossed en als ie weer opstart heb je het goed gedaan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AFLASH BIOS Update Procedure

Zo ingewikkeld is het toch niet? Of ben je pas 12 en heb je nog geen enkele les Engels gehad? Pak anders je vader, moeder, vriend(in) of http://babelfish.altavista.com erbij ;) Het komt gewoon hierop neer: flasher + BIOS op bootflop zetten, daarmee booten en vervolgens de flasher uitvoeren en de BIOS laden :)

Dit topic is gesloten.