PCMCIA to PCI adapter voor UMTS?

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-02 10:00
Hoi allemaal,

Ik had een vraagje aangaande een PCMCIA to PCI adapter. Werkt hier ook een PCMCIA UMTS kaart van KPN in? Voor mijn werk heb ik namelijk tijdelijk beschikking over zo'n UMTS kaart, maar ik wil hem in mijn desktop (met de bekende PCI sloten) kunnen stoppen. Voordat ik zo'n adapter aanschaf (kan iemand mij een goede aanraden, ervaringen?) zou ik dus graag willen weten of die adapter specifiek toegesneden zijn op wifi en dus alleen hier mee werken OFdat ze universeel van aard zijn en ik er dus elke PCMCIA kaart in kan stoppen en werkend kan krijgen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zover ik weet is PCMCIA gewoon geheel universeel, dus zou je met iedere adapter van PCMCIA <-> PCI dit voor elkaar kunnen krijgen. Deze kaarten hebben volgends mij niet eens een chip omdat het gewoon de zelfde standaard is met een (iets) andere aansluiting dan PCI (stukken kleiner).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > OH

Tijd voor een nieuwe sig..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PCMCIA to PCI is theoretisch onmogelijk :o

PCMCIA is een 16 bits 'standaard' dat min of meer een verlenging van een ISA bus is...

Als je van PC-Card naar PCI wilt, zul je echt Cardbus nodig hebben, dat is van PCI afgeleid :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik had een vraagje aangaande een PCMCIA to PCI adapter
Ik denk dat er bedoeld wordt een PCMCIA device naar een PCI bus in een desktop.

Zo een oplossing (en veel meer) kan je vinden hier:
http://www.elandigitalsystems.com/adapter/p222.php

Het werkt mer WLAN, Bluetooth, GPS, GSM, GPRS, CDMA, 3G, etc, etc...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is dan PCI -> PCMCIA :z

Verder geldt nog steeds dat PCI 32b is en PCMCIA 16b, die link die je geeft is nota bene wel een 32b Cardbus adapter

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hoi,
Maakt dan de benoeming zo veel uit? Uit de sventagon's tekst men kan afleiden wat hij
daarmee bedoelt. Ik ben zelf ook zeer slordig met benoemingen maar dat wil niet zeggen
dat ik niet weet waar ik het over heb.

De link toont een PCI to cardbus(32)/pcmcia(16) adapter.
Dus het doet wat gevraagd werd, namelijk een pcmcia card aan een PCI bus koppelt.

Peace O-)

Verwijderd

ik heb ooit een keer op een site zn ding gezien een pci slot apparaat waar je zo een pcmia kaart instopt ze bestaan dus egt wel

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:57:
ik heb ooit een keer op een site zn ding gezien een pci slot apparaat waar je zo een pcmia kaart instopt ze bestaan dus egt wel
Jep, volg mijn link en je vindt er een.
BTW, dat kudo kost niet niets, maar liefst 138Euri + verzend kosten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:55:
Hoi,
Maakt dan de benoeming zo veel uit? Uit de sventagon's tekst men kan afleiden wat hij
daarmee bedoelt. Ik ben zelf ook zeer slordig met benoemingen maar dat wil niet zeggen
dat ik niet weet waar ik het over heb.
En ik neuk graag mieren :+

Daar is echter wel een reden voor. Mensen snappen onnauwkeurige formuleringen, computers niet. GoT is niet alleen een plek om ervaringen uit te wisselen, het is ook een knowledgebase voor vrijwel alle computer-aanverwante zaken. Maar om wat te hebben aan een knowledgebase moet je erin kunnen zoeken. Natuurlijk proberen zoekalgoritmen simpele tikfouten te negeren (en ze worden er steeds beter in, met name google), maar geen enkele zoekalgoritme kan onduidelijke of onjuiste definities filteren.

Als een titel zegt PCMCIA to PCI, terwijl PCI to Cardbus bedoeld wordt, kunnen de mensen die deze topic nu lezen misschien wel uitvogelen waar het over gaat, maar iemand die over een tijdje op GoT zoekt naar zoiets zal deze topic hoogstwaarschijnlijk niet vinden tenzij er een mierenneuker is die de juiste termen er wel in stopt.
Maar dat is eigenlijk natuurlijk taak van de TS en het werkt twee kanten op - op GoT eisen we dat je zelf fatsoenlijk zoekt voor je een topic opent. Maar je kunt alleen zo goed zoeken als je zoektermen toelaten. Nog een reden om daar extra zorg aan te besteden :o
De link toont een PCI to cardbus(32)/pcmcia(16) adapter.
Dus het doet wat gevraagd werd, namelijk een pcmcia card aan een PCI bus koppelt.
Dat wel... ;)
Peace O-)
Shalom, salaam, pax, khotso, em hotep etc :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik wou me nog op het tweede deel van sventagon's post richten:
sventagon schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:32:
(...) of die adapter specifiek toegesneden zijn op wifi en dus alleen hier mee werken OFdat ze universeel van aard zijn en ik er dus elke PCMCIA kaart in kan stoppen en werkend kan krijgen?(...)
Er zijn drie manieren waarop een PC met een PCMCIA/CardBus/CompactFlash apparaat kan comuniceren :
- I/O modus (interfaces: WiFi, SATA, USB etc)
- Gegeugen modus (flash gegeugens)
- IDE modus (microdrive)

LET OP: NIET ALLE manieren worden door elke controller ondergesteund!

Bij voorbeeld:
USB/IDE to PCMCIA/CF zal naar alle waarschijnlijkheid geen I/O modus ondersteunen.

Het beste is dus om voor het aanschaffen zich eerst goed daarover informeren.

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-02 10:00
Bedankt voor de uitleg allemaal!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer van plan ben om de adapter aan te schaffen, omdat ik het nu toch via de laptop doe. Werkt perfect!

Ik zat over de optie na te denken. Omdat het echter tijdelijk van aard is, laat ik die adapter even schieten.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:04:
Zover ik weet is PCMCIA gewoon geheel universeel, dus zou je met iedere adapter van PCMCIA <-> PCI dit voor elkaar kunnen krijgen. Deze kaarten hebben volgends mij niet eens een chip omdat het gewoon de zelfde standaard is met een (iets) andere aansluiting dan PCI (stukken kleiner).
Ze hebben wel en chip, want de voltage niveau's zijn anders.

Sommige pcmcia dingen zijn 5 volt andere 3.3, zo hetzelfde met pci, en die chip doet het interfacen ervan

Idd, als je een 3.3 volt kaart en een 3.3 volt pci, dan is het niet nodig ;)

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem alleen dan wil ik hem op mijn Dell X1 aan sluiten ja ja nieuwe laptop zonder PCMCIA !!!! dus ik wil mijn KPN Mobiel connect card op een USB port aan sluiten iemand een iedee??? :? :?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat is toevallig want ik zit er ook net op te zoeken en kwam ook op dit topic uit. want ik wil graag een vodafone umts kaart op usb laten werken. De conceptronic kaart heb ik hier thuis al gehad maar die is niet compitable met de vodafone kaarten wel met de kpn kaarten.

[ Voor 31% gewijzigd door Avvd op 10-01-2006 14:18 ]

Pagina: 1