Geen internet na Windows Update

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Browsers: Internet Explorer / FireFox

Nadat Windows Update heeft gedraait heb ik geen connectie meer met het internet.
Geen enkele pagina doet het in IE of FireFox , terwijl er geen firewall draait (Windows Firewall staat uit)

Het rare is echter dat het lokale netwerk in IE het wel doet (kom er gewoon op en kan er alles mee doen) , maar in FireFox kom ik niet op het lokale netwerk?
De NIC is ook niet kapot , want een reserve NIC werkt ook niet.

RaRa ..wat kan het probleem zijn?

Defunctus Deo Juvente

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12 10:51

Haan

dotnetter

Je zou een systeemherstelpunt kunnen pakken van voor de update (neem aan dat dat in Windows MCE ook zit), dan zou je in principe weer het Internet op kunnen en dan kan je kijken wat er allemaal wordt geüpdatet. Misschien dat je iets tegenkomt wat het kan veroorzaken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• HappyFun
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:34:
Je zou een systeemherstelpunt kunnen pakken van voor de update (neem aan dat dat in Windows MCE ook zit), dan zou je in principe weer het Internet op kunnen en dan kan je kijken wat er allemaal wordt geüpdatet. Misschien dat je iets tegenkomt wat het kan veroorzaken.
En hoe/waar doe ik dat?

Defunctus Deo Juvente

• Haan

Haan

dotnetter

Start->Programma's->(Bureau)Accesoires->System Tools->Systeemherstel (namen kunnen beetje anders zijn, ik gebruik hier nl UK versie van Windows).
Dan kom je in Systeem Herstel waar je een herstelpunt kan kiezen, als het goed is, is er eentje gemaakt voordat de updates werden geïnstalleerd :)

• HappyFun
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:02:
Start->Programma's->(Bureau)Accesoires->System Tools->Systeemherstel (namen kunnen beetje anders zijn, ik gebruik hier nl UK versie van Windows).
Dan kom je in Systeem Herstel waar je een herstelpunt kan kiezen, als het goed is, is er eentje gemaakt voordat de updates werden geïnstalleerd :)
Helaas heeft het niet mogen helpen..iemand nog een idee?

Defunctus Deo Juvente

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:07

lier

MikroTik nerd

Hoe maak je verbinding met Internet ?
Geef even je ipconfig /all

Werkt internet op IP adres wel ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• HappyFun
  • Niet online
lier schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:54:
Hoe maak je verbinding met Internet ?
Geef even je ipconfig /all

Werkt internet op IP adres wel ?
Pingen naar google.nl en het IP adres van google.nl werkt wel :/
Alleen de browsers doen het niet (zitten IE & FireFox met elkaar te klooien) ?

Defunctus Deo Juvente

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 21:02
Het probleem kan misschien verholpen worden door de winsick tcp fix:
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Downloaden op een andere comp, overzetten en draaien. Meestal lost dit het probleem bij dit soort vage gevallen op.

Wel kunnen pingen en niet kunnen surfen is een van de problemen die deze fix repareert
(http://www.duxcw.com/faq/network/winsockfix.htm)

[ Voor 64% gewijzigd door griphin op 01-07-2005 11:26 ]

• Haan

Haan

dotnetter

ALs je via het ip-adres wel op Google komt, betekent dat je een DNS probleem hebt. Heb je je ip-settings op automatisch staan of handmatig? Het zou kunnen dat windows-update daarmee heeft zitten klooien.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je een anti-virus-programma draaien waar een firewall inzit?

De reden van mijn vraag:[rml][ XP] Geen draadloos internet na installeren SP2[/rml]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Hoe maak je verbinding via het internet?

Ik moest laatst ook bij iemand dit probleem oplossen, 2 PC's via een multi-pc modem, eentje deed het wel, de andere niet. Pingen werkte wel.

Probeer eerst eens de wizard van Windows te runnen (Thuis of klein bedrijfsnetwerk heet die), en als dat niet werkt, verwijder dan je netwerkkaart, niet fysiek maar via je apparaatbeheer. Opnieuw opstarten en de kaart weer installeren (gebeurd automatisch) zal het probleem in 99% van de gevallen oplossen.

• HappyFun
  • Niet online
griphin schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:00:
Het probleem kan misschien verholpen worden door de winsick tcp fix:
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Downloaden op een andere comp, overzetten en draaien. Meestal lost dit het probleem bij dit soort vage gevallen op.

Wel kunnen pingen en niet kunnen surfen is een van de problemen die deze fix repareert
(http://www.duxcw.com/faq/network/winsockfix.htm)
_o_ Gelukt...dankzij deze tool (echter wilde backup niet lukken, dus het risico maar genomen)
Gracias!

Defunctus Deo Juvente

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12 05:38
Ik heb dit probleem ook een keer gehad en dat kwam doordat ik spyware op m'n computer had gezet. 8)7
Als ik de spyware verwijderde was mijn internet ook weg.
Ik moest dus elke keer dat progje er weer opzetten om op internet te kunnen.
Na het winsockfix progje was alles weer normaal.
Het kan dus zijn dat er spyware op je pc staat.
FF scannen dus

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit staat ook in de WOS FAQ; waar dit topic ook beter had gepast ;) Windows Operating Systems - FAQ :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.