We draaien een Windows 2000 webserver waarop shared hosting wordt aangeboden. Op die machine draaien ongeveer 20 klanten, die onder andere zelf een Access database kunnen gebruiken of MySQL. Nu is er een klant die access gebruikt en die verschillende errors krijgt als hij met die database werkt. Een van die foutmeldingen is
Nu is er op internet genoeg te vinden over deze errot en volgens mij zit de fout bij de klant (de ontwikkelaar eigenlijk) en niet bij ons, maar hij blijft volhouden dat het bij de rest van zijn klanten wel werkt, dus op servers van andere providers. Ik heb daarom de complete configuratie al langs gelopen (is namelijk een Windows 2000 machine met IISLockdown en andere security aanpassingen). Zo heb ik het complete document wat op http://support.microsoft.com/kb/271071 staat doorgelopen en heb de security op de map waarin de access database staat (staat niet in webroot maar een niveau hoger uit veiligheidsoverwegingen) alle rechten gegeven voor zowel de user zelf als voor de IUSR. Ik zou niet weten wat er nog anders aangepast zou moeten worden om dit werkend te krijgen.
De klant gebruikt overigens ADODB om de database aan te spreken. Er is ook een System DSN aangemaakt met als naam de naam van de klant.
Al onze andere klanten gebruiken Jet OLEDB als connectie manier.
Wie o wie kan mij zeggen wat ik nog meer kan testen/configureren?
code:
1
2
3
4
5
6
| INSERT INTO Tbl_auto (auto_id, merk, model, prijs, bouwjaar, apk, carrosserie, kleur, kmstand, brandstof, transmissie, omschrijving, date_added) VALUES (5, 'Ford', 'Focus', , '', '', 'Personenauto', '', 0, 'Benzine', 'Handgeschakeld (5)', '', '6/28/2005') Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement. /beheer/Auto_Frm_Post.asp, line 107 |
Nu is er op internet genoeg te vinden over deze errot en volgens mij zit de fout bij de klant (de ontwikkelaar eigenlijk) en niet bij ons, maar hij blijft volhouden dat het bij de rest van zijn klanten wel werkt, dus op servers van andere providers. Ik heb daarom de complete configuratie al langs gelopen (is namelijk een Windows 2000 machine met IISLockdown en andere security aanpassingen). Zo heb ik het complete document wat op http://support.microsoft.com/kb/271071 staat doorgelopen en heb de security op de map waarin de access database staat (staat niet in webroot maar een niveau hoger uit veiligheidsoverwegingen) alle rechten gegeven voor zowel de user zelf als voor de IUSR. Ik zou niet weten wat er nog anders aangepast zou moeten worden om dit werkend te krijgen.
De klant gebruikt overigens ADODB om de database aan te spreken. Er is ook een System DSN aangemaakt met als naam de naam van de klant.
code:
1
2
3
4
5
6
| <%
set conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
DataSource = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DataSource = DataSource & "DBQ=" & server.mappath("pad naar database")
conn.open DataSource
%> |
Al onze andere klanten gebruiken Jet OLEDB als connectie manier.
Wie o wie kan mij zeggen wat ik nog meer kan testen/configureren?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr