Hoe voorkomen dat domeinen worden weergegeven in tracert?

Pagina: 1
Acties:

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik zie regelmatig als ik naar een domein een tracert doe dat er in de dosbox geen domein verschijnt bij het ip-adres dat waarna in tracert er verschijnt dan iets als:

.
code:
1
2
3
4
5
Bezig met het traceren van de router naar domain.nl [123.123.123.123] via maximaal 30 hops:

1 10 ms 10 ms 10 ms blaat.com
2 13 ms 14 ms 14 ms tralala.com
3 32 ms 35 ms 53 ms 123.123.123.123

ipv:

code:
1
2
3
4
5
Bezig met het traceren van de router naar domain.nl [123.123.123.123] via maximaal 30 hops:

1 10 ms 10 ms 10 ms blaat.com [124.124.124.124]
2 13 ms 14 ms 14 ms tralala.com [122.122.122.122]
3 32 ms 35 ms 53 ms domain2.com [123.123.123.123]

Bij deze laatste wil het overigens ook nog wel eens voorkomen dat er bij de laatste regel een heel ander domein staat dan dat je getracert hebt, komt door een virtual host op hetzelfde domein waarschijnlijk.

Mijn vraag is nu: hoe kun je dat vermelden van andere domeinen via een tracert naar een domein of ip adres uitzetten? Moet je iets aan je server veranderen? Moet je naar je host voor een verandering in de DNS? Moet je naar de SIDN bellen? Ik heb al gezocht op internet maar de term voor het blokkeren weet ik niet anders dan block tracert, maar dan kom ik toch weer op hele andere sites uit.

Wie kan me helpen of weet het antwoord?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

lama niet goed gelezen

//edit
tracer gebruikt een reverse lookup. Wil je niet dat je servers hostnaam wordt weergegeven bij een tracert, dan kun je geen reverse lookup maken voor die server. Is wel smerig.

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 03:34 ]

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ok, maar waar is dit in te stellen? Server? DNS server?
Op dit moment lijken een aantal domeinen op één ip-adres te roleren en dat heb ik liever niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Gerwin op 28-06-2005 06:55 ]

Verwijderd

Gerwin schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 05:05:
Ok, maar waar is dit in te stellen? Server? DNS server?
Op dit moment lijken een aantal domeinen op één ip-adres te roleren en dat heb ik liever niet.
Ik snap echt niet waar je mee bezig bent, wat is het probleem? Kies dan een neutrale naam, bijvoorbeeld web03.hostingisp.nl. Mocht je het alsnog willen uitschakelen, even je isp bellen, die heeft de controle over de reverse zones van je ipadressen.

Overigens zie je maar één domein voorbij komen als je tracert normaal gesproken, er staat ook maar 1 record voor 1 ip in de reverse :)

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Het probleem is dat zoals het nu is er meerdere domeinen (tientallen) voorbij komen in de tracert naar een domein of het ip adres (op hetzelfde ip-adres dus). Dit is totaal niet wenselijk en ik wil óf één vast adres (gewoon de hoofdsite) óf helemaal geen naamvermelding bij de tracert.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Stel je reverse DNS in, meer kun je er niet aan beinvloeden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Gerwin schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:08:
Het probleem is dat zoals het nu is er meerdere domeinen (tientallen) voorbij komen in de tracert naar een domein of het ip adres (op hetzelfde ip-adres dus). Dit is totaal niet wenselijk en ik wil óf één vast adres (gewoon de hoofdsite) óf helemaal geen naamvermelding bij de tracert.
De vermeldingen vóór je server kan je niet aanpassen, simple as that. De vermelding ván je server kan je bij je ISP laten aanpassen.

That's it. Meer is er niet :)

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Maar hoe kan het nu dan dat alle domeintjes die op de server staan zo'n beetje voorbij komen?
Ik zie zelfs namen voorbij komen die helemaal niet op de server staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerwin op 28-06-2005 08:31 ]

Verwijderd

In XP voorkom je DNS lookups met -d optie van tracert commando....

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Dat weet ik six10again, mar het probleem is nu juist dat bij het ip adres van mijn server allemaal domeinen voorbijkomen (die op de sever staan maar soms ook niet). Ik kan dat zelf wel uitzetten, maar ik wil eigenlijk dat er voor iederander niets of gewoon één door mij te bepalen adres komt te staan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Laat anders eens wat echte output zien ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Geloof dat jij nog niet helemaal wakker bent... ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Elke commandline toel heeft een help functie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\Documents and Settings\Brahiewahiewa>tracert -?

Usage: tracert [-d] [-h maximum_hops] [-j host-list] [-w timeout] target_name

Options:
    -d                 Do not resolve addresses to hostnames.
    -h maximum_hops    Maximum number of hops to search for target.
    -j host-list       Loose source route along host-list.
    -w timeout         Wait timeout milliseconds for each reply.
"-d" is wat je zoekt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat hij het overal wil fixen, niet alleen lokaal :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:58
Je wilt dus het resolven van je IP adres, oftwel het omzetten van het IP naar een domeinnaam, stoppen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
djluc schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:09:
Je wilt dus het resolven van je IP adres, oftwel het omzetten van het IP naar een domeinnaam, stoppen?
Ja, dat is wat 'ie wil. Waarschijnlijk doet 'ie aan hosting en wil 'ie niet dat z'n klanten erachter komen dat het spul bij nxs.nl ofzo gehost wordt ipv. dat 'ie echt een eigen server heeft.

Dan heb ik slecht nieuws voor 'm: je hebt geen controle over de reverse-entries van derden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1