.srt gebruiken als ondertiteling voor DVD? *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik heb van een vriend van mij de DVD van "The Office" geleend. Deze heb ik naar mijn harde schijf geript, echter: hierbij ben ik schijnbaar de ondertitels vergeten. Nu heeft hij de DVD al terug, maar ik wil toch proberen er ondertiteling bij te krijgen. Ik heb op internet wel de juiste ondertitelin gevonden, maar dan in .srt formaat. Is er een mogelijkheid deze srt bestanden te converteren zodat ik ze kan gebruiken bij het DVD kijken?

En een tweede vraagje: is er DVD software die, à la bsplayer, srt subtitles kan weergeven tijdens het spelen van een DVD film?

Ik heb al gekeken op doom9, maar daar zie ik geen oplossing. Ook op GoT kon ik deze vraag specifiek niet vinden.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Misschien is dit wat? Of dit, etc..

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
hmm...met allebei krijg ik volgens mij geen bestanden die -bijvoorbeeld- powerDVD snapt. Wat ik eigenlijk wil is dat de SRT's worden omgezet naar het standaardformaat ondertitels van een DVD. Nu heb ik wel eens gelezen dat de subs van een DVD eigenlijk een "filmpjes" zijn die toevallig bestaan uit tekst, dus dan lijkt het me erg moeilijk om van een tekstfile (SRT) een filmpje te maken, maar wie weet heb ik het mis en kan het wel, dus :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat de enige manier zal zijn om de geripte DVD om te zetten naar een AVI; zodat je daar de srt bij kan afspelen. Ik denk niet dat je de SRT onder de geripte DVD gaat krijgen :) Ik pas je topictitel even aan :) Vergeet trouwens niet dat vragen over het illegaal rippen van DVD's niet erg gewaardeerd worden op GoT.

.srt naar DVD ondertiteling zonder de originele DVD > .srt gebruiken als ondertiteling voor DVD? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
leokennis schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:54:
Ik heb van een vriend van mij de DVD van "The Office" geleend. Deze heb ik naar mijn harde schijf geript, echter: hierbij ben ik schijnbaar de ondertitels vergeten. Nu heeft hij de DVD al terug, maar ik wil toch proberen er ondertiteling bij te krijgen. Ik heb op internet wel de juiste ondertitelin gevonden, maar dan in .srt formaat. Is er een mogelijkheid deze srt bestanden te converteren zodat ik ze kan gebruiken bij het DVD kijken?

En een tweede vraagje: is er DVD software die, à la bsplayer, srt subtitles kan weergeven tijdens het spelen van een DVD film?

Ik heb al gekeken op doom9, maar daar zie ik geen oplossing. Ook op GoT kon ik deze vraag specifiek niet vinden.
Ik gok dat je niet goed gezocht hebt op doom9.org.

Het is wel mogelijk om dit te doen, zoek maar eens naar een tutorial van dvd maestro en stl files.
suc6

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 08:12
Als je media player classic gebruikt voor het afspelen van de dvd, kan je losse sub bestanden (srt, sub, etc.) laden. Verder zijn er ook progjes waarbij je srt subs om kan zetten naar het dvd formaat en in een dvd verwerken. Heb het ooit eens gedaan, maar het heeft me heel veel moeite gekost en is nooit helemaal goed gelukt helaas.

• andreict
PhuSioN schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:25:
Als je media player classic gebruikt voor het afspelen van de dvd, kan je losse sub bestanden (srt, sub, etc.) laden. Verder zijn er ook progjes waarbij je srt subs om kan zetten naar het dvd formaat en in een dvd verwerken. Heb het ooit eens gedaan, maar het heeft me heel veel moeite gekost en is nooit helemaal goed gelukt helaas.
download het programmatje

srt2stl
unmerge je dvd, dus dat je een audio en video stream overhoud.
Koop dvd meastro en plak ze daar weer in elkaar.

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
Als ik een avi fimpje omzet naar dvd met avi2dvd maakt die na het encoderen van de avi naar mpeg2 gebruik van dvdauthor om de srt-filetjes er in te muxen, dus daarmee moet het wel te doen zijn ;)

btw: als je op deze manier subs aan een film toevoegt heb ik wel gemerkt dat je ze niet met media player classis kan afspelen, maar met windvd gaat het wel perfect

[ Voor 22% gewijzigd door mouse256 op 28-06-2005 11:29 ]

• andreict
mouse256 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:27:
Als ik een avi fimpje omzet naar dvd met avi2dvd maakt die na het encoderen van de avi naar mpeg2 gebruik van dvdauthor om de srt-filetjes er in te muxen, dus daarmee moet het wel te doen zijn ;)

btw: als je op deze manier subs aan een film toevoegt heb ik wel gemerkt dat je ze niet met media player classis kan afspelen, maar met windvd gaat het wel perfect
als je van avi naar dvd wil met subs kan je beter svcd2dvd gebruiken in samenwerking met cce en dan de subs ook selectable maken.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 22:57
Dit lijkt me ook wel intressant?

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
leokennis schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:54:
Jazeker kan dat.. bijv met dit programmaatje. Er zijn er nog veel meer, kijk maar in deze lijst bij 'Subtitle Tools'.
The good old days when we had no MicroDVD or BSPlayer....

[ Voor 9% gewijzigd door Peedy op 28-06-2005 13:24 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm Fire69, dat programma wil mijn IFO files niet openen :?

O, en encoden naar AVI is me teveel moeite; dat gaat op mijn computer (PIII 800Mhz) echt een week durenj ofzo ;)

Ik had ook al gezien dat BSPlayer de SRT's weergeeft, echter, de gedownloadde SRT's hebben een iets andere sync en ik ken geen syncprogramma waarin je een dvd en een srt kan openen...meestal heb je dan toch een AVI nodig :)
Bedankt voor de hulp iig!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 22:57
leokennis schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:39:
Hmm Fire69, dat programma wil mijn IFO files niet openen :?

[...]
Tja, geen idee, heb het programma nu ook pas gedownload om te testen :)

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
andreict schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:35:
[...]

als je van avi naar dvd wil met subs kan je beter svcd2dvd gebruiken in samenwerking met cce en dan de subs ook selectable maken.
offtopic:
heb ik ook geprobeerd, maar imho werkt avi2dvd iets prettiger, die kan ook een 2cd rip ineens aan elkaar plakken. En de manier waarom de 2 prog's subs muxen is identiek, ze gebruiken alle 2 dvdauthor ervoor

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-08 08:54
het kan idd wel, laatst nog ergens tegen gekomen (omdat k t zelf ook wou probere :P)
ff link zoeken...

gevonde klik

somige dingen gaan wel een btj met een omweg volgens mij, maar het is te doen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 07:42
er is een programma dat ik weet die alle stappen van zowel ondertitels als avi naar dvd kan omzetten op een simpele manier

zoek eens naar dvd2svcd

beetje rare naam voor dat programma, maar het komt er op neer dat die zo'n beetje alles om kan zetten

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:10
dvdauthorGUI..
Pagina: 1