[Javascript] Spaties verdwijnen op de Mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik heb een wazig probleem... ik heb een Rich Text Editor gemaakt op basis van de RTE van Kevin Roth (http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm). Op de PC werkt dit prima in zowel IE als FF, maar op de Mac verdwijnen er spontaan spaties bij het opslaan van de tekst. :?

Er zit verder helemaal geen extra code in oid. die bij het submitten wordt uitgevoerd, maar hier en daar zitten ineens allewoordenaanelkaarenisdehelezooionleesbaar. ;)

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Met de zoekfunctie van dit forum en Google heb ik helaas weinig (lees: niets) gevonden...

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 14:13

André

Analytics dude

Ik kan het niet testen op de MAC maar ik kan je wel wat tips geven. Waar gaat het fout: word de tekst voor het opslaan eerst van zijn spaties ontdaan of worden ook de spaties meegepost? Komen de spaties bij de server aan? Worden ze met de query ook met spaties opgeslagen? Staan ze ook met spaties in de database? Je kunt ze overal wel alerten, echo'en enz.

* André gokt trouwens op een clientside probleem aangezien serverside in alle situaties hetzelfde is.

Daar komt bij dat MAC+IE 1 grote bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
ik zie op sommige weblogs net iets over Whitespaces in de DOM *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
André schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:26:
Ik kan het niet testen op de MAC maar ik kan je wel wat tips geven. Waar gaat het fout: word de tekst voor het opslaan eerst van zijn spaties ontdaan of worden ook de spaties meegepost? Komen de spaties bij de server aan? Worden ze met de query ook met spaties opgeslagen? Staan ze ook met spaties in de database? Je kunt ze overal wel alerten, echo'en enz.

* André gokt trouwens op een clientside probleem aangezien serverside in alle situaties hetzelfde is.

Daar komt bij dat MAC+IE 1 grote bug is.
Het gaat ook fout in Firefox op de Mac, voor IE is bij versie 5.0 de ontwikkeling voor de Mac gestopt. Voor zover ik weet gaat het fout bij het submitten van het formulier. De spaties zitten er gewoon in op het moment dat het formulier is gevuld, maar in de DB staat alles zonder spaties. Het gaat dus fout bij het submitten van het veld. Ik heb zelf het idee dat het een encodingprobleem is en dat de Unix bak de spaties van de Mac niet als spaties ziet ofzo....

Het lastige is dat ik zelf ook geen Mac heb... maar de klant wel. Als ik het op een PC doe werkt alles prima. Qua scripting zit er verder niets in... bij het submitten wordt er verder geen tekst meer bewerkt ofzo.
ik zie op sommige weblogs net iets over Whitespaces in de DOM *hint*
Ik ga even zoeken... thanx!!! Of heb je misschien een linkje?

[ Voor 6% gewijzigd door OmeRoon op 28-06-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
Probleem opgelost!

Blijkbaar gaat Firefox anders met LF's en CR's om dan Internet Explorer (een CR + LF heeft in IE denk ik standaard ook een spatie en in FF niet) en 3x raden wat er in het PHP script gefilterd werd. |:(

Iedere keer als het veld geedit werd, werden de zachte returns verwijderd en was de spatie op die plek dus ook verdwenen. Het script is aangepast en de linefeeds worden nu gewoon omgezet naar een spatie en alles werkt perfect op zowel PC als Mac, in IE en Firefox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enkele weken merk ik dat binnen Word op mijn iMac spaties raar gaan doen. Als ik bijvoorbeeld typ: < het is een > dan maakt mijn Mac er vaak van: <heti s een>. Ik heb eens goed opgelet of ik zelf wel goed typte en zag dat ik goed typte, maar de letters direct zag verspringen: VREEMD! Zijn er meer mensen die hiervan last hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat een programmeervraag mbt javascript uit 2005 te maken heeft met jouw probleem behalve dat het allebei iets met spaties van doen heeft :? Sowieso is het not-done om een twaalf(!) jaar oude koe uit de sloot te trekken.

Lees Waar hoort mijn topic? even en open dan een nieuw topic in het juiste subforum. Hanteer dan meteen even onze onze Quickstart; geef aan wat je zélf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 10-12-2017 18:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]