Mijn muis stuurt om de 2 à 3 minuten heel even geen signaal meer uit. Mijn cursor hapert dan kort, voor ongeveer 2 seconden. Hierbij hoor ik het Windows-geluid van een USB-device die snel achter elkaar wordt disabled en vervolgens weer wordt enabled.
Ik heb een Microsoft Optical Wheel Mouse op mijn beide PC's. Deze twee PC's hebben hetzelfde probleem. De muis is weliswaar 2-3 jaar oud maar het lijkt me dat een muis niet in 2-3 jaar slijt, aangezien ik gewoon met de muizen ben omgegaan.. Toch heb ik korte hapering, van 1-2 seconden elke 3 minuten, op allebei deze PC's..
Vooral in games treedt dit probleem op, het lijkt alsof constant gebruik voor meer frequentere 'haperingen' zorgt. Ik heb nogal veel last van dit probleem, vooral bij games, dus.
Ik heb de nieuwste drivers voor de muis zelf al geprobeerd, en ik heb de muis op elke USB-ingang aangesloten maar geen van allen werkte.. Andere USB-devices werken trouwens wel prima in die USB-ingangen.
Ik heb een nieuwe Windows install gedaan, en ben op allebei de PC's geupgrade naar een betere videokaart en sneller (meer bandwidth) geheugen.
Ook heb ik MemTest al gedraaid. Deze vond geen fouten.
Op diverse fora lees ik dat meer mensen problemen hebben met een frequente, korte hapering.
Maar niemand heeft een oplossing..
Het lijkt me sterk dat de hele USB-bus niet goed meer werkt, aangezien andere devices er wel gewoon op werken, en omdat ik hetzelfde probleem op twee totaal verschillende moederborden heb.
De enige overeenkomst tussen de PC's is eigenlijk het type muis.
Heeft iemand hier ervaring met dit probleem (en dit vervolgens ook opgelost) ?
De specs van mijn PC's (die dus dezelfde muis en hetzelfde probleem hebben):
1ste:
Gigabyte 8S648FX-L moederbord met SiS 648 chipset
P4 3.0 gHz
1024MB DDRRAM PC3200
Club3D GeForce6 6600GT
Microsoft Optical Wheel Mouse
Onboard sound en ethernet
2e:
Asus K8N-E
AMD64 Athlon 3400+
512MB DDRRAM PC2100
Sapphire Radeon9800 Pro
Echo Mia soundcard
USB-legacy staat aan in het BIOS aangezien ik gewoon de USB-ingangen van m'n moederbord gebruik. PC's zijn verder niet overgeclocked en behalve de muis hangt er geen enkele USB-device aan.
Ik heb een Microsoft Optical Wheel Mouse op mijn beide PC's. Deze twee PC's hebben hetzelfde probleem. De muis is weliswaar 2-3 jaar oud maar het lijkt me dat een muis niet in 2-3 jaar slijt, aangezien ik gewoon met de muizen ben omgegaan.. Toch heb ik korte hapering, van 1-2 seconden elke 3 minuten, op allebei deze PC's..
Vooral in games treedt dit probleem op, het lijkt alsof constant gebruik voor meer frequentere 'haperingen' zorgt. Ik heb nogal veel last van dit probleem, vooral bij games, dus.
Ik heb de nieuwste drivers voor de muis zelf al geprobeerd, en ik heb de muis op elke USB-ingang aangesloten maar geen van allen werkte.. Andere USB-devices werken trouwens wel prima in die USB-ingangen.
Ik heb een nieuwe Windows install gedaan, en ben op allebei de PC's geupgrade naar een betere videokaart en sneller (meer bandwidth) geheugen.
Ook heb ik MemTest al gedraaid. Deze vond geen fouten.
Op diverse fora lees ik dat meer mensen problemen hebben met een frequente, korte hapering.
Maar niemand heeft een oplossing..
Het lijkt me sterk dat de hele USB-bus niet goed meer werkt, aangezien andere devices er wel gewoon op werken, en omdat ik hetzelfde probleem op twee totaal verschillende moederborden heb.
De enige overeenkomst tussen de PC's is eigenlijk het type muis.
Heeft iemand hier ervaring met dit probleem (en dit vervolgens ook opgelost) ?
De specs van mijn PC's (die dus dezelfde muis en hetzelfde probleem hebben):
1ste:
Gigabyte 8S648FX-L moederbord met SiS 648 chipset
P4 3.0 gHz
1024MB DDRRAM PC3200
Club3D GeForce6 6600GT
Onboard sound en ethernet
2e:
Asus K8N-E
AMD64 Athlon 3400+
512MB DDRRAM PC2100
Sapphire Radeon9800 Pro
Echo Mia soundcard
USB-legacy staat aan in het BIOS aangezien ik gewoon de USB-ingangen van m'n moederbord gebruik. PC's zijn verder niet overgeclocked en behalve de muis hangt er geen enkele USB-device aan.