[Ervaringen] Plextor PX-740A

Pagina: 1
Acties:

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/964717288.gifPX-740A:

Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/graphics/products/prods_top_PX-740A.gif
Product info

Pricewatch links:
Plextor PX-740A 16x (Retail, Dual-layer)
Plextor PX-740A 16x (Dual-layer)

Specs:

# Writing DVD+R: 16x
# DVD-R: 16x
# DL DVD+R: 8X
# DL DVD-R: 4X
# CD-R: 48x
# Rewriting DVD+RW: 8x
# DVD-RW: 6x
# CD-RW: 32x
# Reading DVD-ROM: 16x
# CD-ROM: 48x
# 2MB Buffer
# E-IDE (ATAPI) interface
# MultiRead Compatible
# Supports SPDIF (Digital Audio Output)

Dus hij is iets sneller als de 716 maar heeft minder buffer en geen giga rec. en nog een aantal leuke hebbe dingetjes.
Daar staat tegen over dat deze voor 76 Euro in de prijslijst staat.

Wie heeft deze brander(s) al in z'n pc mogen duwen en eens goed getest?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Deze brander is, afgezien van de firmware, gelijk aan de Benq DW1640, die voor minder in de pricewatch staat. Sterker, de Benq biedt zelfs meer mogelijkheden vanwege de andere firmware. De Plextor firmware disabled de mogelijkheden voor een kwaliteits-scan dmv Nero CD-DVD speed.

Dit terzijde, is de Benq/Plextor een kwalitatief goed apparaat. De brandresultaten zijn over het algemeen goed tot zeer goed te noemen, en de algehele indruk is er een van degelijkheid. Maar bespaar drie tientjes door voor de Benq te gaan, ipv de Plextor. Dan kan je de drive nog 's verwennen met supermedia.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Voor zover ik inmiddels van CDfreaks heb begrepen is het idd een gelijk apparaat aan de BenQ. Sterker nog het is zonder problemen mogelijk om de BenQ firmware in de Plextor de duwen.

En wat heb je nog aan de Plextools als bijna niets meer werkt :?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:11
Nou ik weet niet wat jullie ervaring met de plextor is maar mijn ervaring sucks!
Ik ben nu na een maand al met m'n 2e 740 bezig en nu nog geen week later begint deze ook al kuren te vertonen.
Hij brandt tot op de helft van de dvd zo wazig als maar zijn kan en de rest is mooi egaal! bovendien zit de dvd vol met read error's!
Hij heeft het even goed gedaan maar nu is het echt hopeloos, dit wordt weer een gevalletje garantie.
Iemand anders dezelfde ervaring?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 22-08-2005 21:04 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:58:
Deze brander is, afgezien van de firmware, gelijk aan de Benq DW1640, die voor minder in de pricewatch staat. Sterker, de Benq biedt zelfs meer mogelijkheden vanwege de andere firmware. De Plextor firmware disabled de mogelijkheden voor een kwaliteits-scan dmv Nero CD-DVD speed.
Sinds kort heeft de BenQ DW1640 ook een aantal nieuwe features: SolidBurn en OverSpeed.
Met SolidBurn wordt de kwaliteit van de schijfjes alsmaar beter (de drive 'leert' dus bij). Met OverSpeed kun je alle schijfjes aan maximale snelheid branden.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:03:
Nou ik weet niet wat jullie ervaring met de plextor is maar mijn ervaring sucks!
Ik ben nu na een maand al met m'n 2e 740 bezig en nu nog geen week later begint deze ook al kuren te vertonen.
Hij brandt tot op de helft van de dvd zo wazig als maar zijn kan en de rest is mooi egaal! bovendien zit de dvd vol met read error's!
Hij heeft het even goed gedaan maar nu is het echt hopeloos, dit wordt weer een gevalletje garantie.
Iemand anders dezelfde ervaring?
Welke schijfjes gebruik je dan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

schumi2004: sluit in ieder geval de problemen uit die uit de omgeving van de brander komen ;)
OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed kan jou hierbij een heel eind helpen.

• schumi2004
Twister336 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:03:
[...]

Welke schijfjes gebruik je dan?
Platinum's +R en Verbatim +DL.
BalusC schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:23:
schumi2004: sluit in ieder geval de problemen uit die uit de omgeving van de brander komen ;)
OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed kan jou hierbij een heel eind helpen.
De genoemde tips en truuks heb ik ook aan gedacht en de meeste zijn niet voor mij van toepassing aangezien deze PC praktisch nieuw is en er van ouderdom zeker geen sprake is. Laser, geleiders en firmware ook niet alles is up-to-date en brander is nog geen week oud!
Compatible zal ie wel zijn met nero:
May 17, 2005 PLEXTOR Selects Nero as its Digital Media Software Solution for its New 8X Double-Layer, 4X DVD-R Dual-Layer and 16X DVD+/-R Burner
Voor wat betreft verschillende IDE kanalen, wordt hier mee bedoelt beide ide slots gebruiken op mijn mobo waarbij de ene op master staat en de andere up slave?

Anyway ik had hiervoor een NEC brander waarbij deze Plextor zijn plaats vervangen heeft dus het zou voor mijn gevoel geen problemen moeten opleveren aangezien de NEC zonder problemen werkte ;)
Maar ik zal nog eens een reinstall doen, voor de zoveelste keer, welke me onnodig blijft aangezien bij de vorige install en plaatsing van brander er niks veranderd is!

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2005 12:05 ]

• schumi2004
Hele discussie gehad met Plextor Benelux over het hoe en wat met de brander alles naar zijn wensen aangepast en weer een clean install gedaan argh$#!#%&^$&^%*^#$
Maar helaas geen positief effect!
Het aansluiten op apparte IDE (uitgevoerd ook!) lijkt mij ook overbodig want waarom lukt het met een NEC wel en met het gernomeerde Plextor niet!!!!
Voor mij nooit een Plextor meer, in 2 maanden een nieuwe en niks dan ellende!

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2005 23:55 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ik heb hier vier plextors en nog nooit problemen gehad...,maar sterkte ermee!

Mooooooeeeee......

• schumi2004
Vraagje voor alle plextor PX-740A gebruikers!

Ik heb nu via Plextor service een nieuwe burner gekregen met de foute dvd's opgestuurd (welke duidelijk slecht waren)
En heb van hun een nieuwe gekregen, dit is nu al de 3e dus!!
Na het branden van mijn eerste dvd weer hetzelfde probleem!
Ik gebruik media's zoals Philips DVD-R 8x, Arita DVD-R 8x, Platinum DVD+R 8x en Verbatim's DVD+R 16x.

Bij alle dvd's die vooral op 8x gebrnad worden zijn er van uit het midden tot op ongeveer de helft vage niet vloeiende ringen zichtbaar!!!!!

Firmware die erop zit is 1.01, de laatste nieuwe iig.

Diegene die 1 van deze media gebruikt zou die eens goed willen kijken naar de structuur van hun gebrande DVD en mij vertellen of deze wel of niet vloeiende branding zit tot op de helft van de DVD?
Mij maak je niet wijs dat met een beetje licht inval op gebrande dvd er een vloeiende structuur zichtbaar is want ik ben nu aan mijn 3e bezig en het is nog steeds bagger in vergelijking met mijn nec die ik hiervoor had ;)

Ik heb verschijnende DVD's geprobeerd opnieuw in te lezen waarvan de meeste slecht resultaat geeft! (read error's)
Ik heb me aan de eisen van Plextor gehouden en dat is de brander op master aan te sluiten.

Mijn systeem is heus niet de slechtste, want als het maar nieuw is dan heb ik het wel, dus wie heeft er een verklaring voor?

De gebruikte software is Nero burning rom 6.0.16!!!
Pagina: 1