[OC] Barton Mobile op KT266A

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ok, het klinkt heel vreemd, is het ook, maar het is een tijdelijke oplossing. Vraag me niet waarom, das allemaal niet interesant ;)

Anyways, Ik heb een Barton mobile procje, de 2500+ variant, op mn KR7A-raid geprikt. Hij start op, en koelt ook prima (een Prometheia Mach I) echter nu vraag ik me af, ik had hierover in een vorig topic ook al geschreven maar die is ergens op pagina xx, kan hij uberhaupt wel draaien op dit moederboord? Hij start "goed" op (alleen hij wil mn HDD's/CD Drive nog niet zien, maar Bios setup e.d. doet ie wel dus hij gaat iedergeval aan) maar ik las ergens dat de FSB te hoog is voor het moederbord of dat de multiplyer niet goed is.

Mede door het probleem dat mijn HDD's/CD Drive het niet doet, begin ik toch een beetje te twijfelen alhoewel het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat een "incompatible" (alstie dat zou zijn) processor voor dit probleem zorgt. Heb overigens ook van mijn windows CD geboot maar hij geeft dan een Error 9 wanneer die de setup van de compu geanalyseert heeft.

Tot slot, nog enige tips/guidelines van iemand die hier precies dezelfde ervaringen mee heeft gehad?

Excuus als het wat warrig en vaag overkomt maar het is een lange dag geweest en ga nu schlaffen :)

Verwijderd

Is er een bios voor die de barton core ondersteund?
Heb je daar al op de mobofabsite gekeken?

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
had al op de site gekeken maar ik word er niet echt wijzer uit. Er staat dat de thouroughbred tot 2100+ word ondersteunt maar er zijn zat sites waar gewoon staat dat 2500+ mogelijk is (Barton ook)

Zo vond ik dit topic op een ander forum (hoop dat dat mag)

http://forums.pcper.com/s...d20&p=3499112#post3499112

Het zou opzich mogelijk moeten zijn als ik het zo hoor. Daarnaast vind ik het vreemd dat er op de lijst van ondersteunende processoren voor mijn mobo, de Barton niet bijstaat alleen vanaf AMD 64 en hoger. (Ter referentie, mn Mobo is van Abit, de site is www.abit.com.tw )

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Het werkt als je urenlang prime95 kan draaien. Ik heb zelfs even een 2400+XPM in een kt133a gehad dus ja het kan zelfs als de bios de cpu niet herkent. De mp kan je zelf regelen dus de fsb kan je instellen op 133 en daarna kies je zelf een mp. Als je mobo geen mps ondersteund boven de 12,5 moet je hier naar de oplossing zoeken Ik d8 zelfs dat het in een post van mij stond. :)