[OE] Bijlage geopend in tijdelijke map

Pagina: 1
Acties:
  • 1.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-12 18:18

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zo stom geweest een worddocument vanuit outlook express meteen te openen in plaats van eerst op te slaan. :o Het gevolg is dat het bestand word opgeslagen in de tijdelijke map:

c:\documents and settings\user\local settings\temporary internet files\content.ie5\random map\bestand.doc

Na het nietsvermoedend aanbrengen van wijzigigen en opslaan van dit document (met ctrl+s), sluit ik dit document en wordt dit door outlook leuk verwijderd omdat het in een tijdelijke map stond... |:( Zoeken met undelete heeft geen bruikbaar resultaat opgeleverd.

Dit is nu al de 2e keer dat mij dit overkomt.. Topics die ik hierover vind gaan alleen in op het herstellen van desbetreffende verloren documenten. Ik ben opzoek naar een oplossing zodat dit niet meer kan gebeuren in de toekomst.. (iets dat bijlagen niet meer in tijdelijke map kunnen worden opgeslagen ofzo?)

Weet iemand hier iets voor?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Niemand :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Outlook is onderdeel van een office suite. Deze bespreken we sinds een tijdje in Officesuites en -software. Misschien krijg je daar meer response :)

Wat heb je allemaal al geprobeerd en gevonden met andere zoekmachines?
Software Algemeen > Officesuites en -software

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet je PC uit, gebruik 'm niet meer en check dan de SA en/of OM FAQ's even voor tips over het terughalen van verwijderde bestanden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:53:
Outlook is onderdeel van een office suite. Deze bespreken we sinds een tijdje in Officesuites en -software. Misschien krijg je daar meer response :)
Ok bedankt voor het moven :). Ik gebruik overigens Outlook Express.. maar ik hetzelfde probleem geld voor Outlook. Als er een goede oplossing is voor Outlook ben ik bereid hiernaar over te stappen.
sanfranjake schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:53:
Wat heb je allemaal al geprobeerd en gevonden met andere zoekmachines?
Het enige wat ik gevonden heb tot nu toe is een registry edit in:

User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\[version]\Outlook\Security]
Value Name: OutlookSecureTempFolder
Data Type: REG_SZ (String Value)
Value Data: Temporary Folder Name

Met deze aanpassing kun je plek van de tijdelijke bestanden wijzigen voor Outlook.. maar dit lost het probleem dat deze bestanden automatisch verwijderd worden (zoals het hoort met tijdelijke bestanden) niet op.

Ook heb ik zonder gezocht in de Microsoft KB maar kon dit probleem niet vinden.

Verder heb ik wel dingen gevonden over mensen die hetzelfde is overkomen.. echter gaat het daar altijd om het recoveren van desbtreffende bestanden.. Nogmaals, ik ben niet opzoek naar mijn verloren bestand (deze heb ik al opnieuw gemaakt), maar ik ben opzoek naar een oplossing zodat dit niet weer kan gebeuren in de toekomst... Een soort bestand geopend in tijdelijke map waarschuwing :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Oeh, ik dacht dat je het toch ook terug wilde hebben :X

En ik maak even OE van het Outlook in de titel, het zijn verschillende programma's.

Via de verkenner -> options -> file types -> .doc (etc) kan/wil je de 'Confirm open after download' aanzetten zodat je het ergens anders opslaat. Het is een omweg maar er is afaik maar 1 temp dir (voor en attachments en inhoud van mails) en die write-once maken lijkt me niet handig, dus kom je op het opslaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:21:
Via de verkenner -> options -> file types -> .doc (etc) kan/wil je de 'Confirm open after download' aanzetten zodat je het ergens anders opslaat. Het is een omweg maar er is afaik maar 1 temp dir (voor en attachments en inhoud van mails) en die write-once maken lijkt me niet handig, dus kom je op het opslaan.
De 'Confirm open after download' optie had ik al aan staan, maar hier ben ik onbewust gewoon doorheen geklikt. Het liefst moet het gewoon onmogelijk worden deze te openen of op te slaan in tijdelijke map.

Het lijkt me het proberen waard om de hele temporaray map write-once te maken als dit mogelijk is, weet jij hoe dit in zijn werk gaat of waar ik dat kan vinden?

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Verder iemand nog een idee?

Pagina: 1