Toon posts:

'Overstappen' als developer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo allemaal!

OK, ik ben overtuigd, liever een Mac dan een windows pc. Maar hoe zit het met het overstappen als ontwikkelaar?
Ik heb nu een baan als .Net ontwikkelaar, best leuk, maar een baan als developer voor Mac software lijkt me nog leuker. Alleen... waar vind ik de vacatures??? Monsterboard, Job-Track, google geven me weinig hoop :(

grt,
Marc

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Nou ja, je kunt naast developen voor Mac OS X (Carbon, Cocoa) natuurlijk ook voor X11 programmeren (draait op alle unices).

Best veel open source programmeurs gebruiken Mac OS X als programmeeromgeving. Go figure :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

JAVA... hoeft natuurlijk niet specifiek voor MAC te zijn maar zou wel moeten draaien op de MAC :)

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik weet dat in bedrijven als Blizzard nog steeds op zoek zijn naar Mac ontwikkelaars.

En als je een beetje avontuurlijk bent kun je je ook net als Ryan C. Gordon ('icculus') als freelancer bezig houden met het porten van games in zijn geval, of anders gewone software.

Dan zijn er nog een aantal porting houses waar je misschien terecht kan.

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

.Net draait ook op de mac, met behulp van lib mono.

Voor de rest hebben zo'n beetje alle grote talen wel een IDE voor op de Mac.
Ik werk zelf als PHP-Devver bij een ICT toko, en alle tools die ik nodig heb voor PHP/databaseplatformen/socketcontrol, noem maar op draait op een of andere manier prima op de mac. Zelfde geldt voor Java en consorten. Heb in ieder geval sinds mijn overstap nog geen spijt gehad.

De vraag die je jezelf moet stellen dus denk ik is, wil je puur voor de Mac gaan devven, of de Mac gebruiken als dev platform. In het eerste geval zal een goeie baan iets lastiger worden denk ik, omdat de "for Mac" software community nou eenmaal een stuk kleiner is dan voor de andere systemen (Wat wel als voordeel heeft dat je geen 13 in een dozijn baan krijgt natuurlijk ;)). Tweede optie levert minder problemen op natuurlijk... tenzij je bij een van de grote jongens wilt werken.. die hebben meestal gestreamlinede netwerken en applicatiebeheer, en zullen niet zo staan te springen als jij met je mac op hun *nix/win netwerk aankomt (Denk ik).

[ Voor 3% gewijzigd door Remz-Jay op 28-06-2005 01:14 ]