Mijn Seagate ST31600021A (160 GB, 2MB Cache, 7200 RPM) is sinds een kleine week ontzettend traag geworden. Op de een of andere manier haal ik nog maar max!! 4 3.6 mb read/write met het beestje in deze computer.

Mijn computer is een Medion MD8080XL (ja van de ALDI), en het laat zich vooral merken als ik muziek zit te luisteren en ik start Outlook op ofzo. Dan gaat de muziek kraken en merk ik dat het ding het totaal niet trekt.
Nu dacht ik vandaag even een andere harddisk erin te zetten en daar windows op te zetten, maar omdat ik van die disk slechts een partitie leeg kon maken en windows zich juist op die partitie niet wilde laten installeren (was wel ntfs) heb ik nog niet kunnen testen of een andere harddisk het zelfde probleem heeft. Ik had ook graag een andere kabel geprobeerd (zo'n brede), maar die heb ik niet extra. Wel heb ik de harddisk geprobeerd in een andere computer en daar haalt het beestje 20 mb/s (het gaat om een PIII Coppermine 866) nu is dat nog steeds niet snel volgens mij, maar die harddisk is nooit snel geweest. Dit gaat me alleen iets te traag.
Het probleem met de Aldi kast is alleen dat het zo klein is en dat ik geen ruimte heb om er goed in te kunnen 'werken'. En als ik de brede kabels uit het moederbord wil halen dan breek ik het ongeveer (heb maar niet te veel kracht gezet).
Gegevens:
Edit: Plaatje toegevoegd, en ik vind het wel een hele 'harde grens, echt een soort plafond wat ik dus niet heb op een andere computer.

Mijn computer is een Medion MD8080XL (ja van de ALDI), en het laat zich vooral merken als ik muziek zit te luisteren en ik start Outlook op ofzo. Dan gaat de muziek kraken en merk ik dat het ding het totaal niet trekt.
Nu dacht ik vandaag even een andere harddisk erin te zetten en daar windows op te zetten, maar omdat ik van die disk slechts een partitie leeg kon maken en windows zich juist op die partitie niet wilde laten installeren (was wel ntfs) heb ik nog niet kunnen testen of een andere harddisk het zelfde probleem heeft. Ik had ook graag een andere kabel geprobeerd (zo'n brede), maar die heb ik niet extra. Wel heb ik de harddisk geprobeerd in een andere computer en daar haalt het beestje 20 mb/s (het gaat om een PIII Coppermine 866) nu is dat nog steeds niet snel volgens mij, maar die harddisk is nooit snel geweest. Dit gaat me alleen iets te traag.
Het probleem met de Aldi kast is alleen dat het zo klein is en dat ik geen ruimte heb om er goed in te kunnen 'werken'. En als ik de brede kabels uit het moederbord wil halen dan breek ik het ongeveer (heb maar niet te veel kracht gezet).
Gegevens:
Kan het dan een softwarematig probleem zijn?, want aan de kabel lijkt het niet te liggen (ik ben een leek, dus misschien kan iemand me corrigeren), aan de harddisk lijkt het ook niet te liggen, want die werkt op 'fullspeed' in een andere computer.==========================================================
Dit zijn verder mijn verzamelde gegevens
Harddisk werkt wel in andere computer op een voor mij acceptabele snelheid
Harddisk wordt 55 a 58 graden op zijn warmst
Geen errors gevonden met HDD Life of HDD Tune
Schijf onlangs gedefragmenteerd
IDE Kabel 1 = Harddisk(master) + DVDspeler(slave)
IDE Kabel 2 = DVD-rw
Van harddisk naar DVD-rw is 2x zo lang gaan duren (van een kwartier naar een half uur) (4x brander)
Maar directe kopie van DVDspeler (kabel 1) naar DVDwriter (kabel 2) duurt nog steeds een kwartier
Het opstarten van windows duurt ook langer
IDE-Instellingen staan op DMA bij device management
=========================================
Edit: Plaatje toegevoegd, en ik vind het wel een hele 'harde grens, echt een soort plafond wat ik dus niet heb op een andere computer.
[ Voor 8% gewijzigd door HCMarX op 27-06-2005 23:17 ]