Ik ben op dit moment genoodzaakt een nieuw moederbord & grafische kaart te kopen, aangezien deze twee bij mij naar de vaantjes zijn
Mijn besluit welk type grafische kaart ik ga nemen staat al zowiezo vast: NVidia 6600GT. Het grote dilemma is, zou ik PCIe nemen of AGP?
Het vervelende wat op mijn dilemma aansluit is dat ik beschik over een P4 3.4GHz CPU voor een Socket 478. Zover ik weet is er maar 1 moederbord die zowel Socket 478 en PCIe ondersteunt: de ASUS P4GD1.
Ik vind totaal geen reviews over dit moederbord, dus over zijn prestaties weet ik in het totaal: 0. Als het over dergelijke prijzen gaat, koop ik liever geen kat in een zak
Zou ik dit moederbord dan toch nemen, moet ik ook nog een converter van SATA naar IDE aankopen, omdat ik alleen maar beschik van IDE harde schijven & CD/DVD-ROMs (dit moederbord heeft maar 1 UDMA slot en de rest is SATA).
Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Is het verschil tussen PCIe & AGP aanzienelijk of is het echt minimaal?
Hoop dat iemand me hieruit kan helpen
Het vervelende wat op mijn dilemma aansluit is dat ik beschik over een P4 3.4GHz CPU voor een Socket 478. Zover ik weet is er maar 1 moederbord die zowel Socket 478 en PCIe ondersteunt: de ASUS P4GD1.
Ik vind totaal geen reviews over dit moederbord, dus over zijn prestaties weet ik in het totaal: 0. Als het over dergelijke prijzen gaat, koop ik liever geen kat in een zak

Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Is het verschil tussen PCIe & AGP aanzienelijk of is het echt minimaal?
Hoop dat iemand me hieruit kan helpen