[Wireless] Van wie is dat andere netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Situatie:
PC -> Linksys BEFW11S4 (draadloze router) -> ZyXEL modem -> internet.

Toevallig kijk ik via het icoontje in de systemtray naar de netwerkverbinding en zie dat ik al sinds mijn PC aan staat op een onbeveiligde draadloze belkin54g zit te surfen. 'k Heb meteen mijn Linksys weer gekozen (die is wel dichtgetimmerd) en in 'Voorkeursnetwerken' de belkin naar beneden verplaatst (wel zo netjes dacht ik).

Ik weet alleen nog niet wie de eigenaar is. Dan kan ik in ieder geval die hierop wijzen.
Om niet de hele buurt af te moeten lopen voor jullie de vraag: wat is het maximale bereik van die belkin?

Mod: Ik wist niet of dit hier of onder 'Network Troubleshooting' moest vallen, maar toch maar voor hier gekozen.

Dit vond ik tijdens het zoeken....

[ Voor 19% gewijzigd door PaulZ op 27-06-2005 22:54 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk gewoon ff op http://www.wardrivemap.nl/ misschien staat ie daar tussen :)

Edit: Staat ook een stukje over in dat artikel wat je gepost had zie ik nu :P

[ Voor 35% gewijzigd door iznogood op 27-06-2005 22:31 ]

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Staat ie niet tussen (ikzelf gelukkig ook nog steeds niet na 1 1/2 jaar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik snap die wardrive map niet helemaal. Bij mij in de straat staan er blijkbaar AP's midden op de weg :?
En WEP "all", "on" "off" maakt geen verschil bij mij...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

PaulZ schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:44:
Staat ie niet tussen (ikzelf gelukkig ook nog steeds niet na 1 1/2 jaar :) )
Als je AP niet altijd bereikbaar is, is het natuurlijk puur toeval als er iemand met Netstumbler oid langskomt als hij aanstaat. Ik kwam er laatst achter dat ik zowel op de uni als op mijn kamer als bij mijn ouders als die van mijn vriendin Wireless lan kan gebruiken, maar alleen vlakbij mijn kamer zijn Access Points aangegeven op de kaart?
Bij mijn ouders is het duidelijk van iemand die zijn computer 's nachts uitzet.... valt ineens mijn internetverbinding weg rond half 12 's avonds :D.
Het verbaasde me wel dat er zoveel onbeveiligde Access Points zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Gewoon lekker zo laten. Stel dat je eigen internet een keer eruit ligt heb je nog een backup netwerkje. Ik was bij m'n vriendin, en daar kon ik gewoon surfen op de verbinding van 2 deuren verderop. Iets minder slim is dat ik ook gewoon bij z'n modeminstellingen kon.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

gwystyl schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:52:
[...]

Als je AP niet altijd bereikbaar is, is het natuurlijk puur toeval als er iemand met Netstumbler oid langskomt als hij aanstaat. Ik kwam er laatst achter dat ik zowel op de uni als op mijn kamer als bij mijn ouders als die van mijn vriendin Wireless lan kan gebruiken, maar alleen vlakbij mijn kamer zijn Access Points aangegeven op de kaart?
Bij mijn ouders is het duidelijk van iemand die zijn computer 's nachts uitzet.... valt ineens mijn internetverbinding weg rond half 12 's avonds :D.
Het verbaasde me wel dat er zoveel onbeveiligde Access Points zijn.
Zal eerder zo zijn dat diegene z'n ADSL-router uit zet. :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Maar nog steeds weet ik niet wat het maximale bereik van die Belkin is. Internet biedt ook niet veel soelaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een AP van de buren die zo'n 20 meter wegstaat, maar geen idee of dat het max is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Het makkelijkste is een van de volgende manieren:

Inloggen op netwerk, scannen naar netwerkprinter / gesharede printer. Als die er is: Netjes 1 velletje printen met een waarschuwing :)

Even via 'n arp request kijken welke PC's / IP's er op dat lokale LAN beschikbaar zijn. Via "Net send" ze even een berichtje sturen.

Browsen naar http://www.showmyip.com. Het IP op http://www.ripe.net/ checken, welke ISP er gebruikt wordt. Mailtje naar z'n ISP. (Abuse@ispnaam.nl)

Het maximale bereik van zo'n AP zegt niets, dat verschilt per situatie. (Aantal muren, bomen etc in het veld). Of mischien wordt er wel een antenne gebruikt die 5KM straalt, who knows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Ik ben niet zo'n netwerk-techneut, maar ik ga wel wat proberen.

Pagina: 1