Toon posts:

[HTPC] tv kanalen fine tunen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om achter de juiste kabelfrequenties van mijn kabel provider te komen.
Ik heb de lijst gebruikt die Casema op het internet heeft staan, maar als ik die frequenties in mijn registry zet dan krijg ik op sommige zenders slecht beeld. Ik neem dus aan dat de zenders niet precies op de 'ronde' frequenties zitten.
Bestaat er software waarmee de juiste frequenties te achterhalen zijn?

Ik gebruikt een Hauppage PVR150 met GBPVR.

registry plek:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS0-1

Verwijderd

De frequenties zijn wel ongeveer goed. Je kunt ze zelf op die lokatie in de registry die je noemt de waardes een beetje varieren om te kijken of het beter wordt, in stappen van + of - 50.000 Je moet dan wel even uitvinden welke entry voor welke zender staat. Dat kun je doen door de decimale waarde te vergelijken met de zender frequentie vanaf Internet.
MCE past overigens wel regelmatig de waarden weer aan. Ik zou dus een even een exportje maken van de aangepaste frequenties. Je aanpassingen zijn direct actief.
Ik had hetzelfde probleem, voornamelijk met SBS6.

Groet,
Carl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:25:
Je kunt ze zelf op die lokatie in de registry die je noemt de waardes een beetje varieren om te kijken of het beter wordt.
Dat begrijp ik... maar ik heb meerdere zenders die het probleem hebben (SBS is er ook 1 van)
Ik ben eigenlijk op zoek naar een programma waarmee ik een zender kan bekijken, finetunen en waarvan ik dan de juiste frequentie kan vinden zodat ik die dan in de registry kan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 09:47 ]

• Marekie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43
Hoi,

Ik heb zelf een PVR150 gehad en herken het probleem. Toendertijd heb ik het opgelost door in de tuner van de software handmatig de exacte frequentie in te voeren.

Nederland heeft als enige land ter wereld finetuning. Daar kunnen de meeste software tuners (die in htpc software gebruikt wordt) niet mee overweg. Op de site van jouw kabelaar staan alle exacte frequenties voor elk kanaal. (Kijk niet naar de kanalen die bijv. 55+ heten, maar naar 55,663356).

Hiermee zul je éénmalig alle kanalen handmatig in moeten kloppen, maar daarna zijn ze knalscherp.

In deze situatie zul je helemaal niks in register hoeven doen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mark

[ Voor 6% gewijzigd door Marekie op 29-06-2005 11:49 ]

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:47:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een programma waarmee ik een zender kan bekijken, finetunen en waarvan ik dan de juiste frequentie kan vinden zodat ik die dan in de registry kan zetten.
Die software wordt bij je kaart geleverd, nl. WinTV.