[PS] Transparancy probleem met GIF

Pagina: 1
Acties:

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:42
Ik heb een probleem met het maken van een gedeeltelijk transparant.
Ik ben beginnend photoshop gebruiker en kan al wat leuke basis dingen.

Aan de hand van GoT search en google heb ik uitgezocht hoe ik een gedeeltelijk transparant plaatje kan maken.

Mijn doel was om een 25% transparante afbeelding te maken, die ik dan als background kan gebruiken voor een fieldset omdat IE nogal slecht reageert op transparancy op een fieldset (legend valt gedeeltelijk weg).

Het is me prima gelukt om een gedeeltelijk transparante afbeelding te maken, alleen het opslaan als transparante GIF lukt mij en een vriend van me die al wat gevorderd s met Photoshop lukt niet.

Als PNG is weer geen optie ivm de PNG bug van IE. Omdat ik het vanaf CSS aanroep en dat erg omslachtig is.

Het desbetreffende bestand: http://www.wansinck.info/GoT/85transparantgifEEEEEE.psd

en het resultaat in PNG (werkt natuurlijk niet in IE)
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.info/GoT/test.png

Wie kan mij vertellen wat ik mis doe, cq wat er mis gaat bij het opslaan van het bestand.

/dev/null

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Integenstelling tot png waar je een apart alpha channel hebt (voor transparantie dus) heeft gif dat dus niet.
Bij gif plaatjes is het gewoon transparant of niet transparant, geen percentage oid.

Er zijn overigens wel manieren om png werkend te krijgen in internet explorer dus daar kan je nog eventjes op zoeken

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• vriesdude
Wolfboy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:54:

Er zijn overigens wel manieren om png werkend te krijgen in internet explorer dus daar kan je nog eventjes op zoeken
Ik heb ook wel gezocht op transparante PNG onder IE, maar omdat ik de afbeelding vanuit CSS gebruik op alle fieldsets werkt de standaard IE fix niet.

Ik heb één relevant resultaat gevonden via de search (searchterm: IE PNG FIX CSS)
Waarin iets over IE7 javascriptjes werd genoemd maar die heb ik nog niet werkend kunnen integreren.

edit: deze
dus:[rml][ IE6]Alpha transparante PNG via CSS[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door vriesdude op 27-06-2005 22:04 ]

/dev/null

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• vriesdude
Heb ik naar gekeken maar hij werkt niet met CSS en fieldsets (code:)

[css]
fieldset {
background-image: url('/images/test.png');
}
[/css]

(niet relevante css heb ik even weggelaten)
ik krijg bovenstaand fieldset background niet alpha channel transparant doormiddel van PNG (ook niet met de eerdergenoemde fix en niet met de link door mij geplaats in me vorige post naar de IE7 fixes).

/dev/null