Toon posts:

NAPT werkt niet in LAN (Wireless)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch router en daar8ter een wireless sitecom routertje hangen. allebei hebben ze een ingebouwde firewall. Probleem is dat ik wireless geen poorten kan open krijgen. Ik heb de poorten geopend op de wireless router. Dat probleem werkte niet al1. Dus ik denk : ik geef het ip van die router & misschien het ip van mn laptop (die wireless aangesloten is) op in de speedtouch maar dat wil die niet slikken , denk omdat het geen standaard 10.0.0.* adres is. Hoe kan ik toch mn poorten opengooien>!?

Thanx alvast heren! _/-\o_

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Heb je nog een speciale reden om 2 routers achter elkaar te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de een heeft een adsl modem ingebouwd & die wireless (accespoint+router) niet

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:24:
Ja, de een heeft een adsl modem ingebouwd & die wireless (accespoint+router) niet
:?

Anyway, het heeft geen nut 2x NAT toe te passen. Schakel dus de router functionaliteit van het access point uit (oftewel de netwerkkabel vanaf de Speedtouch niet in de "Modem/Broadband" aansluiting maar in 1 van de andere "normale" aansluitingen).

Port forwarden doe je dan in de Speedtouch.

2x port forwarden kan technisch gezien wel maar het lijkt mij nodeloos ingewikkeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 28-06-2005 07:59 ]