Toon posts:

Freesco Router langzame verbinding.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort het geweldige iedee gehad mijn merkloos router te vervangen voor een computer geinstalleerd met FreeSco. Leek allemaal leuk te werken totdat er een speedtest gedaan werd. Hier is het probleem dat de download snelheid te laag is. Deze komt op ongeveer 160KB/s uit. Als ik de computer rechtstreeks op het modem aansluit haal ik gelijk bij speedtest.nl een downstream van 260.. Ik kan hier nergens wat over vinden. Heb zelf internet via de kaben via dhcp. FreeSco Router geeft geen dhcp af,, maar dat is eigenlijk ook geen probleem. Internet werkt wel als ik op de client een ip enzo ingeef. Probleem is dat met een computer aan de router de verbinding 100KB/s te langzaam is..
Modem-->router-->PC = 160KB/s
Modem-->PC = 260 KB/s
Het maakt de me eigenlijk niet eens zo gek veel uit hoe dit kan maar ik zou graag weten hoe het opgelost kan worden.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Wat meer specs (van je freesco bijvoorbeeld) zouden hier niet misstaan. Dan kunnen we er misschien ook wat meer van zeggen ....

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Pentium 200mmx. Compaq.. 2G hd.. 128MB intern geheugen. Heb nieuwe FreeSco router software op disk gezet en vanaf disk draaien.. (ook op de hard disk Exact hetzelfde probleem) Heb netwerk kaart onboard maar gebruik 2x realtek kaartjes. Exacte type weet ik niet meer. Maar het zijn de kaartjes die ik bij de kabel verbinding heb gekregen. Heb als modem een motorola modem. Krijg verbinding via mijn modem en mijn modem zal het ip adres wat gekregen word van de provider doorgeven aan de eerste "computer die daar aanhangt" Heb het router dus ingesteld om via dhcp een ip adres van de isp te krijgen. Dat werkt ook gewoon. Internet werkt ook gewoon. Pagina's zijn ook erg snel opvraagbaar. Alleen tijdens een speedtest is de verbindign erg langzaam. En ik weet niet waarom...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Je stelt een vraag over een router (Complete Systemen en Laptops) die slechte netwerkperformance (Netwerk Troubleshooting) heeft bij Freesco (Non-Windows Operating Systems). Wat heeft dit in vredesnaam met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

En dan nog, waar dan ook je zo'n topic opent verwachten we op z'n minst volledige specs (HW + SW van het systeem) en verslag van wat je zelf zoal uitgezocht hebt en geprobeerd hebt. Zonder die info ben je nog niet toe aan een GoT topic (en is het geen wonder dat je niet weet waar je vraag te stellen - je vraag is nog lang niet nauwkeurig genoeg) :o

En trouwens, netwerkdoorvoersnelheden worden in bps/kbps/Mbps gemeten, niet in Bytes - dat is wel zo overzichtelijk...

Edit:
Hoogstwaarschijnlijk trekken die Realtek kaartjes je CPU helemaal plat. Proefondervindelijk heb ik meegemaakt hoe een enkele RTL8139 in staat is om bij 4Mb sustained een P2-350 op 100% CPU usage te brengen. Twee van die gedrochten op een P200MMX is vragen om CPU problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 27-06-2005 22:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.