[PHP] Mysterieuze Spaties/Enters in HTML

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Topicstarter
Oplossing heb ik niet kunnen vinden op Google of op dit Forum.

Aan het begin van me outgepute index.php duiken er een 5 tal enters plus wat spaties op, iets waarvan ik niet kan achterhalen waardoor het nou kan komen. Ik weet dat je met behulp van 'echo' je dingen in php kan laten outputen, maar ik heb nergens 5 regels of iets dergelijks laten echo'en.

Met als gevolg dat me download script die ik zojuist gemaakt had niet werkte, hierdoor moest ik een aparte download.php bestandje maken waardoor het index.php omzeilt.

Het is een modulair systeem dat ik heb gemaakt, dus alles moet via index.php lopen.

Kan iemand bedenken waardoor deze enters en spaties opduiken in de outgepute index.php. , zijn er functies of iets dergelijks die dit doen? in index.php komt bijna alles in voor van sessies tot mysql aanroepen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

Koppensneller

winterrrrrr

Als je even een stuk (relevante) code meepost, dan kunnen we kijken wat je verkeerd doet, of wat php anders doet dan jij verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Staan er misschien spaties en/of enters na de ?> ?

(en wat code zou idd best handig zijn in dit geval :))

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Topicstarter
hugodejong schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:53:
Als je even een stuk (relevante) code meepost, dan kunnen we kijken wat je verkeerd doet, of wat php anders doet dan jij verwacht.
Ik had gehoopt het te kunnen oplossen zonder code te hoeven posten aangezien het tamelijk veel is, denk aan +160 regels, waarbij index.php geen html ofzo output behalve

PHP:
1
2
3
4
    if (!$_GET['mod_download-bestand']) {
    echo '<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
        "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">' ;
    }

edit:
KompjoeFriek schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:54:
Staan er misschien spaties en/of enters na de ?> ?

(en wat code zou idd best handig zijn in dit geval :))
geweldig, probleem opgelost :)

[ Voor 23% gewijzigd door aex351 op 27-06-2005 20:02 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP:
1
2
<?php echo $iets; ?>
<?php echo $nogwat; ?>

Als je een dergelijke constructie hebt in je files, dan komen daar je vreemde enters vanaf. Verder is het eigenlijk maar een beetje giswerk. Post eens wat relevante code waarvan je denkt dat dat het wel eens kan veroorzaken, mogelijk met een constructie zoals ik die hierboven beschrijf. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik ondervind altijd dat enters na de ?> gewoon genegeerd worden door de parser. Erg vervelend vind ik dat. De HTML bron wordt dan altijd een rommeltje, of de php (template) code ziet er niet uit. Ik wil graag beide netjes hebben, maar dat kan blijkbaar niet. :/

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
@Michali: de bron interesseert toch niet zoveel? Kijk eens naar de brondcode van dit topic :+ Dit bespaart ruimte, en ik gebruik het ook bij al m'n sites.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Voor debugging doeleinden is een nette bron zowiezo wel erg fijn. Zodat je makkelijk kan zien of al je tags wel zijn afgesloten enzo.

Maar ik lees dat het al is opgelost.. :D
Pagina: 1