Toon posts:

Vervangende luispreker voor auto

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn auto ben ik op zoek naar een leuke vervangende speaker, nu kan ik aan de volgende speaker komen (nieuw) voor een zeer geschikte prijs.
Alleen weet ik niet wat het merk is, en zo kan ik dus ook de ervaringen niet bekijken/nazoeken
Herkent iemand het?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/frankdvd/klein.JPG
klik

De gegevens:

Koolstof membraan, rubberrand, vochtbestendig, 25mm Kapton spoel, Vermogen: 120Watt, Impedantie: 4 Ohm, frequentie: 50-20000Hz, aansluiting: 1x 2,8mm/ 1x 4,8mm

Nu kan ik dus niet zelf naar de speakers gaan luisteren, ik wil graag op zoek naar revieuws, en meningen van anderen op het internet zelf. Omdat dat hier in de regel niet op prijs gesteld word dat er over de mening van een iemand over een speaker word gesproken, wil ik ook niet dat dat gebeurt.

Zelf heb ik al op google gezocht maar ik zie niets bekends, omdat dat een van de weinige speakers zijn die denk ik in mijn auto passen heb ik er veel voor over om te weten wat het merk is.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien ook hanidg om merk/type en prijs te vermelden ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kom je nou aan de specs als het type verder onbekend is? Heb je diegene die dat spul aanbiedt al een mailtje gestuurd?

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 27-06-2005 20:15 ]

{signature}

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Waarom zou dit een van de weinige luidsprekers zijn die gaat passen?
Van bijna elk groot merk zijn wel 10, 13 en 16,5 cm luidsprekers te krijgen die zo gaan passen hoor. Wat voor auto gaat het om eigenlijk?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:11:
Misschien ook hanidg om merk/type en prijs te vermelden ;)
Dat is het hem nou juist... Ik weet het merk en type niet,
Mijn vraag was dus meer, wie kent dit merk ?

Kan dit inkopen via mijn werk, nieuw!!, de leverancier is duits en een groothandel, dus het mailen over producten gaat niet zo heel makkelijk bij hun.

Het gaat om een Alfa 145, deze moetten dan in de voordeuren. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 22:29 ]

Verwijderd

ZI t er uit al Canton. Duits merk. Denk ik...weet niet zeker... ga zoeken voor je :P heb nu toch niks te beters te doen :+

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11-2025

CyberJoe

Only visiting this planet

Heb je zelf andere gaten voor je speakers in je auto gemaakt? Anders past er echt vanalles in wat een doorsnee van 13 centimeter heeft, en nog een tweetertje ook volgens de pioneer site.
http://www.pioneer.nl/files/SFYC/indexf495.html

Als klopt wat ik zeg vind ik wel dat je wat meer onderzoek had mogen doen, het is weinig moeite langs de Halfords te gaan om daar te vragebn wat in jouw auto past. Ik zou zelf mijn caraudio daar niet snel kopen trouwens.

Ja ik heb ook een computer.

Verwijderd

Topicstarter
Alfa heeft volgens mij een beetje een vreemde maat vorming, (vaste punten voor de bevestiging, 15.5 cm uit elkaar )
Wou ook niet gaan boren, of modificeren van de panelen, wil alles graag het zelfde houden. Heb bij mijn eigen speaker leverancier al gekeken, maar die had alleen 17.5 cm (Visaton) voor de auto, halfords ben ik ook absoluut niet gek van, en ik zou ook niet daar om advies gaan vragen hier in het centrum .

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:19:
Alfa heeft volgens mij een beetje een vreemde maat vorming, (vaste punten voor de bevestiging, 15.5 cm uit elkaar )
Wou ook niet gaan boren, of modificeren van de panelen, wil alles graag het zelfde houden. Heb bij mijn eigen speaker leverancier al gekeken, maar die had alleen 17.5 cm (Visaton) voor de auto, halfords ben ik ook absoluut niet gek van, en ik zou ook niet daar om advies gaan vragen hier in het centrum .
gewoon een verloopstuk kopen, ja die kun je kopen ;) en anders zelf een stukkie mdf ter hand nemen.

Dan kun je vrijelijk kiezen welke speaker je erin kan zetten, beetje keus hebben is wel zo lekker natuurlijk.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Atgast schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:31:
[...]

gewoon een verloopstuk kopen, ja die kun je kopen ;) en anders zelf een stukkie mdf ter hand nemen.

Dan kun je vrijelijk kiezen welke speaker je erin kan zetten, beetje keus hebben is wel zo lekker natuurlijk.
Ik wou juist de originele roosters kunnen behouden, en niet alles te moeten veranderen, niet omdat ik lui ben.. maar omdat ik het er zo mooi afgewerkt vind, en het graag zo origineel wil houden zodat niet iedereen ziet dat er een duurdere stereo in zit. :)

Dit topic was meer bedoelt om achter het merk van de speaker te komen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 17:41 ]

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:35
Even naar de een audiozaak en vragen voor een speaker, neem je oude speaker ook nog even mee en vergelijk voor de zekerheid even.

wat even belangrijk is dat je rekening houd met de hoogte van de tweater!

Ik heb zelf een 146 en ik heb er gewoon een paar Pioneers voor gekocht en die zijn bij bijvoorbeeld Halfords te koop.

Enige waar je even rekening mee moet houden is dat je de kapjes voorzichtig losmaakt, want die breken nogal makkelijk.

<edit>

Leren lezen 8)7

maar eh, speakers lijken op elkaar dus ben bang niemand deze herkend

[ Voor 16% gewijzigd door mcb1 op 28-06-2005 17:47 ]

mcb1

Verwijderd

opletten met goedkope niet-merk speakertjes... als die 120w het PMPO vermogen is heb je echt wel brol vast om in een auto te leggen... 200w RMS en een apparte versterker erbij is toch wel aangeraden...

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:36:
[...]

Ik wou juist de originele roosters kunnen behouden, en niet alles te moeten veranderen, niet omdat ik lui ben.. maar omdat ik het er zo mooi afgewerkt vind, en het graag zo origineel wil houden zodat niet iedereen ziet dat er een duurdere stereo in zit. :)

Dit topic was meer bedoelt om achter het merk van de speaker te komen. ;)
ja, dat snap ik, maar zo'n verloopstuk zorgt er net voor dat je alles orgineel kan laten, alleen kun je dan andere formaten speakers in je auto proppen. (kleiner)

hier dan, een linkje

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:54:
opletten met goedkope niet-merk speakertjes... als die 120w het PMPO vermogen is heb je echt wel brol vast om in een auto te leggen... 200w RMS en een apparte versterker erbij is toch wel aangeraden...
sorry.. maar ben je niet een beetje TE geobsedeerd door watts? Ik ben het met je eens dat merken die met PMPO watts gooien niet aan te raden zijn, maar 200w op je frontspeakers, succes daarmee ;) Er zijn er zelfs weinig te vinden denk ik die dat vol houden.

Mijn tip: koop gewoon luidsprekers van een degelijk merk, bij een winkel waar je ze kan horen vantevoren. Als het echt bagger is hoor je dat snel genoeg.
En het verschil tussen 40W luidsprekers en 150W luidsprekers zul je best horen, maar dat ligt dan meer aan de klankverschillen tussen deze 2 dan aan het vermogen dat ze kunnen verdragen.

[ Voor 12% gewijzigd door Blamm op 28-06-2005 18:22 ]

Verwijderd

hm 200w fronts is inderdaad wel heel veel... dacht dat het achterspeakers waren... dermee... JBL heeft voor een kleine 50€ best wel goeie front-speakertjes in zijn gamma... kwaliteit en ze pasten zelfs in mijn hyundai van 14 jaar :*)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:28:
[...]

Dat is het hem nou juist... Ik weet het merk en type niet,
Mijn vraag was dus meer, wie kent dit merk ?

Kan dit inkopen via mijn werk, nieuw!!, de leverancier is duits en een groothandel, dus het mailen over producten gaat niet zo heel makkelijk bij hun.

Het gaat om een Alfa 145, deze moetten dan in de voordeuren. :)
Waarom zou je in 's hemels naam bij een groothandel problemen hebben met het contact opnemen omtrent de producten die ze verkopen :?
Ik neem aan dat juist bedrijven die die speakers willen inkopen bij hun, en weer willen verkopen wel moeten kunnen opvragen wat ze nu precies gaan verkopen :? 8)7

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:32:
[...]

Waarom zou je in 's hemels naam bij een groothandel problemen hebben met het contact opnemen omtrent de producten die ze verkopen :?
Ik neem aan dat juist bedrijven die die speakers willen inkopen bij hun, en weer willen verkopen wel moeten kunnen opvragen wat ze nu precies gaan verkopen :? 8)7
Dat is omdat het een site is waar wij onderdelen kunnen bestellen, het is een duitse site met meer dan 2 miljoen onderdelen van alles en nogwat. Als je dan aankomt met een vraag over een speakertje dan weten ze 9 van de 10 x geen andwoord (uit ervaring) :( :(

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Op het stickertje op de kern van de speaker staat AIV en op www.aiv.de weten ze daar vast meer over te vertellen :?
5 seconde zoekwerk.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:35
Je hebt maar heel weinig ruimte om een speaker met veel vermogen erin te zetten. (magneet past niet meer)

Koop gewoon een paar redelijke speakers en gooi een paar goede ovale speakers in je hoedenplank en knoop er een versterker aan vast

Heb je veel meer aan, die speakers in de deuren hebben bij alfa niet zoveel zin volgens mij, heb er zelf ook 1 en mijn conclusie voor als je wat meer vermogen wilt hebben is om het gewoon anders aan te pakken

mcb1

• CyberJoe

CyberJoe

Lijkt mij toch sterk dat in jouw auto alleen die naamloze speakers uit Duitsland passen, ik las dat er dezelfde speakers ingaan als in de 146.. En trouwens, de doorsnee van mijn 16.5 centimeter speakers is ook maar 15,5 cm van schroefgaatje tot schroefgaatje. Zijn trouwens van Hertz (ook italiaans) en klinken errug lekker, ondanks mijn redelijk brakke radio. En die speakers die jij op het oog hebt zijn ook gewone 16.5 cm volgens de link een paar posts hierboven. Krijg toch de indruk dat jouw onderzoek vie het net niet heel diepgaand is geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door CyberJoe op 28-06-2005 19:22 ]

Verwijderd

om even op de discussie in te haken:

waarom achter ovale speakers ipv ronde?

Verwijderd

Topicstarter
Nouja dan maar overstag, ga wel eens kijken naar opvulringen, hoedenplank moet dan gemaakt worden want ligt nu een leren opvouwbare in. 6x9" ligt hier nog op mijn kamer dus die gaan er zowiezo in.
Wil graag dat erg goed geluid uit de voordeuren komt, want dan klink het allemaal stukke en stukke beter dan alleen achterin.
bedankt iedereen voor het zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
CyberJoe schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:16:
Lijkt mij toch sterk dat in jouw auto alleen die naamloze speakers uit Duitsland passen, ik las dat er dezelfde speakers ingaan als in de 146.. En trouwens, de doorsnee van mijn 16.5 centimeter speakers is ook maar 15,5 cm van schroefgaatje tot schroefgaatje. Zijn trouwens van Hertz (ook italiaans) en klinken errug lekker, ondanks mijn redelijk brakke radio.
Omdag ik die speaker zo lekker goedkoop kan inkopen ;) ;) en het me bakken met geld scheelt en ten opzichte van bv Hertz

Verwijderd

15.5 cm is geen enkel probleem voor Pioneer of Focal setjes. Die hebben namelijk ovalen bevestiging gaatjes waar door je dus de luidspreker precies voor de gaatjes schuift en vast schroeft.

Als je je budget geeft en je Radio/CD speler type wil ik je best helpen om wat leuks te verzinnen voor je :)

*Mauce heeft zelf een Alpine 9865 met een Audison versterker op de voorspeakers van Focal compo setje (tweet en mid/woofer) en daar staat 2*150rms @ 4ohm. En dat gaat wel eens hard maar ik wil gewoon mooi geluid hebben en de mix Audison/Focal is voor mij de perfecte match voor wat pop en klassiek in de auto :)

• CyberJoe

CyberJoe

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:19:
[...]

Omdag ik die speaker zo lekker goedkoop kan inkopen ;) ;) en het me bakken met geld scheelt en ten opzichte van bv Hertz
Tsja Pioneers, JVC, Marquant zijn ook veel goedkoper, liggen bij de kijkshop, scheelt verzendkosten, en met dezelfde voorwaarde; je kunt ze ook niet beluisteren ;) .

Ik merk dat het goedkoper is een lekker klinkend setje te kopen en daar een aantal jaar mee te doen, dan goedkoop spul met om de zoveel tijd weer wat anders want je krijgt het toch niet aan het klinken. Ik heb met mijn vorige set iets van 6 a 7 jaar gedaan. En in mijn nieuwe auto paste die niet meer (wel in de 3 auto's daarvoor)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu in het bezit van een Kenwood KDC-8024
Met 3 apparte versterker uitgangen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/frankdvd/kdc-8024.jpg

Als versterker ligt er een JBL 6 Kanaals amp dit allemaal aangesloten met goede dikke voedingskabel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/frankdvd/GTO.jpg
Technische gegevens
Totaal vermogen 1100 Watt
Vermogen per kanaal RMS Power @ 4Ohms : 4X50W + 2x75W , RMS Power @ 2Ohms : 4X75W + 2x125W , RMS Bridged : 2x150W + 250W
Ruisafstand 92 dB
Vervorming 0,1 %
Frequentiebereik 10-40000 Hz
Aan te sluiten impedantie (min.) 2 Ohm
Maximaal ingangssignaal 4 V
Maximale gevoeligheid 250 mV

Als sub heb ik tijdelijk mijn zelfgeboude AXX1010 er in liggen maar dit geeft nog niet het gewenste resultaat.

Nu mijn budget:
-voor een sub zat ik te denken rond de 250 € te gaan zitten
-frontspeakers rond de 100€
-hoedenplank heb ik al ( visaton) kan later nog geupgrade worden

Zelf heb ik al wel gekeken naar een rockford sub kist, vond deze toch wel verdomd lekker klinken.
Weet echter niet goed de compo set's van hun zijn. Mischien wel zo mooi om de luidsprekers uit het zelfde merk te nemen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

goed..

als ik even http://www.aiv.de/Downloads/Lautsprecher.pdf hier kijk, zie ik dat ze ook speciale alfa 145 speakers, en dat zijn dus 130mm in een pasplaat.

Gewoon lekker zelf maken dus.
Wel raad ik je aan om geen coax te nemen, maar een compo setje. Dit komt je geluidsbeeld zeer ten goede.

Als subwoofer.. hmm.. ik heb zelf erg goede ervaringen met de phase linear thriller (pro).

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:43:
goed..

als ik even http://www.aiv.de/Downloads/Lautsprecher.pdf hier kijk, zie ik dat ze ook speciale alfa 145 speakers, en dat zijn dus 130mm in een pasplaat.

Gewoon lekker zelf maken dus.
Wel raad ik je aan om geen coax te nemen, maar een compo setje. Dit komt je geluidsbeeld zeer ten goede.

Als subwoofer.. hmm.. ik heb zelf erg goede ervaringen met de phase linear thriller (pro).
13 cm zit gewoon achterin, voorin zit dus 16.5 of (15.5 cm schroeven) met een tweeter in de voorste stijlen, dus lijkt mij niet nodig om daar 13 cm te gaan maken, en dan nog kan ik deze speakers niet beluisteren. Ga dit weekend eerst de auto verlagen, het weekend daar op lekker opzoek naar luidsprekers :)
Pagina: 1