Toon posts:

[Ati Radeon 9700Pro] beeldformaat verspringt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort het volgende probleem met mijn pc:

als ik gewoon boot, is het beeld gewoon goed, hele scherm gevuld etc. na een tijd verspringt het beeld zodat ik links en recht een balkje heb van ca. 1cm zwart, na een tijdje verspringt het weer terug naar de originele grote...

heb geprobeerd om dan handmatig het beeld weer te veranderen, maar verspringt na een tijdje toch weer :?

wat kan dit zijn???

heb de volgende specs:

- Ati Radeon 9700 Pro (Bios mod van 9500), heeft bij een vriend van mij altijd perfect gedraaid
- MSI K8N Neo2 Plat
- 17" cheap-ass monitor, voorheen ook nooit problemen mee gehad

alvast bedankt! :+

Verwijderd

Topicstarter
heb trouwens ook al verschillende catalyst driver geprobeerd, zonder effect... :'(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 22:50
De laatste keer dat ik dat had, was ongeveer 2 maanden voor mijn monitor stukging :S

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:36:
De laatste keer dat ik dat had, was ongeveer 2 maanden voor mijn monitor stukging :S
_/-\o_ O-)

Verwijderd

Probeer je monitor eens via VGA aan te sluiten (mbv convertors enzo).
Nog steeds hetzelfde probleem?
Videokaart drivers doen via DVI nl. aan dit soort truukjes om aspect ratio te behouden. (TFT is 5:4 terwijl 't traditionele formaat 4:3 is. Bij andere verhoudingen kan dit ook gebeuren)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:03:
Probeer je monitor eens via VGA aan te sluiten (mbv convertors enzo).
Nog steeds hetzelfde probleem?
Videokaart drivers doen via DVI nl. aan dit soort truukjes om aspect ratio te behouden. (TFT is 5:4 terwijl 't traditionele formaat 4:3 is. Bij andere verhoudingen kan dit ook gebeuren)
is een vga monitor >:)
Pagina: 1