Toon posts:

[BF2] Laden/joinen van een server gaat zeer traag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een nieuw irritant probleem gevonden met BF2.
Het laden/joinen van een server gaat echt super traag.
Als eerste laad het spel alle data in, dat gaat nog redelijk snel. Maar als het inladen op 100% is dan duurt het vaak nog 5 minuten of langer voordat ik eindelijk de game kan joinen! Zelf als de join knop verschijnt duurt het nog even voordat ik werkelijk in het spel kom.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Een drietal mogelijkheden:
  • de configuratie van mijn PC: bijvoorbeeld de 512 MB geheugen
  • te weinig bandbreedte bij de server die ik join
  • bug in de software

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:46:
Ik heb weer een nieuw irritant probleem gevonden met BF2.
Het laden/joinen van een server gaat echt super traag.
Als eerste laad het spel alle data in, dat gaat nog redelijk snel. Maar als het inladen op 100% is dan duurt het vaak nog 5 minuten of langer voordat ik eindelijk de game kan joinen! Zelf als de join knop verschijnt duurt het nog even voordat ik werkelijk in het spel kom.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Een drietal mogelijkheden:
  • de configuratie van mijn PC: bijvoorbeeld de 512 MB geheugen
  • te weinig bandbreedte bij de server die ik join
  • bug in de software
Bug in de software lijkt het me niet want bij de meeste mensen is het niet en als het bij elke server is dan ligt het ook niet aan te weinig bandbreedte.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Hmm.. wellicht geheugen issue ?
Is het bij elke server of niet ?

MW | BF1 Stats

• mjszwo
  • Niet online
Defragmenteren helpt in dit geval vaak. Maar dan wel met een "echte" defragtool, zoals O&O Defrag (en dan een grondige Complete/Name defrag doen) of Perfectdisk. De Windows built-in defragger en Diskeeper raad ik af.

• Yinx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-04-2023
te weinig geheugen er staat minimaal 512 en idd met 512 duurt het starten van de map lang en speel je aan t begin schokkend.. het trekt wel weg, maar met 1024 heb ik nergens last van!

Verwijderd

ik ben via de search hier op uit gekomen en ook bij mij laad hij 1 game in ongeveer 15/20min, oftewel ik gooi telkens de pc uit want ik word er gek van :( ..

dus als ik van 512 naar 1024 stap zou het probleem verholpen zijn?
als het echt zo is bestel ik vanavond nog meer ;)

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:53:
ik ben via de search hier op uit gekomen en ook bij mij laad hij 1 game in ongeveer 15/20min, oftewel ik gooi telkens de pc uit want ik word er gek van :( ..

dus als ik van 512 naar 1024 stap zou het probleem verholpen zijn?
als het echt zo is bestel ik vanavond nog meer ;)
Ik heb hier 1024mb, en in het begin ook vreselijke haperingen en lange laadtijden. Na een goeie defrag liep alles prima, dus ik zou eerst dat even proberen voordat je geld gaat uitgeven ;)

Zie voor goeie defragtools m'n vorige post :)

[ Voor 3% gewijzigd door mjszwo op 08-07-2005 17:51 ]

Verwijderd

ik heb het programma perfectdisk gebruikt om te defragge, het heeft nog niet geholpen dus er zit niks anders op dan maar intern geheugen te kopen.. dan nog maar even wachten want het geld is de laatste tijd wel een beetje op :p

bedankt anyways
Pagina: 1