Booten vanaf CF kaart / Boot floppy met USB support

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 12:35
Bij de het plan:

Ik wil graag m0n0wall gebruiken als router voor een netwerk waarop QOS toegepast moet worden.
M0n0wall kan geboot worden vanaf HDD en CF kaart. Op dit moment ben ik al 4 dagen bezig om m0n0wall vanaf een HDD te booten en vanwege de aanwezig hardware is dit niet mogelijk.
Ik blijf een "read error" krijgen tijdens het starten.

Ik heb de hoop op een oplossing hiervoor opgegeven en vanmiddag een cardreader en een CF kaartje gekocht om op deze manier te gebruiken. Ik heb gekozen voor deze oplossing omdat de cd-rom drive redelijk brak is, en ik een manier zoek om m0n0wall op een stabiele manier op te starten.

Het probleem zit het nu in het starten vanaf cardreader, aangezien de bios van de pc dit niet standaard ondersteund. Nu heb ik met behulp van www.bootdisk.com al USB drivers op een diskette gezet en tijdens het opstarten wordt de USB controller herkent.

Het ontbreekt mij echter aan de kennis om vervolgens vanaf het CF kaartje op te starten.
Dit kaartje is al wel voorbereid zoals dit op de site van m0n0wall wordt voorgeschreven.
http://m0n0.ch/wall/installation_generic.php
Ik maak gebruik van de windows methode.

Kan iemand mij vertellen of er een standaard bootdisk met USB ondersteuning te krijgen is waarmee ik m0n0wall op de CFkaart kan laten starten?

Zijn er mogelijkheden die ik over het hoofd gezien heb?

Als iemand interesse heeft in de zaken die ik geprobeerd heb om de HDD methode werkend te krijgen dan hoor ik het wel.

Het betreft de volgende configuratie:

HP Vectra
166 Mhz
64 Mb geheugen
USB aansluiting