Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 10:42
Ik heb een fujitsu siemens loox 600 met tomtom5 geinstalleerd, ik maak gebruik van een GPS muis met draad, de Leadtek HS 9813 SIRF II FS

Als ik nu ga navigeren, loopt de navigatie steeds zo'n 200-300 meter achter, is hij gewoon te laat
Tijdens de installatie van Tomtom heb ik aangegeven dat het om een andere ontvanger gaat (keuze uit 4, 2 wireless en 2 met draad, 1 tomtom, ik heb dus de andere gedaan) wat goed is volgens mij...

Dit is ook het geval bij tomtom3, en ik heb geen idee hoe dit kan komen

Op de site van tomtom heb ik geen oplossing kunnen vinden, evenals op google en hier op GoT heb ik geen topic kunnen vinden die ook dit probleem hadden.

Iemand ervaring hiermee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Ik zou eerder denken dat het probleem bij je GPS muis zit, met name omdat het ook bij TT3 voorkomt.

Verwijderd

Knoeien in de GPS-instellingen bij de NMEA / SIRF Baudrate wil het meestal verhelpen. Is gewoon proberen :) Heb je dit ook al eens geprobeerd bij TT3?

offtopic:
Moet denk ik kickje hebben naar GT

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 18:35 ]

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:34:
Knoeien in de GPS-instellingen bij de NMEA / SIRF Baudrate wil het meestal verhelpen. Is gewoon proberen :) Heb je dit ook al eens geprobeerd bij TT3?

offtopic:
Moet denk ik kickje hebben naar GT
Ik kan de baudrate maximaal op 4800 zetten, daarboven vind hij geen GPS signaal meer, daaronder haalt niets uit.
Kan ik behalve dat nog iets veranderen oid? volgens mij niet... is wel jammer...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit lijkt me inderdaad meer iets voor GT dan voor SG :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
lijkt ook meer een GPS-muis probleem, je zou het even moeten proberen met een andere gps-muis

• Ora et Labora
StanTheMan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:33:
lijkt ook meer een GPS-muis probleem, je zou het even moeten proberen met een andere gps-muis
Maar een muis is toch muis? ontvangt alleen het signaal van de satelieten, heeft m.i geen invloed op de werking van TT?
btw heb ik ook geen andere muis, zal proberen firmware te krijgen en hard reset doen en dan herinstall

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

EJVL schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:47:
[...]

Maar een muis is toch muis? ontvangt alleen het signaal van de satelieten, heeft m.i geen invloed op de werking van TT?
btw heb ik ook geen andere muis, zal proberen firmware te krijgen en hard reset doen en dan herinstall
De manier waarop een muis communiceert met de PDA is wel degelijk van belang.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Welke ontvanger heb je ingesteld dan? Probeers eens de standaard 4800 NMEA driver....

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

EJVL schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:47:
[...]

Als je GPS muis gewoon traag is en te laat de coordinaten doorstuurt naar TT kan de software daar helemaal niks aan doen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Verschillende versies van de GPS driver van Tomtom wil ook wel eens schelen..
Verder heeft bij Tomtom5 het aantal POI's nog wel eens invloed op 't vloeiend verlopen van de navigator; ik alle flitspalen van Checkpoint erin douw kan gaat ie al mekkeren.

Als je een GPS driver hebt die beter werkt, dan kun je die ook gewoon met tomtom5 gebruiken.

Misschien ook een optie, om je PPC te backuppen en een hard reset te doen. Toen ik op mijn SPV M1000 een zooi software geinstalleerd en gedeinstalleerd had werkte het ook een stuk minder vloeiend.

[ Voor 24% gewijzigd door Krypt op 28-06-2005 15:19 ]

Pvouput live

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik heb deze muis zojuist binnen gekregen en gebruik hem met mijn Asus A716.

Ik moest hem juist als TomTom-muis met draad instellen voor een goede werking, hij zag hem niet met Andere NMEA-muis. De baudrate heb ik op 19800 gezet. Ik zal straks een ritje met hem maken en kijken of ik last van lag heb, dan stuur ik hem meteen terug.

• Ora et Labora
AnotherFruitcake schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:27:
Ik heb deze muis zojuist binnen gekregen en gebruik hem met mijn Asus A716.

Ik moest hem juist als TomTom-muis met draad instellen voor een goede werking, hij zag hem niet met Andere NMEA-muis. De baudrate heb ik op 19800 gezet. Ik zal straks een ritje met hem maken en kijken of ik last van lag heb, dan stuur ik hem meteen terug.
Ik heb net TT3 geinstalleerd na een hard reset, straks naar huis nog maar eens proberen.
Kreeg je documentatie etc hierbij dan? ik namelijk niet

• AnotherFruitcake
Ik ook niet, zeker bij Digitalsonline gekocht?

Gewoon een beetje prutsen, de baudrate kan nog veel hoger, hij indersteunt tot 38400 ofzo.

• Ora et Labora
AnotherFruitcake schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:16:
Ik ook niet, zeker bij Digitalsonline gekocht?

Gewoon een beetje prutsen, de baudrate kan nog veel hoger, hij indersteunt tot 38400 ofzo.
Klopt! :)
Ik heb een hardreset gedaan, firmware update, tomtom3 geinstalleerd en draait perfect! nu alleen nog tomtom5 ff proberen.
Werkt het bij jouw verder wel goed?

• AnotherFruitcake
Ik retourneer hem. Ik vind dat hij erg snel zijn fix verliest onder bomen etc. Tevens had ik last van de lag die in sommige discussie wordt aangevoerd.

Ik heb me vanmiddag de nieuwe TomTom Bluetooth met de SiRF III chipset aangeschaft. Deze pakt zelfs bij mij binnen (wel vlak bij groot raam) 10 sats.

• Ora et Labora
AnotherFruitcake schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:29:
Ik retourneer hem. Ik vind dat hij erg snel zijn fix verliest onder bomen etc. Tevens had ik last van de lag die in sommige discussie wordt aangevoerd.

Ik heb me vanmiddag de nieuwe TomTom Bluetooth met de SiRF III chipset aangeschaft. Deze pakt zelfs bij mij binnen (wel vlak bij groot raam) 10 sats.
Bij mij werkt het wel goed, overal, zelfs door het bos, steeds 5 satelieten, werkt nu perfect.
Als ik flitspaal als NP instel word hij traag, zet ik deze uit gaat het goed, maar dat heeft niet met de muis te maken volgens mij.

Verwijderd

volgens mij rij je gewoon te hard :7

• AnotherFruitcake
Ik rij als een oud wijf..........no offense. Mijn oudere Leadtek muis, degene die standaard in het Asus A716 GPS pakket zit/zat had hier geen last van (zelfde auto en toen reed ik gemiddeld veel sneller ;)

Verwijderd

Hoe is bij jullie de fix van deze muis bij een koude start?
Fabrieksspecs zijn 45 sec. maar bij mij soms ruim 5 minuten voordat ik contact heb.
Eenmaal contact dan heb ik vrijwel altijd 6 of 7 sat. ter beschikking.
Wat betreft lag, ik heb hier ook wel wat last van. TT begint soms ca. 30 - 50m. te laat aanwijzingen te geven. (8>

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:52:
Hoe is bij jullie de fix van deze muis bij een koude start?
Fabrieksspecs zijn 45 sec. maar bij mij soms ruim 5 minuten voordat ik contact heb.
Eenmaal contact dan heb ik vrijwel altijd 6 of 7 sat. ter beschikking.
Wat betreft lag, ik heb hier ook wel wat last van. TT begint soms ca. 30 - 50m. te laat aanwijzingen te geven. (8>
Ik heb nooit een koude start omdat ik de muis altijd onder stroom laat staan.
Maar de eerste keer duurde het ongeveer 5 minuten, daarna af en toe een koude start, duurt ongeveer 1-2 minuten, muis ligt niet voor het raam, werkt bij mij dus gewoon goed.
Alleen in combinatie met flitspaalmelder als NP gaat het erg traag, loopt hij achter

Verwijderd

ik heb ook een leadtek maar heb hem gewoon als tomtom bedraade muis ingesteld en hij is altijd op tijd.

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 08:22
De SIRF II Chipset is nauwkeuriger maar ook langzamer dan de SIRF I Chipset.

Versie I neemt de minder goed bereikbare satelieten niet mee in zn berekeningen. Versie II doet dit wel om veel nauwkeuriger een positie te bepalen. Dit is handig bijvoorbeeld in de stad als je niet snel aan het rijden bent.

In de stad heb je minder satelieten tot je beschikking dus is je positie niet nauwkeurig. Om dit te compenseren neemt'ie ook de 'slechte' signalen mee van de slecht bereikbare satelieten om zo toch een goeie positiebepaling te kunnen doen

Op de snelweg is dit natuurlijk niet gewenst en ben je beter af met een SIRF I Chipset, deze is lekker snel en op de snelweg heb je praktisch altijd genoeg satelieten tot je beschikking. Rij je veel in de stad dan is de SIRF II beter want dan stuurt'ie je niet de verkeerde straat in.

SIRF III ken ik (nog) niet. Misschien is het wel de 'best of both worlds' :)

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ik blijf TT5 wat traag vinden. Zelfs al zie je in het gps voorkeur scherm dat 'ie 9 sattelieten ziet dan nog duurt 't best een tijdje voordat 'ie je positie op de kaart heeft.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1