Toon posts:

heeft de Asus A7V nou echt zoveel problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om een Asus A7V te kopen, maar ik zie hiero zoveel problemen voorbij komen dat ik begin te twijfelen.
Zijn deze problemen nou te wijten aan de gebruiker of aan Asus?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Heb nergens last van.
TB 750 draait fier en vrolijk op 945MHz :).

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 13:35

IWriteCode

Less = more

Wel wat problemen GEHAD maar die lagen aan het geheugen dat ik had.

Koop goed merk geheugen en je zal geen problemen hebben (met het moederbord :) )

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
Kingston geheugen goed genoeg? 256 MB :9

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
moet hoogstens bios flashen (heb ik moeten doen)
voor de rest loopt ie als een trein :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb hier een 900TB erop, en geen enkel probleem :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Omdat er hier zoveel mensen rondlopen met AMD gaat er ook wel eens iets mis.
Echter hier niet... mijn A7V doet het al vanaf het begin geweldig, wat ik er ook mee doe.

loading...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand problemen?
Waarom dan toch zoveel posts? |:(

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 12 januari 2001 21:55 schreef BaseSite het volgende:
Niemand problemen?
Waarom dan toch zoveel posts? |:(
Daty wordt dus al veteld, er zijn erg veel mesnen met dit bordje, je kan dan niet verwachten dat ze allemaal perfect draaien, dus dan is het percentage problemen natuurlijk ook groter, en niet om dat er een VIA chipset op zit, want dat is BS.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hier wel een gozer met veel problemen... that is.... niet meer... maar:
1) Instabiel bordje.... (omgeruild voor een andere A7V)
2) Enorm veel problemen gehad om hem stabiel te krijgen (eerst 3 weken door probleem 1)
3) Eindelijk systeem stabiel...maar.... ik wilde meer geheugen... ik kocht een extra reepje... was alleen een ander merk... slikte het mobo ook al niet.... oude reepje weggedaan en 2 van de nieuwe gekocht... en de handel draait weer...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 13 januari 2001 00:13 schreef wfvn het volgende:
Hier wel een gozer met veel problemen... that is.... niet meer... maar:
1) Instabiel bordje.... (omgeruild voor een andere A7V)
2) Enorm veel problemen gehad om hem stabiel te krijgen (eerst 3 weken door probleem 1)
3) Eindelijk systeem stabiel...maar.... ik wilde meer geheugen... ik kocht een extra reepje... was alleen een ander merk... slikte het mobo ook al niet.... oude reepje weggedaan en 2 van de nieuwe gekocht... en de handel draait weer...
Dat het selectief is qua geheugen is bekend, maar voor de rest zijn er geen ziektes( soms kan een bordje dus brak zijn, hebben alle merken),

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

ik heb nieuwe geheugen en mijn muis drivers worden soms niet geladen ???
Zoi laten staan of nieuwe halen?>??

Verwijderd

ik had een tb1000 op de a7v draaien..
- Random Hangups.
- geheugen miscounts.. dan weer 256 dan weer 384 MB (zit 384 in)
- Video kaart wil niet op 4x agp.
- promiss wil niet onder win2k etc etc
kortom: EEN GROTE BROK ELLENDE..

totdat de bios 1005B uitkwam die leek veel problemen op te lossen. alleen telt ie nu consequent maar 256 MB geheugen..

zaak zat geworden en vandaag een duron 800 Aopen kastje,en een msi kt7pro2A bord gehaald..

1ghz op msi in aopen.. duron leeft op a7v in vorige kast...

geen idee of ie zoveel beter is (moet de zaak nog ombouwen) maar hou jullie op de hoogte.

Maar als tweaker zeg ik dit.. als ik geen vertrouwen heb in mijn hardware, stap ik over op iets waar anderen goede ervaringen mee hebben, totdat ik de oude hardware uitgetweaked heb :D

zo... en nou kijken hoever we de duron kunnen pushen ...

Verwijderd

Ik heb nog steeds enorme klote lockups zwaar irritant

Verwijderd

koop een A7V133 :9:9:9~

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 13 januari 2001 13:58 schreef OverCast het volgende:
Ik heb nog steeds enorme klote lockups zwaar irritant
Locp up kunnen ook door ander aspecten kome, zoals te weinig voeding, en dergelijke......

Dus niet meteen het bordje afkraken voordat je zeker weet dat het aan het moederbord ligt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 14:04 schreef iefje het volgende:
koop een A7V133 :9:9:9~
Is nog niet verkrijgbaar dus is geen optie.

Verwijderd

KT7 of K7T . Vindt dit ehcht raar van Asus , want m'n K7V is retegoed en lekker stabiel !

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb ook geen problemen. Aller eerste keer was mijn A7V gewoon beschadigt. Na omruilen geen probleem meer.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 14:07 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Locp up kunnen ook door ander aspecten kome, zoals te weinig voeding, en dergelijke......

Dus niet meteen het bordje afkraken voordat je zeker weet dat het aan het moederbord ligt.
Wat jij dus zegt is dat met goeie hardware (lees voeding en koeling) en de juiste kennis het een goed plankie is.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 13 januari 2001 14:21 schreef BaseSite het volgende:

[..]
Wat jij dus zegt is dat met goeie hardware (lees voeding en koeling) en de juiste kennis het een goed plankie is.
Ja, het moet dus het samenwerken zijn van verschillende hardware.

Een lock up kan oorzaak zijn van een te zwakke voeding, en dan moet er niet geschreeuwd worden dat het aan de moederbord ligt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:40

ChUcKiE

Dus........

Hmm, nou ik heb nog 1 probleem en dat is als ik iets opstart waar de videokaart iets harder moet werken (denk aan Quake2 of filmpje in Mediaplayer) dan hangt ie meteen!
Voor de rest weinig problemen meer, nadat ik nieuwste BIOS had en die Onchip Antivirus aangezet heb, zodat Promise ook in Win2k werkt!

Ik denk dat ik win2k server nog 1 keer helemaal op de juiste manier:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?threadid=23171

Ik hoop dat dan alles wel werkt! Ik heb het ooit werkend gehad, maar ik weet niet meer hoe |:(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb er 1 met een duron 600.
geen probelemen

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Ik heb in eerste instantie ook problemen gehad, maar dit lag aan voeding. Was 250W en nu 300 Watt AMD-certified. En de problemen zijn nu over.

Wat ook nog wel eens problemen wil veroorzaken is of je System Performance Settings in je BIOS op Normal of Optimal staan. Optimal geeft nl. nogal wel eens vastlopers.

Verwijderd

De mensen die problemen hebben met de Asus hebben meestal brak geheugen. Ik heb zelf een Abit en die gaat over het algemeen iets beter om met brak geheugen. Ik heb de abit genomen omdat ik 1 isa slot nodig heb, anders had ik waarschijnlijk een Asus genomen. Zowel de Asus als de Abit zijn goede bordjes, naar mijn mening veel beter dan de MSI bordjes

Verwijderd

Als ik alle topics over de A7V zo eens bestudeer zijn veel ( helaas niet alle) problemen terug te voeren naar 2 items

1. In combinatie met een snelle processor en een snelle videokaart moet je minstens een 300W voeding ( en dan nog een goeie ook) hebben.

2. De A7V is blijkbaar nogal gevoelig op geheugen gebied. Brak geheugen wordt onmiddellijk afgestraft. Merk A geheugen is een must!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
En waarvoor doen andere bordjes het dan wel goed met dit zogenaamde brakke geheugen en een mindere voeding. Ik ben van mening dat een bord van Asus kwaliteit met elk soort binnen de specificaties vallend geheugen moet kunnen werken en niet met alleen A-merk ram. Nee het is zeker niet het beste bord van Asus :(. mijn pc staat 24/7 aan en zo'n 2 keer in de week slaat hij muurvast. Heb alle settings laag gezet in de bios PC-100 3-3-3 (2x 128MB iNFINEON PC133) ik heb al 5 verschillende merken geprobeert :

Hyunday : hopeloos systeem boot niet eens
Xelo : loopt niet in 3D spellen
OEM S ? : liep wel redelijk alleen soms vast
Toshiba : Veel spontane crashes en vastlopers
Infineon : loopt redelijk 2x in de week vast

Aopen fulltower met 300watt

en ja ik heb alle bios versies, via drivers etc. blaat blaat blaat geprobeerd
misschien is mijn bord wel echt gaar
m'n MSI k7T PRO 2A staat al in bestelling

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Daarom heb ik ook geschreven "helaas niet alle problemen"

Er blijft een kleine groep tweakers waarbij het maar niet wil lukken om de boel stabiel te laten draaien, en da's vervelend, heel vervelend.

Ik denk niet dat dit alleen bij de Asus bordjes ( speciaal de A7V) is, maar dat ook andere planken problemen hebben.

Alleen gezien het grote aantal A7V bezitters zijn er verhoudingsgewijs meer mensen met probleemborden, denk ik.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Wat mij opvalt in alle berichten, is dat de meeste problemen voorkomen bij mensen met een A7V en een Geforce 2

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Hmm. Ik heb sinds vorige week een A7V, inclusief een Asus V7700. Helemaal stabiel, niet plat te krijgen tot nu toe. Zelfs de ATA100 werkt prima.

Verwijderd

ik zelf heb een asus k7m 751amd chip
gehuigen is pc100 pc133 goedkoopste chit dat er is alles loopt op 106-222sec nooit geen problemen
binnekord een asus a7v ga ik daar weer aan kloten kijken of ik hier de maxximalen performens kan halen voor deze bord koop ik ook gewoon goed koipen gehuigen pc133 333sec even kijken of ze ook willen lopen op 222sec hahahahahah leuk lekken gaan tweaken hahahahaha
jullie hort het wel van me het is ten slotten besteld en moet nog levers worden
Pagina: 1