Welke dvd brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• niek89
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-02 20:58
Ik wil een DVD Brander gaan kopen (een van de onderstaande):

Aopen DUW1608/ARR: http://www.aopen.nl/products/dvd+rw/DUW1608ARR.htm
Sony DRU-720A: http://www.sonyburners.co..._detail.php?ID=2039743888
Asus DRW-1608P: http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=DRW-1608P&langs=10
LG GSA-4163B: http://uk.lge.com/prodmod...ay=GSA4163B&model=NOTHING

Welke van deze branders is het beste? zelf denk ik de sony, en wie heeft ervaring met een van deze branders?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 17:22
NEC en BenQ maken erg goede branders voor een zeer lage prijs, misschien ook eens naar kijken. BenQ heeft de 1640, en NEC de ND 3540. Beide zijn 16x DL DVD+-R en te vinden voor zo'n €50 (of iets minder)

De wijzen komen uit het Oosten!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 21:08

skate master

Autodesk Educator Expert

Ik zou ook gaan voor een brander van NEC ipv andere merken.
Wil niet zeggen dat de andere branders slecht zijn, maar NEC heeft nu eenmaal
betaalbare en zeer goede branders.
Zelf heb ik de 3520 van NEC, en ben er zeer tevreden over.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb zelf ook de Sony brander. (DRU-720A)
Werkt uitstekend, beter dan de DRU530A (die ik ook heb), hij gaat een stuk sneller open en dicht.
Hij brand alles prima en alle dvd's of cd's werken gewoon.. heb eigenlijk nog nooit een cd of dvd moeten weggooien. Heb ook nog een ASUS DRW-1608P brander gehad.. maar deze werkte niet correct.. bij 80% sloot hij de dvd af en gaf een foutmelding. heb 2x een nieuwe gehad ook deze werkte niet. Toen maar weer een Sony genomen en die werkt prima. Verder heb ik ook goede ervaringen met LG CD branders..

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-06-2005 18:14 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
ik heb ook een NEC brander, de ND3450. ik vind dit zelf een hele goede brander. lekker snel en betrouwbaar.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een NEC maar vind toch mijn Benq iets beter. Ik heb een NEC 3520 en een Benq 1620. De Benq vind ik iets sneller en beter overweg met media en NEC heeft iets meer problemen met Samsung DVDR 16x, Philips DVDR16x en Benq DVDR 16x. Mijn oude DVD-R vindt Benq geen probleem en Nec geeft wat fouten met lezen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een NEC, BenQ en LG (twee zelfs, intern en extern). De LG's gebruik ik het meeste, want met de juiste media zijn die het snelste en leveren dezelfde of betere kwaliteit als de BenQ. De BenQ gebruik ik om de kwaliteit van de gebrande media te controleren. Ook gebruik ik de BenQ voor media die met de LG niet op de juiste snelheid kunnen worden gebrand. LG is namelijk erg conservatief en er zijn nauwelijks aangepaste firmwares voor, terwijl je met de BenQ heel veel opties hebt om de snelheid te verhogen.
De LG kan bovendien dvd-ram branden, en dat is ideaal als je data wilt opslaan, omdat het veel betrouwbaarder werkt dan dvd+rw of dvd-rw.
Mijn NEC 3500 gebruik ik nauwelijks nog en de nieuwere modellen, waarvan de 3540 de interessantste is, vertonen nog even te veel probleempjes.

Op dit moment zou ik een LG 4163 of 5163 (= hetzelfde maar dan extern) nemen, en dan de juiste media erin stoppen. Bijvoorbeeld Taiyo Yuden of Verbatim 8x of 16x dvd+r media, en Panasonic of Verbatim 3x of 5x dvd-ram.

Het hangt overigens ook af van wat je ermee wilt doen. Elk merk en type heeft sterke en zwakke punten. Audio-cd's rippen en branden, dvd's op lage snelheid branden voor bepaalde consoles, etc.. dat kan het ene model prima en het andere niet. Als je zoiets wil, zou ik daar nog even wat gerichte vragen over stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door drfruit op 27-06-2005 22:03 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik heb de nec3520, mijn broertje ook en een paar vrienden ook, niets meer dan lof over te vertellen.

NEC, en andere mensen geven ook zeer vaak firmware updates uit. Niet dat de branders slecht zijn, maar om meer media te kunnen gebruiken, en bepaalde extra opties toe te voegen of media sneller te branden dan aangeven op de dvd zelf etc.

Ik denk dat de 3540 op dit moment qua kwaliteit en prijs zeer uitnodigend zijn om te kopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We kunnen helaas niet uit de topicstart opmaken wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uiteengezet danwel geconcludeerd met betrekking tot de keuze. En dat is niet de bedoeling hier op GoT. Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je het beste een en ander kunt uitkiezen: Welke moet ik nemen? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.