Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Oh er staat ook gewoon 115V AC op, dus dat moet je zeker converteren
[ Voor 34% gewijzigd door Cyphax op 27-06-2005 17:34 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Maar er zijn wel adapters voor
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
je moet dan een transformator kopen denk ik..
//EDIT
daar waren ff 6 reply's tegelijk
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 17:34 ]
Bedankt voor de reacties!
Je kan er denk ik gewoon een 2:1 trafo aan gooien, tenzij het een tv/wekker/iets anders wat op de 60 hz gebaseerd is is.
Ah toch. Ik dacht al dat het niet kon, maar wist effe niet meer waarom nietSA007 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:14:
@atmos, en dan zit er een in "idle" en verbruikt 10 watt en de andere zit op vol vermogen en gebruikt 200 watt, en toen ging het mis
Je kan er denk ik gewoon een 2:1 trafo aan gooien, tenzij het een tv/wekker/iets anders wat op de 60 hz gebaseerd is is.
Net zoals bij LED's in serie dus
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Iig ziet het eruit alsof het apparaat omgeschakeld kan worden op 230 Volt. Zit er een klepje waar 115Vac staat?
trouwens vrees ik dat je het apparaat al vermoord hebt met het aansluiten op 230 Volt. Het hele systeem heeft de dubbele spanning te verwerken gekregen en heeft als gevolg daarvan de zekering eruit laten knallen. Waarschijnlijk zit er nu dus een dikke kortsluiting in.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb er nog geen 230v doorheen gehaald, dus er is nog niks gebeurt.
Ik heb even dat klepje los gehaald, en er zit waarempel een schakelaar achter.
Even omgezet en hij doet het!
Bedankt!
Je hebt er nog geen 230 doorheen gehad maar toch weet je dat de zekering dan doorbrand?Roland_EM25 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:49:
hmm, voor de geinteresseerden, het is een zogenaamde oximeter, deze meet het zuurstofgehalte in het bloed. M'n vader heeft deze via ebay gekocht voor de dierenpraktijk.
Ik heb er nog geen 230v doorheen gehaald, dus er is nog niks gebeurt.
Ik heb even dat klepje los gehaald, en er zit waarempel een schakelaar achter.
Even omgezet en hij doet het!
Bedankt!
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
sjah .. het is maar hoe je het leest helemming_nl schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:52:
[...]
Je hebt er nog geen 230 doorheen gehad maar toch weet je dat de zekering dan doorbrand?
Het apparaat heeft het even gedaan, maar op de interne batterij. Op de een of andere manier werkt het apparaat niet op de netvoeding van 230v.
Achter op het apparaat zitten achter dat klepje een schuifwieltje, met 2x 230v en 2x 115v. Daaronder zitten 2 houders voor zekeringen, waarvan er in 1 een trage zekering zit van 1amp, 250v. De andere houder is echter leeg. Als ik er een zekering bij doe, gaat ie ook niet aan op 230v.
Nou had ik, wachtend op de converter, het wieltje alvast op 115v volt gezet. M'n vader dacht, is even kijken of ie het al doet. je snapt het al, en Nederlandse voedingskabel erop gezet en aangezet.
Het display deed het nu heel eventjes, maar even later ging ie uit. Toen ik thuis kwam heb ik gelijk even naar de zekering gekeken, en deze is doorgefikt. Met alle reacties hierboven ben ik huiverig dat nu het hele apparaat is opgeblazen, maar er zijn een paar dingen waardoor ik hieraan twijfel:
- Het apparaat is voltage switchable, er zit ook nog een soort van transformator in
Ik denk (hoop), dat in het ergste geval alleen dit ding is doorgebrand, wat makkelijk te vervangen is.- De zekering is gesprongen, dus het apparaat is veilig gesteld van de hoge spanning.
Wie kan mij vertellen of mijn gedachtegang een beetje klopt? Heb er niet zo veel verstand van namelijk.
p.s: Ik ruik geen brandlucht, en de transformator voelt niet warm.