Toon posts:

[iTunes] Downloadsnelheid en beschikbaarheid nieuwe albums

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zelf redelijk serieus over iTunes na te denken, maar ik heb nog 2 vraagjes:
-Welke bandbreedte is er beschikbaar voor het downloaden van mp3? Gigabit pijpje?
-Hoe lang duurt het voordat nieuwe albums bij iTunes worden geupload? Dagje? Ik wil nieuwe albums zo spoedig mogelijk binnen hebben

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:55:
Ik zit zelf redelijk serieus over iTunes na te denken, maar ik heb nog 2 vraagjes:
-Welke bandbreedte is er beschikbaar voor het downloaden van mp3? Gigabit pijpje?
-Hoe lang duurt het voordat nieuwe albums bij iTunes worden geupload? Dagje? Ik wil nieuwe albums zo spoedig mogelijk binnen hebben

Alvast bedankts :)
- Denk wel meer ;) (Denk aan Akamai)
- Over het algemeen staan ze er al eerder hoor. 't is niet zo dat een apple medewerker wat cd'tjes meeneemt uit de cd winkel en die gaan zitten rippen ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoeveel mbit/gbit is er voor mij beschikbaar? Ik wil als het ff kan de gbit pijp van mijn server (redbus) gebruiken voor iTunes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:20

The_DoubleU

Tweaker in München

Hoeveel ben je van plan te downloaden?
Als ik je zo hoor over gbit, dan krijg ik het gevoel of je 24/7 mp3's downloaden wil van iTunes.
Je kan sneller downloaden dan dat je portemonai aangevuld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo duur zijn mp3tjes toch niet? Een orginele cd kost net 13 euro, ik neem aan iets van 5 euro per album? Moet te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:09:
Zo duur zijn mp3tjes toch niet? Een orginele cd kost net 13 euro, ik neem aan iets van 5 euro per album? Moet te doen zijn :)
Nee, goed. Maar koop je ook elke dag CD's dan? Je hoeft imho niet bang te zijn dat je tegen iTunes' bandbreedtelimiet aanloopt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 27-06-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop redelijk vaak cd's ja :)

Maar ik wil niet mijn CD met 50kb/s oid binnenhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:12:
Ik koop redelijk vaak cd's ja :)

Maar ik wil niet mijn CD met 50kb/s oid binnenhalen :)
Dan duurt het toch langer om fysiek naar een winkel te moeten gaan (tenzij je boven de FRS woont natuurlijk :P ) om een CD te halen? Zelfs met 50kb/s zal het geen uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht... CD's zijn helaas bij iTunes even duur als in de winkel...

+ dat je dan gecomprimeerde zooi krijgt zonder hoesje of wat dan ook :) Neen, ik blijf het wel in de winkel kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:09:
Een album op iTunes kost meestal 9,99 en een los nummer kost 99 cent. Da's toch wel algemeen bekend volgens mij.

Ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding van originele cd's een stuk hoger ligt dat die lossy meuk zonder boekje maar met DRM van Apple.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd. Album kost online 12,99 :) Met gratis verzending, boekje, superkwaliteit en support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

iTunes is ook voor een groot gedeelte bedoeld voor de mensen die maar een paar nummers van een CD willen dan is het goedkoop. helecds zijn niet echt veel goedkoper (wellicht duurder omdat je geen boekje/hoesje enz hebt)

ik vind iTunes erg handig vooral als je een bepaald top40 nummer oid wilt, en geen hele cd wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:45:
iTunes is ook voor een groot gedeelte bedoeld voor de mensen die maar een paar nummers van een CD willen dan is het goedkoop. helecds zijn niet echt veel goedkoper (wellicht duurder omdat je geen boekje/hoesje enz hebt)

ik vind iTunes erg handig vooral als je een bepaald top40 nummer oid wilt, en geen hele cd wilt :P
Ik gebruik itunes omdat ik maar op 1 (een) knop hoef te klikken om een nieuw album te beluisteren. Ik heb geen tijd om elke keer naar de FRS ofzo te gaan om alle albums te kopen. Daarnaast hoef je niet eerst die CD te rippen en te importen. iTunes is voor luie mensen die van luxe houden. Boekje? Album art krijg je erwel bij. Hoesjes? Te veel zooi in je kast.

En dan heb ik het nog niet eens over de sync. met je iPod.

Over de snelheid heb ik ook niks te klagen, ik haal altijd mijn cap (350 kb/sec). Aan die gigabit verbinding ga je weinig hebben, als je zelf zo'n verbinding tot je beschikking hebt, weet je ook hoe duur het is om de volledige bandbreedte te gebruiken hiervan, wat je dus nooit zal kunnen krijgen via iTunes.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:17:
Idd. Album kost online 12,99 :) Met gratis verzending, boekje, superkwaliteit en support :)
Support op een cd ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Reken er iig maar niet op dat jij ooit akamai dicht kan trekken, deze jongens zorgen voor 15% van alle traffic van het internet.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terugbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Het wil nog wel eens gebeuren dat een CD of DVD is misgedrukt en bepaalde tracks gewoon niet te beluisteren zijn. Ik werk als systeembeheerder in een cd/dvd winkel en zie regelmatig kapote cd's voorbij komen, vanaf de fabriek.

Komt overigens vooral voor bij de wat kleinere oplages die in een semi-professionele drukkerij gemaakt zijn. Gebeurt wel eens dat de complete batch dvd's niet werkt omdat de master cd niet goed ingelezen is.. :D

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:17:
Waar dan?

Trouwens, muziek uit de iTMS is ook superkwaliteit. Het is niet vergelijkbaar met 128kbps AAC die je zelf ript. En natuurlijk krijg je ook topsupport bij Apple.
Pagina: 1