Toon posts:

[kortingskaart winkel] systeem goedkoop en simpel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik zoek naar een kortingskaart systeem voor een computerwinkel. Het mag niet de duizenden euro's kosten die ik in offerte's heb gehad, want dat kan bruin even niet trekken.

Dat maakt het meteen wat moeilijker zoeken. De bedoeling is dat een klant bijvoorbeeld bij het afrekenen van een systeem voor 10 euro een kortings-pin-kaart koopt en 5% van de aankoopwaarde gestort krijgt op de kaart. Hiervoor kunnen andere dingen "gekocht" worden.

De kaart moet dus bij de kassa makkelijk te beschrijven zijn. Alleen het bedrag op het pasje aanpassen. Het kaart lezertje vindt ik overal op internet (bij conrad bijvoorbeeld) voor een paar tientjes, maar de software hiervoor en de mogelijkheden hiermee is belangrijker. Hier kan ik niets over vinden. Het werkt wel met een seriele poort, dus misschien is hier zelf een programmaatje voor te maken, maar heeft hier iemand een veel gemakkelijkere oplossing die ik misschien over het hoofd zie?

Dit heb ik gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/9000_9999/9600/9670/9677/967707_RB_00_FB.EPS.jpg

De kaartjes zijn wel 4,50 euro per stuk, maar dat heb ik al veel goedkoper gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 16:46 ]

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het -in het kader van beveiliging- niet een beter idee om kaarten te gebruiken welke alleen een unieke klantcode bevatten en het saldo van de klant in de winkel in een databse op te slaan?
Dan heb je het voordeel dat a) je geen kaarten hoeft te beschrijven als je ze op een of andere manier al voorgenummerd kan krijgen (uiteraard wel een unieke code), b) je loopt niet het gevaar dat mensen thuis hun saldo veranderen en c) bij verlies van de kaart blijft het saldo wel bewaard en kan gewoon een nieuwe kaart gekoppeld worden aan de "rekening"

Verwijderd

Topicstarter
Plecky schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:33:
Is het -in het kader van beveiliging- niet een beter idee om kaarten te gebruiken welke alleen een unieke klantcode bevatten en het saldo van de klant in de winkel in een databse op te slaan?
Dan heb je het voordeel dat a) je geen kaarten hoeft te beschrijven als je ze op een of andere manier al voorgenummerd kan krijgen (uiteraard wel een unieke code), b) je loopt niet het gevaar dat mensen thuis hun saldo veranderen en c) bij verlies van de kaart blijft het saldo wel bewaard en kan gewoon een nieuwe kaart gekoppeld worden aan de "rekening"
kijk, da's een goed idee ja. Ik ken een winkel waarbij dat zo werkt, maar ik had er helemala niet bij stil gestaan. Maar ja, dan nog moet je een kaart een uniek nummer geven en een paslezer hebben die je kan koppelen aan een simpel (zelf geschreven) programmaatje.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:23:
[...]

kijk, da's een goed idee ja. Ik ken een winkel waarbij dat zo werkt, maar ik had er helemala niet bij stil gestaan. Maar ja, dan nog moet je een kaart een uniek nummer geven en een paslezer hebben die je kan koppelen aan een simpel (zelf geschreven) programmaatje.
Welnee. Je laat gewoon pasjes drukken met een 4 of meer (afhankelijk van aantal verwachte klanten) cijfers erop. Die tik je dan gewoon met de hand in. Geen dure lezers nodig en 5 cijfers overschrijven gaat nog wel.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

snel goedkoop en simpel

print een barcode op dat ding en een pasfoto. klaar.

cheap ass scanner met een wedge tussen je keyboard .. klaar

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:30:
snel goedkoop en simpel

print een barcode op dat ding en een pasfoto. klaar.

cheap ass scanner met een wedge tussen je keyboard .. klaar
dat is helemaal een geweldig idee. we hebben net een dag zo'n scanner met wedge binnen hier voor iets anders! thanks, dan hang ik er wel een zelfgemaakt databaseje aan!
Pagina: 1