Toon posts:

[css] spacing tussen plaatjes in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben beig met mijn website op [..] en stuit daarbij helaas weer op wat problemen. Op dit moment heb ik in FF het gewenste resultaat maar niet in IE. Er zit namelijk een witte lijn/spacing tussen de twee auto plaatjes. En daar wil ik uiteraard vanaf.

Ik heb al zitten klooien met alignment, posities, en floats maar ik kom er domweg niet uit. Hier toevallig een css wizard aanwezig?

de css is te vinden op:
[..]

de plaatjes op:
[..]
[..]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 10:22 . Reden: url's verwijderd ]

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Lijkt op het eerste gezicht op de 3 pixel bug (http://www.positioniseverything.net/explorer.html), zonder nog naar de source gekeken te hebben. dat ga ik nu ff doen.. post zo mn bevindingen wel :)

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal top, een maat van me had er ook al naar gekeken en een oplossing aangelevert die gebruikt maakt van tabellen. Maarja ik ben toch wel benieuwd of het met een paar css proprties op deze manier opgelost kan worden.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:29

Theo

moederbord

van die twee afbeeldingen er één maken, dan ben je ook van het probleem af

Nu met WP, PV, EV en PC

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

het kan sowieso anders, bijvoorbeeld zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
div.main {  
    position: relative;

width:752px;    
    padding:0px;
    margin: 0px;
    border-bottom: 1px solid #000;
    border-left: 1px solid #000;
    border-right: 1px solid #000;
    background: #fff;
}

div.main_left {
    position: absolute;
    top: 0;
    left: 0;

width:230px;
    height:345px;
    background-image: url(../img/autobahn_left.jpg);
    padding:0px;
    border: 0px;    
}

div.main_right {        
    position: relative;
    top: 0;
    left: 230px;
    width: 512px; /* heb t ff snel uitgerekend dus dit zou mss fout kunnen zijn :) */

text-align: right;  
    overflow: hidden;
    background-image: url(../img/autobahn_right.jpg);
    background-repeat: no-repeat;
    height: 335px;
    padding:5px;    
    border: 0px;        
}

dan ben je ook van de 3pixel bug af (want ik vermoed nog steeds dat het daaraan ligt). Verder is het wel overzichtelijk om ff in te springen in je HTML ;) en die breaking spaces in je 'lege' divjes zijn niet nodig.

Specs | Audioscrobbler

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:01

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En voordat we nou een rant krijgen tegen het gebruik van tabellen voor layout... ja, het is ranzig, maar het werkt wel ;) Ik heb deze 'bug' ook eens gehad en toen kwam het er ongeveer op neer dat ik aparte stylesheets moest maken voor IE en de rest, die mbv javascript dan werden geladen. Daar gaat het principe achter css... alle opmaak op één plaats...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Sappie schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:48:
het kan sowieso anders, bijvoorbeeld zo:
[knip]

dan ben je ook van de 3pixel bug af (want ik vermoed nog steeds dat het daaraan ligt). Verder is het wel overzichtelijk om ff in te springen in je HTML ;) en die breaking spaces in je 'lege' divjes zijn niet nodig.
Ik ga het proberen, bedankt!

Die breaks doe ik omdat er anders <div /> komt te staan wat nog wel een voor wat layout gefuck kan zorgen...

edit:
Top dat werkt, dankjewel!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 16:57 ]

Pagina: 1