[SQL] Beste Professionele SQL Development Tools

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Hallo!

Wij (ontwikkel team) zijn bij ons bedrijf van Sybase SQL Server naar Microsoft SQL Server overgestapt... maar zijn niet erg tevreden over de Query Analyser en Enterprise Mananger, want we waren verwend met Embarcadero RapidSQL. O-)

Nu zouden we natuurlijk licentie's kunnen kopen voor de ondersteuning van Microsoft SQL Server in de Embarcadero software, maar dat kost aardig wat geld en we zijn nieuwsgierig of er niet iets beters op de markt is. :)

Eisen zijn:
  • Microsoft SQL Server connectie
  • Transact / ANSI SQL Ondersteuning
  • Object-scripting/extracting
  • Versie beheer
  • Database search
Wensen zijn:
  • Intellisense
  • Data vergelijking
  • Object vergelijking
  • ... en alles wat verder nog handig kan zijn... ;)
Mijn zoektocht met Google brengt mij bij talloze tools met de meest overtuigende verhalen over hun product, maar tijd/zin om het allemaal uit te zoeken hebben we niet.

Dus de vraag aan jullie: Welke goede Professionele SQL Development software ervaringen hebben jullie?

Bedankt! ;)

• whoami
  • Laatst online: 10:17
Dit topic heeft niets met P&W te maken, het gaat hier om bestaande software.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Of het aan al je eisen/wensen voldoet moet je zelf even proberen.
Als alternatief voor enterprisemanager, maar vooral voor Query analyzer is Toad voor SQL-server voor mij een goed alternatief.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• baskabas
  • Laatst online: 05-04 12:26
Thanx, TOAD had ik al vaker voorbij zien komen idd.... alleen hadden er wat mensen hier mindere ervaringen met het product... niet om zijn kwaliteit, maar om het gebrek aan mogelijkheden...

Daarnaast heb ik nu het volgende product gevonden: Speed SQL IDE Pro (ook van Quest ;) )
-> http://www.imceda.com/SQL_IDE_Description.htm

Heb dat geïnstalleerd en het werkt prettig! Alles zit erop wat we willen.... + heb net een mail terug van Microsoft en zij zelf raden precies dát product aan.... 8)

Nu alleen nog even kijken wat de kosten zijn....

[ Voor 4% gewijzigd door baskabas op 27-06-2005 17:23 . Reden: toolnaam verkeerd ]