[ASP] Data overdracht bijhouden

Pagina: 1
Acties:

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik ben bezig met een zeer uitgebreid stastistiekendeel van mijn forum.
Nu heb ik al allerlei statistieken over user activity, browsers, OS, geplaatste topics, polls, posts.

Maar ik wil ook bijhouden hoeveel kb aan data er naar de client wordt gestuurd. Dit om bij te houden hoeveel data per maand word verzonden. Hierdoor kun je zien of je op moet passen met je datalimiet enzovoort.

Nu heb ik al op google gezocht maar het response object lijkt niet zoiets te ondersteunen.

Is het dus mogelijk om te kijken hoeveel data er verstuurd word naar de gebruiker?
In principe hoeft het niet dmv het response object te gebeuren aangezien alle data in 1 var staat voordat deze verzonden word.

Nu zat ik zelf te denken (ik kon niks anders verzinnen) aan het opslaan in een textfile en hiervan de grootte bepalen dmv het FileSystemObject. Ik denk alleen dat dit niet echt een pretje is als ik de performance hoog wil houden...

Hoe zou ik dat anders kunnen doen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Webserver logs uitlezen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Mischa_NL
Ik heb even gezocht maar ik denk niet dat dit een optie is.
Daarvoor moet ik het absolute path hebben op de server en dat kan nogal verschillen...
Dat is veel te veel werk voor stats. Die moeten zonder gepruts werken ;)

Nog andere manieren om dit te fixen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat webserver stats uitlezen eigenlijk de enige echt werkbare oplossing is. Anders zul je elk mogelijk request af moeten handellen middels ASP. Je moet immers ook het dataverkeer gegenereerd door statische pagina's en plaatjes meetellen! Als je alles via een script laat lopen zul je je gebruikers moeten laten dwingen alles via een proxy achtig asp script te laten lopen. En dat gaat weer ten koste van de caching en de serverload.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Mischa_NL
Janoz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:42:
Ik denk dat webserver stats uitlezen eigenlijk de enige echt werkbare oplossing is. Anders zul je elk mogelijk request af moeten handellen middels ASP. Je moet immers ook het dataverkeer gegenereerd door statische pagina's en plaatjes meetellen! Als je alles via een script laat lopen zul je je gebruikers moeten laten dwingen alles via een proxy achtig asp script te laten lopen. En dat gaat weer ten koste van de caching en de serverload.
Dan skip ik deze feature maar... Teveel werk/moeite/performanceverlies voor zo iets kleins ;).