[Alcatel Modem/Router] Scarlet

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 23:30
Hallo,

bij een kennis hebben ze scarlet geïnstalleerd. Leuk verkooppraatje, monteur erlangs, zo'n modempje in de kast geprikt en weggegaan. Nu hebben ze ook een utp kabeltje naar het bedrijf lopen waar 10 computers op aangesloten zijn.

Allemaal via switches, in de woonkamer een switch voor TV (dreambox (linux encoder voor beeld wat hun via internet van mij ontvangen)) + 2 computers + naar een andere switch (in het bedrijf 100m verderop) die weer naar een switch gaat waar 10 computers op aangesloten zitten.

Met KPN werkte alles oke, Met Scarlet niet. Nu dacht ik zelf adsl routertje er tussen prikken klaar...

Maar kun je op een router switchjes aansluiten en krijgt dan elke computer aangesloten op de switch wel internetverbinding?

Of kun je niet met switchen werken op de adsl router.

Hun hebben ook nog een alcatel met 4 ingangen liggen (routertje), kun je die "omzetten" (instellingen veranderen) voor Scarlet? Bedankt jongens :>

• leuk_he
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

RedHat schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:18:
Maar kun je op een router switchjes aansluiten en krijgt dan elke computer aangesloten op de switch wel internetverbinding?
kort:Ja,

Als inderdaad het probleem is dat het modem geen ingebouwde router heeft. (ik bedoel, er kan uiteraard veel meer aan de hand zijn.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RedHat
  • Laatst online: 02-05 23:30
Nu is de vraag alleen nog of die alcatel "geschikt" is voor scarlet, ti's nu een BBNed modem. Ik heb hier een router liggen die je voor dat soort dingen in kan stellen. Kan dat met die Alcatel ook? En wat voor instellingen heb je dan nodig voor scarlet?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 06:10:
Nu is de vraag alleen nog of die alcatel "geschikt" is voor scarlet, ti's nu een BBNed modem
Gebruiken ze geen VoATM dan? Je kunt de copperjet 816-2P ook via de webinterface configureren zodat het, i.c.m. switch/hub, een router wordt. Met Google is daar genoeg over te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door epias op 28-06-2005 06:33 ]