Toon posts:

Geen werkgroepconnectie

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds een week of wat een thuisservertje staan. op deze server draait Windows XP Pro. Op mijn gewone PC draait óók Windows XP Pro. Tussen deze computers moeten enkele mappen gedeeld worden, maar dat krijg ik maar niet voor elkaar.

De computers hebben een verschillende naam, en zitten in dezelfde werkgroep. De lanverbinding werkt wel goed, want ik kan met remote admin gewoon op die PC komen, en ook bestanden versturen naar die PC ed. Op die PC zit geen firewall.

Hoe kan het dan dat ze elkaar niet 'zien' in het netwerk? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Keloyster

Verwijderd

NetBIOS over TCP/IP staat op beide computers aan? Kun je pingen op naam? Heb je al mappen geshared? Heb je FAQ - Network Troubleshooting al doorgenomen hierover?

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat als het goed is nog standaard, dus het lijkt me dat NetBIOS aan staat. Maar ik krijg hoe dan ook geen connectie via Windows zelf, geen ping dus, wel mappen geshared

Verwijderd

Check dat dan even. Staat standaard niet altijd aan. En als je ook niet op naam kunt pingen zal dat het zijn.

En je weet 1000% zeker dat je ook de Windows-firewall hebt uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, op een ander forum zeiden ze weer dat deze aanmoest, zodat ik daar instellingen van kon wijzigen, maar deze staat nu dus weer uit...ik ga nu naar NetBIOS kijken.

//edit: Nouja, dat heb ik nu aanstaan, maar nog steeds niets, de server PC begint nu een foutmelding te geven, (deed hij ook al zonder NetBIOS btw)

MSHOME is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als U wilt weten of U toegangsmachtigingen hebt.

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 15:51 ]

Verwijderd

Zitten beide pc's in dezelfde ip-range? Wat krijg je te zien als je ipconfig doet?

Verwijderd

Topicstarter
De gewone PC heeft als IP: 10.0.0.5
en de server computer heeft:10.0.0.3
en de router zit op: 10.0.0.2

Dus dat denk ik dan wel...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 14:30 ]

Pagina: 1