[excel] Hyperlink maken naar een grafiek

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik heb in een excel bestand grafieken gemaakt. Dit is bijvoorbeeld met informatie over Nederland in het algemeen. Nu heb ik ook grafieken met gedetaileerde informatie over de provincie's. Nu is mijn bedoeling om door op de grafiek van NL te klikken, je automatisch naar de grafiek van de provincies gaat. Hoe doe ik dit?

PS: Op het moment doe ik dit door een hyperlink naar een cel in de buurt van de tweede grafiek te maken, maar ik vind dit nog geen elegante oplossing. Ik weet namelijk nooit waar hij dan de grafiek neerzet op het scherm.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Hmm, als ik met mijn rechtermuisknop op een grafiek klik, staat er "Macro toewijzen". Daar staat vervolgens "Grafiek8_BijKlikken", maar ik krijg het dan niet voor elkaar om naar een volgende werkblad te gaan en te eindigen bij een grafiek, zodat ik die zie...

Iemand?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je ook ergens de provincie gegevens gedefinieerd staan??? Want dan is het gewoon een kwestie van in vba even de coordinaten uitlezen en dan doorverwijzen naar een ander excell bestand ( vermoed ik ) want je zegt nergens hoe je het hebt ingedeeld ( alles in 1 excell bestand, verspreid over 13 excell bestanden etc. )

Maar met vba kun je de coordinaten uitlezen en dan moet je zelf maar zien hoe je weer naar een provincie gaat.