Toon posts:

[3D] object rond kunnen draaien op webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bekend met de bekende panoramaviews van steden, kerken, kamers e.d. waar je vanuit een bepaald punt om je heen kan kijken; naar links, rechts, boven en onder kunt kijken om zo een beeld te krijgen hoe ergens een bepaalde ruimte eruit ziet.

Nu wil ik dit voor een object gaan doen. Ik wil zeg maar een speelgoedautootje op een site hebben (flash/shockwave bestand) die ik rond kan draaien, van onder en van boven kan bekijken. Maar dit werkt dus net ff anders dan een ruimte volledig zichtbaar maken. Nu kan ik een 3D scanner kopen van enkele 10.000'en euro's, maar dat gaat me net te ver. Zijn er nog andere alternatieve? Iets in de vorm van: het object van een x aantal hoeken fotograferen en dit in een softwarepakket stoppen die er wat mee doet. Of gaat dit niet lukken op deze manier?

Verwijderd

Een 3D Model maken met 3DMAX?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03

Koppensneller

winterrrrrr

Of simpeler:

Vanuit een aantal (lees: veel) hoeken foto's maken, in Flash op elk frame een foto zetten en dan met een aantal controls van frame naar frame bewegen.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
je kunt met max dacht ik shockwave exporteren...
dat dan weer met shockwave importeren en t zo maken dat t op de site kan ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zoek eens naar QuickTime VR. Dat wordt nml veel gebruikt voor dit soort dingen, ik heb alleen geen idee wat het kost.

edit: tools: http://www.apple.com/quicktime/resources/tools/qtvr.html

[ Voor 24% gewijzigd door zwippie op 27-06-2005 14:34 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43
Ik begrijp dus dat je geen 3D model hebt in MAX/Maya/enz, maar van een bestaand (in real life :P) object een animatie wil hebben dat je er om heen kan draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om zeg maar 100 producten per jaar die dan gefotografeerd moeten gaan worden. Het kan geen model zijn om dat de objecten die gefotografeerd moeten worden met de hand gemaakt worden en elk persoonlijk gemaakt worden, middels tekst, foto's e.d. Ze moeten dus als gefotografeerd model rond kunnen draaien. 3D inscannen en dan alleen een puntenwolk overhouden die daarna ingekleurd moet worden zou in feite al niet voldoen.

Flash heeft mijn voorkeur omdat daar enige kennis van aanwezig is. Als Director een betere oplossing is lijkt mij dat ook geprobleem. Ik heb op dit moment geen flauw idee welke richting ik het beste in kan slaan. Veel foto's maken is volgens mij aardig bizar om een mooi resultaat te krijgen?
Neejoh schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:30:
Ik begrijp dus dat je geen 3D model hebt in MAX/Maya/enz, maar van een bestaand (in real life :P) object een animatie wil hebben dat je er om heen kan draaien?
Precies ja!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 14:33 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lijkt mij vrij ingewikkeld. Moet je eerst een platform maken waar de camera omheen kan draaien omdat je dat met de hand volgens mij niet kan doen. Dan dat met een stappen motor ofzo rond laten draaien en daar een camera op monteren. Die instellen zodat ie elke 500ms een foto maakt en dan ook iedere 500ms de motor een stapje verder draaien. Een 3d model maken lijkt mij veel sneller. Een paar lettertjes is zo gebeurt.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Met wat moeilijk doen en een filmcamera i.c.m. Flash kun je het iig wel statisch voor elkaar krijgen. Dus dat gebruiker zelf niet zelf kan bepalen welke kant er bezichtigd wordt maar dat het filmpje gewoon alle kanten van het object even laat zien.

Ik denk dat dat de enige manier is die bij je idee in de buurt komt. Anders zul je echt moeten gaan 3Dmaxen oid. Dan kun je bij zoiets uitkomen....
http://www.nokia.com/nokia/0,,33213,00.html

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:41

sopsop

[v] [;,,;] [v]

lemming_nl schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:36:
Lijkt mij vrij ingewikkeld. Moet je eerst een platform maken waar de camera omheen kan draaien omdat je dat met de hand volgens mij niet kan doen. Dan dat met een stappen motor ofzo rond laten draaien en daar een camera op monteren. Die instellen zodat ie elke 500ms een foto maakt en dan ook iedere 500ms de motor een stapje verder draaien. Een 3d model maken lijkt mij veel sneller. Een paar lettertjes is zo gebeurt.
Waarom zou je de camera om het object heen draaien?! Zet gewoon het object op een draaiplateau en draai die in kleine stapjes. Veel en veel simpeler.

Verwijderd

Er zijn bedrijven die voor weinig geld dit soort filmpjes kunnen maken met professionele apparatuur, zoek daar eens naar op bijvoorbeeld google.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 22:31
Product op een stalen pin bevestigen, en met een film camera rondom van alle kanten filmen,
dan dat filmpje met een programma zo bewerken dat als je bijvoorbeeld op pijltje naar links/rechts drukt, dat je dan het filmpje waarin het product naar links/rechts draait.
Pagina: 1