geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz
2. composite signaal in SVIDEO omzetten kun je zelf bouwen, kosten: 1 condensator van 10 cent.
Manier 2 is geen officiele oplossing, maar werkt (imho) prima, en met de kwaliteit van een elcheapo video merk je t verschil nieteens.
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html
Werkt ook andersom.
edit:
Bron: http://www.hitachi.us/tv/...d_projector/PJTX100.shtmlInputs/Outputs
– DVI-HDTV Input: 1
– D-Sub 15 RGB Input: 1
– Wideband Component Video: 1
– S-Video Input: 1
– Composite Video Input: 1
– RS-232C Control Interface: 1
Wat is nu nog het probleem, je hebt composite, dan hang je daar toch lekker je video aan?
[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 27-06-2005 18:41 ]
Verwijderd
meeste scart converter blokjes hebben gewoon een in/out switch en ik denk dat een combinatie van zo'n blokje op "out" en een goede s-vhs kabel geen problemen op zouden moeten leveren.
zo duur zijn deze niet dus ik zou dit eerst gewoon proberen of je niet gewoon nergens last van hebt (wat mij eigenlijk aannemelijk lijkt)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 19:53 ]
Als TS een elcheapo videorecorder heeft zal composiet echt geen probleem zijn, de beperking zit in de video ipv de kabel.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:52:
waarschijnlijk omdat composite zo'n low-quality signaal is
...
In theorie is svideo superieur, maar met een brak signaal maakt t allemaal geen fuck uit
tjek dus eerst in de manual van de vcr wat hij kan uitsturen
[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 27-06-2005 22:02 ]
Svideo gebruik ik dan wel als ik in de toekomst een dvd-recorder of zo aanschaf, we zien wel
tnx voor jullie reacties
geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz
Dat is niet waar. S-Video is niet "in theorie" superieur, het is altijd, onder elke omstandigheid superieur aan Composite.DJSmiley schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:51:
[...]
In theorie is svideo superieur, maar met een brak signaal maakt t allemaal geen fuck uit
Composite geeft slechts op één ader video door.
Component, a.k.a. s-video, gebruikt in o.a. Hi8 camera's, transporteert het composite video signaal in zowel chrominance als luminance. Verschil is *altijd* zichtbaar voor het blote oog.
Overigens heb ik hier VHS recorders van JVC uit 1991 en 1996, en die hebben beiden s-video output op hun scarts. Als er euroscart op zit is dat eigenlijk al standaard. Dus ik weet niet wat je bedoelde met "een oudje", maar dat geldt niet echt. Sinds scart bestaat, hebben VCRs meestal wel component out aan boord.

pin 15 is hier Chrominance Out, en pin 13 is eerder Chrominance Return dan 'Red Ground'..
[ Voor 12% gewijzigd door jubeth op 30-05-2007 17:18 . Reden: correcties ]
Component en s-video zijn twee verschillenden dingen.Benedictus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:42:
[...]
Dat is niet waar. S-VHS is niet "in theorie" superieur, het is altijd, onder elke omstandigheid superieur aan Composite. Composite geeft slechts een single-signal video-doorvoer. Component, a.k.a. s-video, gebruikt in Hi8 en SuperVHS cameras, transporteert het composite video signaal in zowel kleuren (RGB) als luminance (brightness) en chroma intensiteit. Verschil is *altijd* zichtbaar voor het blote oog.
Overigens heb ik hier VHS recorders van JVC uit 1991 en 1996, en die hebben beiden s-vhs output op hun scarts. Als er euroscart op zit is dat eigenlijk al standaard. Dus ik weet niet wet je bedoelde met "een oudje", maar dat geldt niet echt. Sinds scart bestaat, hebben VCRs component out.
[afbeelding]
Wat betreft s-video heb je gelijk, dat is altijd superieur aan gewoon (composiet)video.
(minder signaalverlies... bij composiet verlies je altijd beeldinfo
Scart bestaat al heel lang en veel videorecorders hebben geen component out.. wel composiet en s-video. Het stomme van de 'scart-standaard is, dat er door de jaren heen juist dingen veranderd zijn aan dit formaat: toevoegen van s-video en soms zelfs component (geen scart-rgb).
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Zie ook: http://www.morlocks.btinternet.co.uk/html/scartpins.htm
http://pinouts.ru/VideoCables/scart_svhs_pinout.shtml
Wikipedia to the rescue:
"It is not unusual to see the term S-VHS incorrectly used to refer to S-Video connectors (also called "Y/C connectors"), even in printed material. This may be due to S-VHS being one of the first consumer video products equipped with the Y/C connector; however, Y/C connectors are now common on many American and Japanese video devices other than video tape recorders: DVD players and recorders, MiniDV camcorders, cable/satellite set-top boxes, graphics cards, video game consoles, and TV sets themselves. Where the "S-" in "S-VHS" means "super", the "S-" in "S-Video" refers to the "separated" luminance and chrominance signals."
[ Voor 46% gewijzigd door jubeth op 30-05-2007 14:25 ]
Ik dacht dat het zo liep in kwaliteit (minder naar beste):
composiet (dat gele stekkertje)
s-video (meerdere pinnetjes, luminance + chrominance)
rgb-scart (rood/groen/blauw)
sommige tv`s ondersteunen ook 'component' via scart (blauw/groen/rood kabeltje met luminance etc erbij opgezet)
[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 30-05-2007 14:05 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A