Toon posts:

Mijn beeld is bleek

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ey,
ik weet niet of ik in het goede subforum zit, maarja ik probeer het wel even
ik kijk vaak anime, gister heb ik windows opnieuw geinstalleerd...
codecs derbij.. alles
maar als ik nu een video bestand open krijg ik een heel erg bleek beeld :S, meerdere codec packs geprobeert enzo.. maar echt helemaal niks heeft tot nu toe niet gewerkt

please help me...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Scherm even kalibreren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:29
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ossendrijver01/kleurprofiel.jpg
Als je n Nvidia kaart hebt.. kijk even of deze instellingen goed staan, met name 'kleurprofiel'

[ Voor 9% gewijzigd door FatalError op 27-06-2005 13:52 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57
Ben je er zeker van dat je de juiste drivers voor zowel de videokaart als de monitor hebt geinstalleerd?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
die settings werken wel een beetje.. maar niet helemaal :S
en ja ik weet zeker dat ik de goede drivers heb
ff voor de duidelijkheid
mijn normale beeld is wel goed.. maar als ik een filmpje kijk is die niet goed

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 14:03 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En als je de codecs weglaat? Ik weet niet om wat voor soort filmpje het gaat?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
als ik codecs weg laat zie ik niks :+
het is een .avi - divx anime filmpje

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Installeer GSpot en kijk welke codec er wordt gebruikt om je filmpje te renderen. Bekijk vervolgens de settings van die codec.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:09:
als ik codecs weg laat zie ik niks :+
het is een .avi - divx anime filmpje
1. Het kan aan het filmpje liggen, tenzij er op een andere computer er geen problemen zijn
2. Problemen met de codecs, zoek eens op internet naar nieuwe codecs en installeer alleen de gene die nodig zijn.
3. Met G-spot is te zien welke codec er nodig is en welke aanwezig is op de computer.
4. Gebruik geen codec packs

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je meot gewoon de helderheid van de videooverlay wat donkerder zetten and that's it!

Verwijderd

Topicstarter
Gspot zegt dat alles goed is..
en bij video overlay wordt het er ook niet echt beter op

en als ik een screenshot ervan neem met mpc dan krijgt hij wel de goede kleuren :S

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb het al :) beetje goed kloten met die overlays en nu zijn de kleuren wel een stuk beter, helemaal precies is het niet.. maar daar wen ik wel aan :P

iig heel erg bedankt!

Verwijderd

he dat is toevallig ik heb precies hetzelfde probleem. Heb net een nieuwe PC met een Geforce 6800GT erin en ik heb ook zulk wit en bleek beeld als ik filmpjes afspeel.

Ik ga een vermoeden krijgen dat het aan de nieuwe drivers van nvidia ligt. Op mijn andere comp met een Ati kaart heb ik nergens last van.

Misschien hebben meer mensen dit probleem en zijn er al wat betere oplossingen te bedenken.

Verwijderd

Ik heb het opgelost denk ik. Bij het nvidia Display zoals plaat hierboven in topic kan je de "Color profile" op advanced mode zetten nu zet de computer alles automatisch op de juist plek en heb je weer normaal beeld.

Bij mij werkt het.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 14:32 ]

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik jou was, ik heb het ook gedaan, zou ik gewoon oudere drivers van nVidia Forceware installeren. Eerst de oude even verwijderen, Driver Cleaner Pro eroverheen, en oudere drivers installeren. Als je een wat oudere videokaart hebt maakt dit geen drol uit in prestatie.

Verwijderd

Waarom het beeld is nu zoals het moet. En dit door gewoon weg iets te veranderen in de opties en dus inet moeilijk hoeven doen met oude drivers erop knallen etc.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 22:28
Ik had dit probleem dus nadat ik nieuwe drivers geinstalleerd had van nvidia, maar de oplossing van FatalError werkte!

Aap!

Verwijderd

Ik heb ook last van ditzelfde probleem, na installatie van mijn nieuwe video kaart, 6800 ultra, zoals vermeldt de instelling op geavanceerd gezet, heeft het kleuren probleem verholpen, alleen nu weer een andere waar ik niets van snap.

Voor het gemak een filmpje van 300*300 pixels, kan je verdelen in 9 vlakken van 100*100, 3 rijen drie kolommen, ik krijg nu alleen het middelste vlak te zien van 100*100 pixels maar dan vergroot naar wat normaal is voor dat filmpje, oftewel ik mis 8/9e deel van elk filmpje en het laatste deel is 3 keer zo groot.

Jullie ideeen hoe dit te verhelpen?

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 21:44
Ehmm gebeurt dit met alles spelers? WMP, winamp, bsplayer weet ik veel..

Verwijderd

Ja, meerdere spelers, elk filmpje of ze nieuw gedownload zijn of al tijden op mn hd, codecs verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet. pc is vandaag opnieuw geinstalleerd na een format.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:28:
he dat is toevallig ik heb precies hetzelfde probleem. Heb net een nieuwe PC met een Geforce 6800GT erin en ik heb ook zulk wit en bleek beeld als ik filmpjes afspeel.

Ik ga een vermoeden krijgen dat het aan de nieuwe drivers van nvidia ligt. Op mijn andere comp met een Ati kaart heb ik nergens last van.

Misschien hebben meer mensen dit probleem en zijn er al wat betere oplossingen te bedenken.
Uit zijn omschrijving neem ik aan dat ook hij een nVidia kaart heeft gezien dit een probleem is met eenvoudige instellingen in de nieuwe 77.72 drivers. Helaas blijkt dat niemand hier wat vanaf weet (na een hoop googlen etc.)

De volgende oplossing geldt alleen voor nVidia kaarten i.c.m. driver versie 77.72!

Hier de oplossing zonder je systeem terug te hoeven draaien naar oude drivers:
  • In de geadvanceerde eigenschappen van de drivers klik je op Color Correction (of hoe dat ook in het nederlands mag heten).
  • De gamma slider is hier standaard verkeerd ingesteld voor Overlay waardoor de grafiek bol staat terwijl de standaard instelling liniear hoort te lopen. Verander de gamma slider niet (laat de grafiek dus bol staan) en zorg er voor dat onder Overlay het profiel Standard Mode geselecteerd is.
  • Sla de instellingen op door in beide eigenschappen vensters op OK te klikken
  • Open notepad en plak het volgende er in:
    code:
    1
    2
    3
    4

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak\Defaults\Overlay]
    "OverlayGamma"=dword:00000000
  • Sla het bestand op als .reg bestand (b.v. nVidiafix.reg)
  • Voer het bestand uit om de waarde aan het windows register toe te voegen. Klik op ja als er gevraagd wordt of je wel weet waar je helemaal mee bezig bent...
Zoals je ziet verandert dit alleen de default overlay gamma instelling naar de normale waarde van 0 waardoor je films er weer prima uitzien. Het heeft in dit geval voor de verandering niets met je codecs te maken ;)

Succes!

Verwijderd

Heey, heb je oplossing gedaan, werkt perfect! THNX :D

Verwijderd

Graag gedaan ;)

In de nieuwere drivers (77.76 en 80.40) is het weer goed waardoor mensen vast geen last meer zullen hebben. (Althans, niet van dit probleem :P)

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~veeuwijk/nvidia/77.72fix.JPG

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

die regfix werkt hier niet

ook nvidia kaartje

888 voor ondertiteling

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:29
Ik was laatst bij iemand waar ik het ook niet goed kreeg met 78.01.. Toen voor de grap 78.01 verwijdert, reboot en opnieuw geinstalleerd. Dat werkte wel.

[ Voor 6% gewijzigd door FatalError op 17-10-2005 14:12 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1