Toon posts:

Airflow Cooler Master: Centurion 5 (CAC-T05)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe pc (lees als samenstellen in dit stadium), en ik wil graag een miditower kast (met minimaal 4x 5.25" en 4x 3.5" drivebays), nu zag ik deze staan, en vond hem niet eens zo duur:

http://www.coolermaster.c...le=+CAC-T05+Centurion%205

Bevat standaard een 1x 80mm front intake en 1x 120mm font exhaust

Ik koop zoiezo zelf nog 4x een Arctic Cooling Fan Pro TC (80mm, 3p, regelbaar), die ik door de kast heen hang op deze plaatsen:
1x boven de videokaart
1x onder de videokaart
1x onder de harddisk
1x op het moederbord (ergens centraal bij het geheugen en de processor)

Als processor heb ik een AMD Athlon XP 3200+ gekoeld met een Zalman CNPS7000B-AlCu
Deze videokaart: XFX GeForce 6600 GT 256MB DDR3 gekoeld met 2x een 80mm fan dus (stond hierboven ook al)

Nu is mijn vraag dus: Houd ik deze temperaturen idle in de buurt van de 40 (liefst minder) en stressed niet hoger als 50?

** Nog 1 opmerking: Er komt ook nog een soort van zelfgemaakte slang in met een airflow van rond de 100m3/uur

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee of dit een groot genoege airflow oplevert?

Verwijderd

Ik heb ze gehad en er is echt wel goede airflow in die kast

de bijgeleverde 120mm is zelf zeer stil, en levert idd genoeg airflow. Daar komt nog eens bij dat het geperforeerde staal voor zeer goede prestaties zorgt

Kopen die handel, zeer goede kast!

Verwijderd

Mijn ervaring met koeling ( Fan's dus ) is dat als je 1 fan ( bv. 120mm ) voorin plaatst , je het beste
2 Fan's achterin ( 2 x 80mm ) of 1 van 120mm plaatst.
Zorg voor een goede flow ( niet teveel in en niet teveel out ) ivm onder- en bovendruk ( weet niet of het veel uitmaakt volgens andere ).

Verder is het een kwestie van verschillende configuratie's proberen.
En niet te vergeten wat voor een hardware je allemaal hebt.Hoe meer hardware , hoe meer hitte.
Als je bv. merkt dat de temperatuur te hoog oploopt , zul je moeten kijken naar je omgevings-temperatuur ( niet vergeten dat het zomer-tijd is , dus lekker warm ).Een optie is om je kamer te koelen met een Airco of zoiets.
Voor het koelen van een CPU zijn legio mogelijkheden ( air-flow , peltier , phase-change of zoiets )

Al met al is het moeilijk te voorspellen wat een temperatuur doet zonder te testen / proberen.

Laterrrrrrrrrrrrrrrr

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:06:
Ik heb ze gehad en er is echt wel goede airflow in die kast

de bijgeleverde 120mm is zelf zeer stil, en levert idd genoeg airflow. Daar komt nog eens bij dat het geperforeerde staal voor zeer goede prestaties zorgt

Kopen die handel, zeer goede kast!
Bedankt voor je reacite. Is de kast ook groot genoeg om eventueel wat leuke dingetjes er later nog bij te zetten (denk aan led-matrix, uv balken enz.)?
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:23:
Mijn ervaring met koeling ( Fan's dus ) is dat als je 1 fan ( bv. 120mm ) voorin plaatst , je het beste
2 Fan's achterin ( 2 x 80mm ) of 1 van 120mm plaatst.
Zorg voor een goede flow ( niet teveel in en niet teveel out ) ivm onder- en bovendruk ( weet niet of het veel uitmaakt volgens andere ).

Verder is het een kwestie van verschillende configuratie's proberen.
En niet te vergeten wat voor een hardware je allemaal hebt.Hoe meer hardware , hoe meer hitte.
Als je bv. merkt dat de temperatuur te hoog oploopt , zul je moeten kijken naar je omgevings-temperatuur ( niet vergeten dat het zomer-tijd is , dus lekker warm ).Een optie is om je kamer te koelen met een Airco of zoiets.
Voor het koelen van een CPU zijn legio mogelijkheden ( air-flow , peltier , phase-change of zoiets )

Al met al is het moeilijk te voorspellen wat een temperatuur doet zonder te testen / proberen.

Laterrrrrrrrrrrrrrrr
Ook bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik die ga kopen, helemaal voor die prijs van €51, dan zet ik mooie UV balkjes achter die geperforeerde front :D

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat je temps betreft ga je dat wel halen, ervan uitgaande dat de 3200+ gewoon op stock speeds loopt. Ik schat +-35 idle & +-44 stressed :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is mooi dan, ik leg er dus zelf ook nog een slang in van ongeveer 100 kubieke meter per uur koele lucht (rond de 18-23 graden). Dus ik verwacht dat het eigenlijk wel goed zal komen _/-\o_

Verwijderd

Plaats heb je niet zat, maar ruim voldoende hoor

De cas is gewoon sexy :z

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 17:02
mooie case _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie "respect" voor de case :Y)

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik heb net zelf zo'n case gekocht, er zit standaard 1 intake fan voorin van 80 en zoals beschreven achterin een 120 outtake, zowel die 120 als die 80 zijn nagenoeg niet te horen. Ook als die standaard een voeding heeft zit daar een 120 fan in die bijna onhoorbaar is. super!
Ik heb hem zelf uitgerust met een vantec fancontroller (is eigelijk niet nodig voor de bijgeleverde fans maar wel voor mijn harddisk collers) en 2 vantec vortex harddiskcoller. Natuurlijk allemaal zwart.
het is qua looks en kwa montage het kleine broertje van de stacker. Ik wacht nog op een moederboard dus heb alles uit elkaar nog liggen dus heb helaas nog geen pics.

shazam

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Mooie case ... ik zou er een gat in zagen met nog een 120mm fan. Koelt als de beste :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zoiezo al van plan om nog aan de linkerkant een 80 of 120 mm gat bij te maken. Maar toch behulpzaam om het te zeggen. Ik ga voor deze kast in ieder geval :9

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
have fun with it >:)

shazam

Pagina: 1