VPU Recover

Pagina: 1
Acties:

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 23:26
Goedemiddag,

Na vele research en proberen met andere drivers is het mij niet gelukt een probleem te verhelpen wat wellicht bekend is bij meerdere. Zodra ik de demo van Battlefield wil spelen krijg ik het intro van de game, maar zodra hij naar het menu zou moeten krijg ik zwart beeld en hoor ik alleen geluid. Kort hierna schiet hij terug naar windows en krijg ik de foutmelding VPU Recover.

Ik heb een ATI radeon 9200SE videokaart. Ik heb gelezen dat meerdere mensen met deze kaart problemen hadden, maar ook dat mensen met eenzelfde kaart of een eerdere kaart geen problemen hadden. Hierop heb ik geprobeerd met eerdere drivers het spel te spelen en drivers van omega gedownload, zonder resultaat. Ook geprobeerd zonder VPU recover maar hierdoor liep mijn systeem totaal vast.

Ik kan nergens nog iets vinden wat het zou moeten verhelpen. Wellicht dat iemand reeds een oplossing heeft gevonden.

Groeten.

ps. mijn systeem is verder: P4 2,6ghz en 512mb geheugen

[ Voor 4% gewijzigd door Roncom op 27-06-2005 12:58 ]

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

En welke driver draai je dan ?
Op de 9600 XT was de oplossing (bij mij) om terug te gaan naar de 3 serie van ATi (3.10 en 4.2). Weet niet meer exact welke maar zook op 9600 XT en je komt veel tips tegen t.a.v. je probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door redyak op 27-06-2005 13:12 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

De 5.1 en 5.2 drivers lijken wel goed te werken met deze game. Die al eens geprobeerd? Zomaar een suggestie hor :)

Verwijderd

Als een oplossing word vaak aangeraden om de kaart in AGP4x modus te draaien ipv AGP8x.

• Roncom
Ik heb de nieuwste 5.6 versie geprobeerd, toen teruggegaan naar de 5.5 en vervolgens de 5.1 Allen zonder succes.

Verwijderd

Heb je dat alleen bij het spel Battlefield of ook met andere applicitaties / games ?

Probeer eens andere chipsetdrivers ( ivm agp ).
Als je nog ergens een andere videokaart heb liggen , prop deze er dan eens in en kijk wat die dan doet.
Het kan ook aan de combinatie van videokaart / Moederbord liggen die problemen veroorzaakt.

Voorbeeld :

kameraad had een Asus 9550 op een asus CUV4X-E ( niks anders dan problemen , met echt alles geprobeerd te hebben , dus andere videokaart drivers , chipsetdrivers , andere bios , etc... )
Terwijl deze kaart bij mij geen problemen veroorzaakte ( Asus 9550 + Asus P4B266 ).

Het zal wel niet veel bijdragen aan je probleem , maar ja met computers weet je het maar nooit
;)

Suc7

• Roncom
Bedankt voor je reactie, maar ik heb het dus alleen bij Battlefield gehad, verder nooit problemen gehad met me videokaart. Blijkbaar zit er iets in die game wat de nieuwe drivers van ATI niet aankunnen. Ik ben nu op me werk en zal vanavond proberen met een 3.x of 4.x versie van ATI.
Ik had dus ook al geprobeerd van een andere chipset (omega)

Verwijderd

Naar mijn weten maakt Omega geen Chipset-drivers :P

Maar ik kan het fout hebben ( ben ook maar noob )

Laterrrrrrrrrrrrrr

• Roncom
Ik bedoelde eigenlijk drivers voor videokaart 8)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:37
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de radeon 9200SE en Battlefield 2 en hier had ik geen last meer van nadat ik de de catalyst 4.12 drivers had geinstalleerd, dus waarschijnlijk zal dit bij jou ook helpen :)

• Roncom
Bedankt! Ik ga nu naar huis en het direct proberen.... :)

Verwijderd

ook een optie is agp 4x en fast writes uitschakelen

• Roncom
Ik heb dus het geprobeerd met de driver 4.12

Ik kwam welgeteld 1 scherm verder waarin ik kon kiezen uit singleplayer of multiplayer. Helaas schoot hij toen weer terug naar windows.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Voeding levert misschien niet genoeg stroom, of geen stabiele voltages

Verwijderd

Probeer eerst de optie's van Emptor22 en nOObzOr eens.

Verder is het beter om meer gegevens over het systeem te hebben ( zie FAQ&Policy ).

Mogelijke oplossingen ( zover mijn kennis reikt ( noob) ;) ) :

- andere video-kaart drivers ( probeer ondanks dat toch oude en nieuwe drivers )
- andere chipset-drivers
- andere bios ( mobo + video )
- bios-instellingen ( video )
- Googlen op het internet ( verschillende forums + fabrikant video-kaart )

Ik noem maar wat op.
Ik weet hoe het is als iets niet werkt en je weet het nog steeds niet :(

Misschien dat iets helpt , maar ja je weet het ......

Verwijderd

ik had hetzelfde.... en met agp 4x en fast writes uit was het weg...
ik heb 3,57% minder performance..... in 3dmark03

dus is verwaarloosbaar vind ik

• Roncom
Ik wil dolgraag AGP op 4x krijgen en fast writes weg...maar hoe krijg ik dit voor mekaar? Ik kom in me BIOS maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan veranderen.

Voor de rest heb ik nu 3.8, 4.12, 5.1, 5.5, 5.6 als drivers geprobeerd zonder resultaat.

• Roncom
Bios - MB GA-8SGXL - SCALEO 600 /MB ATX/P4 2,66 GHZ/2x256MB/

Title: BIOSUPDATE GIGABYTE GA-8SGXL F9 FSC ISO-Image

volges mij zijn dit mijn gegevens betrekkende me mobo

Verwijderd

AGP & Fastwrites veranderen doe je zo :

Bureaublad -> rechtermuis-knop -> eigenschappen -> ( TAB ) instellingen -> geavanceerd -> ( TAB ) SMARTGART.

De reden dat ik dat zeg , is omdat het nou eenmaal een policy is.
Ook omdat er misschien een persoon zo kan zeggen wat je moet doen op welk moederbord.

Suc7
Pagina: 1