Toon posts:

[PS] Jpg met vector erin ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een mooie foto van iemand gehad, gemaakt met een Canon EOS-1DS. Grote resolutie, mooie foto van een object.
Nu viel me alleen ineens op dat als ik de foto (echt gewoon een standaard jpg bestand) de vorm van het object ook als path in zich heeft, als ik hem in photoshop bekijk ..

Iemand een idee of dit door de camera word gedaan ofzo, ik vond het namelijk wel erg handig, alleen geen idee hoe dit er nou zo in eens in komt ?!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Lijkt me dat dat gewoon achteraf is gedaan.. ken in elk geval niets wat zomaar een path toevoegd. Zou wel leuke optie zijn mits het ook netjes gaat en in de regel is dat niet zo als je automatisch paden maakt met proggie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Jamaar, dan de vraag: hoe kan dat dan in een jpg, die kan toch geen ps vectoren bevatten ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:58:
Jamaar, dan de vraag: hoe kan dat dan in een jpg, die kan toch geen ps vectoren bevatten ??
Dat kan dus wel in PS :)

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
Het lijkt mij waarschijnlijker dat het stiekem toch een photoshop bestand is. Ik zou eens kijken of het bestand ook te openen in een browservenster of met een jpg fileinfo ding.

(vaag ik test het net hier ff met photoshop en hier werkt het ook. Het saven van een JPG met path :? leuke feature wel.)

[ Voor 27% gewijzigd door __fred__ op 27-06-2005 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erg onverwachts werkt dat idd gewoon. Grappig. Je kan de foto's overigens gewoon overal openen en gebruiken, ook in de internet browser en dergelijke. Vraag dus opgelost :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het kan overigens zijn dat PS een stukje ongebruikte specificatie misbruikt om het path op te slaan.

Lees bijvoorbeeld ook dit over JPEG's:
The JPEG standard does not specify the exact behavior of compressors and
decompressors, so there's some room for creative implementation.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1