Toon posts:

[GTASA/VC/KOTOR] Vastlopen of rebooten *

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas GTA San Andreas bemachtigd en hier heb ik wat problemen mee. Of het spel stopt ermee en krijg ik een foutmelding of hij reset spontaan.

Nu heb ik de andere topics gelezen en op andere sites gecheckt. Maar t wil niet echt lukken..
Ik heb alle updates, ik heb nieuwste drivers, kheb gedefragd, laagste resoluties gezet, nix... het loopt nog steeds na een kwartiertje vast.

Mijn system specs:
Windows XP SP2
Pentium 4 2,66 Ghz
512 MB
120 Gb HD
NVIDIA GeForce4 MX 440 met AGP8X

De fout meldingen heb ik geprintscreend en zien er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wvanschilt/foutrapport.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wvanschilt/foutrapport2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wvanschilt/foutrapport3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wvanschilt/foutrapport4.JPG

Verder gaf microsoft aan dat mijn RAM miss beschadigd was, maar na een scan bleek alles prima te zijn...

Verder heb ik iets gelezen dat een extra koeler een oplossing kan zijn, wie kan me helpen? GTA SA is echt een vette game maar zo dus niet...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rockstar vraagt zelf bij Support of je de dxdiag en de msinfo mee wil sturen, hebben jullie daar iets aan?

Verwijderd

Ken iemand met hetzelfde probleem, ook HLM toevalig maar daar lag het bij hem niet aan, zijn harde schijf leek de oorzaak. Na de harde schijf ff te hebben gekoeld met een 80mm fan was t voorbij...dus is er iets te warm in je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik dus niet weten, kheb totaal geen benul wat de temperaturen inhouden.
Ik heb hierboven al ergens een printscreen van de temperaturen met speedfan gemaakt. Maar wat warm is of normaal is abracadabra voor mij.... :-S

Verwijderd

Warez = geen hulp, zo is het nu eenmaal. Maar omdat je dit probleem ook met een heel ander spel hebt laat ik dit topic even een andere weg in slaan.

Topic is intussen opgeruimd en een aantal overbodige woorden weggehaald. Zoek nog even de rest van GoT en internet door. Waarschijnlijk kan je het beste in SA of WOS kijken in de FAQ en naar topics die een soortgelijk probleem beschrijven. Vul daarna je topic aan met verdere bevindingen.

Als er wat meer bekend over je topic verplaats ik hem waarschijnlijk, omdat ik gok op een hardware probleem en dat niet Spielerij-specifiek is.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik tot nu toe aan denk is de oorzaak of de drivers, of de koeling...

Maar ik heb weinig verstand van beide zaken, drivers updaten lukt nog wel, maar verder

Nu dacht ik is er geen programma om te checken of drivers corrupt zijn of problemen veroorzaken. Kan ik verder nog iets doen om de temperaturen te controleren? Het lijkt nu wel minder te spelen dan afgelopen weekend toen het warmer was...

Verwijderd

Topicstarter
Daarstrax de laatste drivers van nvidia gedownload die WHQL (7.2.1.3) waren volgens guru3d en MSI drivers voor mijn realtek AC97 (5.10), die corrupten blijkbaar nogal eens. Maar toen kreeg ik daarnet voor het eerst vandaag een BSOD met een foutmelding over mijn nv4_disp.dll

Verwijderd

Topicstarter
Nu weer andere drivers geinstalleerd, nu officiële laatste van nvidia en realtek zelf, nu na een vastloper (versnelling voor geluid vergeten trug te zetten op GEEN in dxdiag). Nog een blauw scherm gehad met de fout RQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en er wordt iets gezegd over de cache in het bios uitschakelen en het maken van schaduwkopieën uitschakelen.

Kan ik en hoe hier wat aan doen? Ik rommel niet zo graag zelf in mijn bios...

Verwijderd

Maar even een gokje maar heb je wellicht de ACPI HAL draaien onder Windows? Ik heb nl. zelf ook een GeForceMX440 gehad in mijn systeem die IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL bluescreens gaf op nv4_disp.dll. (onderdeel van de NVidia drivers btw). Bij mij werd het probleem veroorzaakt door de IRQ sharing onder ACPI die m'n netwerkaart, diskcontroller, soundcard en videokaart allemaal IRQ 9 toewees. Door XP opnieuw te installeren met de Standard PC HAL en de IRQ's handmatig toe te wijzen waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Verwijderd

Wez84: Zou je gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je snel (= binnen een paar minuten of voordat iemand andere postte) nog iets toe te voegen hebt aan een vorige post?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:22:
Maar even een gokje maar heb je wellicht de ACPI HAL draaien onder Windows? Ik heb nl. zelf ook een GeForceMX440 gehad in mijn systeem die IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL bluescreens gaf op nv4_disp.dll. (onderdeel van de NVidia drivers btw). Bij mij werd het probleem veroorzaakt door de IRQ sharing onder ACPI die m'n netwerkaart, diskcontroller, soundcard en videokaart allemaal IRQ 9 toewees. Door XP opnieuw te installeren met de Standard PC HAL en de IRQ's handmatig toe te wijzen waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Dit betekent dus dat ik mijn PC moet formateren....?

daar heb ik niet echt trek in, is er geen andere oplossing

Verwijderd

Ik zou dit inderdaad pas proberen als je alle andere mogelijkheden al gehad hebt, je hoeft dan overigens niet te formatteren maar je kunt XP gewoon over de bestaande installatie heen gooien. Het kan dan wel zo zijn dat je een aantal programma's en service packs e.d. opnieuw moet installeren, maar je data blijft gewoon intact. Een andere mogelijkheid is de driver van het onderdeel "Computer" in apparaatbeheer te vervangen door de Standard PC driver, de kans is echter groot dat Windows niet meer boot en je alsnog een reinstall zal moeten doen. Je moet overigens tijdens de hardwaredetectiefase van de XP setup op F5 drukken om de juiste HAL te kunnen kiezen, mocht je het willen proberen.
Pagina: 1